دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED )

بازدید: 822 بازدید
آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED )

آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED )


در این مقاله نیووافت به بررسی آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ) می پردازد.

قبل از هر چیز باید بدانیم هر سال که از تلویزیون ها رونمایی می شود، نام اختصاری به آنها تعلق میگیرد که برروی کارتن تلویزیون ها و همچنین هنگام روشن کردن تلویزیون برروی صفحه نمایش تلویزیون ها آن را مشاهده میکنید.

 آخرین سری تلویزیون های ال جی را با نام اختصاری LG CX وLG BX نام گذاری شدند.  چون این تلویزیون ها OLED می باشند آنها را LG CX OLED و LG BX OLED می نامند.

ما در این مقاله به سری LG CX OLED می پردازیم.  قابلیت های آن را به چالش می کشیم و به جزئیات آن بیشتر می پردازیم.

مشخصات کلی:

این تلویزیون یک تلویزیون 4K می باشد.  به قدری کیفیت تصاویر در آن بالا می باشد، که گزینه ی بسیار مناسبی برای گیمرهای حرفه ای می باشد. همچنین این تلویزیون در سه سایز 55” و 65” و 77” موجود است. احتمال دارد در آینده از سایزهای بزرگتر و یا کوچکتر آن نیز تولید گردد.

ما در نیووافت در مورد جزئیات محصول 55 اینچ و 65 اینچ آن توضیحات کامل را قرار میدهیم.  با سرچ در نیووافت می توانید آنها را مشاهده کنید.

تکنولوژی OLED :

با استفاده از تکنولوژی OLED در این سری از تلویزیون های ال جی نمی توان، این مدل را دوست نداشت. با برجسته نشان دادن رنگ ها به کیفیت هرچه بیشتر عکس ها کمک می کند.  برای کسانی که آگاهی زیادی در مورد OLED ها ندارند و تفاوت بین OLED و LCDها یا LEDها را نمی دانند، باید بگوییم که در OLED ها از پیکسل های جداگانه و درخشان برای نشان دادن، تصاویر صفحه نمایش ها استفاده می شود.  نیازی به نور پس زمینه در پشت تصاویر مانند LCDها و LEDها ندارند.  هیچ گونه تارشدنی برای تصاویر ایجاد نمی کند.

پردازش ویدیویی در این محصول Alpha9 Gen 3 و نرم افزار Al ThinQ می باشد. توسط آنها ال جی میتواند، اشیاء داخل تصاویر را تشخیص دهد و لازم نباشد ما به صورت دستی کیفیت تصاویر را برای ورزش و یا فیلم و یا گیم و بازی تغییر دهیم.

همچنین در سری CX شما می تواند، شاهد دامنه مکانیکی بالا برای محبوب ترین فرمت 4K باشید. همچنین توسط آن می توانید پشتیبانی HDR10 و HLG ( هیبرید ورود گاما ) را دارا باشید. از این امکانات شما برای دیدن فیلم و پخش آن توسط Direct TV در یوتیوب می توانید، استفاده کنید.

ناگفته نماند Dolby Vision HDR در این سری از تلویزیون های ال جی وجود دارد، که توسط آن می توان نور صفحه نمایش را به طور خودکار با توجه به نور اتاق تنظیم کرد.

نکته 


هر سه سایز موجود در این مدل از یک خط LG CX OLED می باشد و در هیچ کدام فرقی از لحاظ نرم افزاری و پردازش وجود ندارد.  ما این بررسی هایی را بر اساس  هر سه سایز موجود انجام دادیم. رزولوشن 4K، تعداد پورت ها، پشتیبانی از HDR و صفحه نمایش OLED در هر سه سایز یکی می باشد.


قیمت دلاری LG CX OLED 


چه بخواهیم و چه نخواهیم ما برای خرید وسایل جدید یا جایگزینی وسایل خانه مخصوصا وسایل بزرگ و هزینه بردار اولین چیزی که به آن می پردازیم پیدا کردن قیمت مناسب کالا می باشد. پس مهمترین مورد قابل توجه برای خرید هر کالا قیمت آن کالا می باشد برای این محصول ال جی ما قیمت دلاری آن را برای شما عزیزان می نویسیم.

چون دلار یک ارز بین المللی می باشد ما قیمت دلاری آن را نوشته ایم و قیمت آن تقریبا ثابت می باشد. قیمت سایز 55 اینچ آن تقریبا 1800 دلار، سایز 65 اینچ آن 2500 دلار و سایز 77 اینچ آن 5000 دلار می باشد. مدل های سطح اولیه ای از این محصول با نام تجاری LG BX OLED وجود دارند که تقریبا در هر مدل 200 تا 300 دلار ارزان تر می باشند و این اختلاف قیمت بخاط پردازنده های آنها می باشند. هرچند یک نسخه ی فوق العاده باریک از این سری وجود دارد که با LG مدل GX شناخته می شود که قیمت آن را تا 3200 دلار افزایش می دهد. احتمال اینکه نسخه های ارزان تر با سایزهای کوچکتر وارد بازار شوند نیز زیاد است و باید تا اواخر امسال صبر داشته باشید.

Design طراحی در تلویزیون مدل LG CX OLED (آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ))


همیشه تولید کنندگان بزرگی مانند ال جی، سامسونگ، سونی، توشیبا و … به طراحی نازک برای تلویزیون های خود فکر کرده اند تا جایی که شرکت ال جی با بهره گیری از فناوری OLED و حذف نور پس زمینه توانسته است در سری CX ضخامتی به اندازه ی یک چهارم اینچ را در تلویزیون های خود ایجاد کند.

باید بگوییم در اصل CX یک قطعه شیشه ی بزرگ می باشد. البته در قسمت پایین پنل مشخصات و اندازه گیری فرق می کند و تا 1.8 اینچ ضخامت آن افزایش می یابد زیرا پورت ها و اجزای صوتی را در داخل این قسمت تجهیز کرده اند. اطراف لبه ی صفحه نمایش یک قاب فلزی نازک را دارد که ضخامت آن کمتر از یک چهارم اینچ است. ما در اطراف لبه نیز می توانیم یک حاشیه ی بسیار نازک سیاه روی صفحه نمایش را به اندازه ی نیم اینچ مشاهده کنیم.


با وجود نازکی این سری از تلویزیون های ال جی ولی می توان آن را توسط چند عدد پیچ به براکتی به اندازه ی 200*300 متصل کرد. هنگام متصل کردن و نصب تلویزیون حتما باید توسط دو نفر این کار انجام گردد. هنگام قرار دادن بر روی پایه ی آن زمانی که روی میز تلویزیون قرار می گیرد خیالتان کاملا راحت است زیرا پایه ی آن بسیار محکم است.

Ports پورت تلویزیون های سری LG CX OLED


قطعا هنگام طراحی این تلویزیون به همه ی قسمت های تلویزیون توجه ویژه ای شده اند و یکی از این قسمت ها طراحی پورت های USB و HDMI تلویزیون برای اتصالات می باشد. اگر به قسمت پشت تلویزیون نگاهی بی اندازید می توانید سه پورت USB 2.0 و چهار پورت HDMI 2.1 را ببینید.

به غیر از این پورت ها شما می توانید یک پلاگین برای تجهیزات ویدیویی قدیمی به همراه یک دانگل آداپتور ویدیویی ترکیبی را ببینید. اگر کسی بخواهد به صورت حرفه ای از این تلویزیون استفاده کند می تواند به صورت مستقیم از اینترنت و تلویزیون های هوایی توسط پورت Ethernet استفاده کند. همچنین برای بهره بردن از آنتن های خارجی از یک پلاگین کواکسیال RF برای آنتن می توان بهره مند بود. به جز این ها ما یک خروجی صدای دیجیتال نوری را برای صدا و همچنین یک جک مینی برای هدفون های سیمی نیز قابل مشاهده و استفاده می باشد.

بجز کابل ها و سیم ها یک سری از اتصالات در این سری از تلویزیون به صورت بی سیم می باشد. این تلویزیون از استاندارد Wi-Fi بهره می برد. شاید جای تعجب باشد ولی Wi-Fi 6 هنوز برای بسیاری از تلویزیون ها جدید می باشد. همچنین از بلوتوث تلویزیون برای اتصال هدفون ها و یا بلندگوها و موبایل ها می توان استفاده کرد. برای اطمینان بخشی به اتصالات بی سیم از فرمت aptX بهرمند است. از Apple Airplay 2 و Apple Homekit  نیز می تواند پشتیبانی کند.

Performance چگونگی عملکرد در LG CX OLED


در این سری از تلویزیون های ال جی شرکت ال جی از نحوه ی عملکرد تلویزیون و همچنین گزینه ی مختلف تصویربرداری برای جوابگو بودن به همه ی سلیقه ها پشتیبانی کرده است. قبل از هر چیزی باید بگوییم چندین محتوای پیش زمینه برای تنظیم تصویر وجود دارد. که به حالت های ورزشی، بازی، تصاویر زنده و فیلم و حتی جلوه های HDR می توان اشاره کرد.

با غیر فعال نمودن جلوه های پردازش ویدیو مانند بازگرداندن فیلم به اندازه واقعی و رنگ ها و نرخ فریم ها و صاف کردن حرکت تا حد امکان به حالت اصلی تولید می کند. یکی از این حالت ها حالت سینما می باشد که با کم شدن نور تصویر دقیق تری را تولید می کند.

زاویه ی دید:


وقتی در مورد عملکرد تلویزیون ها حرف به میان می آید، قطعا یک قسمت آن مربوط به تصویر و شفافیت رنگ ها می باشد که در سری LG CX این شفافیت با رنگ های قرمز بهبود مییابد. همین امر باعث شده که شما زاویه ی دید بسیار بهتری داشته باشید حتی زمانی که در دورترین قسمت کاناپه نشسته باشید. همچنین شما در این سری کمترین هاله بوجود آمده در تلویزیون را مشاهده می کنید. و نقاط ریزی مانند ستاره ها در تصاویر به جای لکه های سفید عنوان دقیق تری را در آسمان تاریک نشان می دهند.

شاید شما این سری از توضیحات را به عنوان اغراق حساب کنید. ولی تصاویر انقدر به واقعیت نزدیک هستند، که حتی تصاویر پوسته پوسته شدن برف در این صفحه نمایش ها کاملا به صورت سه بعدی به نظر می رسند. در کل اگر بخواهیم در یک جمله همه ی این تجربیات را خلاصه کنیم باید بگوییم انتقال تصاویر در LG CX بدون خطوط عجیب و غریب و کاملا صاف و ظریف می باشد.

کیفیت تصاویر:(آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ))

بیشتر محتوا ها امروزه حتی با کیفیت 4K نیز موجود نمی باشند. بنابراین این نکته مهم است، که ما در کشوری مثل ایران چگونه محتوای فیلم ها و تصاویر را دریافت می کنیم. برای همین سری LG CX به این قسمت توجه میکند و تصاویر را در حالت ارتقاء Alling سطح محتوای منظم HD انتقال می دهد. LG CX حتی تصاویر قدیمی را بدون ایجاد نویز و یا تحریف تصویر ارتقا داده و انتقال می دهد.


در یک سری از تلویزیون های قبلی LG در نشان دادن نقاط تاریک ،صحنه ها کوتاهی می کرد. اما در سری LG CX به این موضوع توجه ویژه ای میشود.  در قسمت های تاریک صحنه ها جزئیات را نشان می دهد و شما حتی در زمینه های سیاه می توانید، جزئیات چهره ها را به خوبی مشاهده کنید . 


در اخرین سری موجود در بازار ال جی چند ویژگی عملکردی را برای هنگامی که ما از تلویزیون برای بازی استفاده می کنیم ، اضافه کرده است. مثلا برای زمانی که شما از لپ تاپ برای بازی استفاده می کنید، ال جی از G-Sync انویدیا و FreeSync باز پشتیبانی می کند. تا تصاویر نرم و صافی را برای بازی ارائه دهد. همچنین از بازی های HDR با HGiG پشتیبانی می کند.

نکته


در مقاله ی مقایسه ی OLED  و QLED به پیکسل سوختگی در تلویزیون های OLED پرداختیم. شما عزیزان برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد پیکسل سوختگی تلویزیون های ال جی، حتما این مقاله را مطالعه کنید. در سری جدید LG CX این مشکل برطرف میشود. با ثابت نگهداشتن تصاویر بر روی صفحه نمایش این اتفاق رخ نمی دهد.  ال جی خود با تغییر تصاویر و پاکسازی هر گونه نگهداری پیکسل و همچنین کار گذاری بیش از چند پیکسل نامحسوس برای جلوگیری از سوختن پیکسل اقداماتی انجام میدهد.

نتیجه ی آزمون های انجام شده


ما برای بدست آوردن نتایج عددی چیزی را تایید می کنیم، که توسط دستگاه اسپکتروفتومتر X-Rite i1 Pro و نرم افزار کالیبراسیون SpectraCal CalMAN Ultimate مورد بررسی قرار دادیم. این دستگاه و نرم افزار طیف رنگی دقیق و گسترده ای را دارد.


از نکات قابل توجه این آزمون ها دقت رنگی بود، که LG CX در تلویزیون خود دارا است. ما برای سنجش عملکرد دقت رنگ در تلویزیون ها تا عدد 2 را می توانیم، قابل قبول بدانیم. این عدد برای LG CX برابر 1.95 می باشد. تلویزیون هایی وجود دارند، که عددی کمتر از 1.95 را دارند. مانند Sony Bravia A8H OLED که عدد آن 1.54 است و در سال گذشته Samsung Q90 QLED عددی برابر 1.51 را به ثبت رساند، که بسیار قابل احترام بود. ولی با وجود آن رنگ های سبز و قرمز در LG CX بسیار بی عیب و نقص بودند.


یکی دیگر از نکات مهم طیف رنگی وسیعی می باشد، که تلویزیون LG CX ارائه می دهد. ما در این سری از تلویزیون های ال جی به عدد 134.57 درصد در فضای رنگی Rec 709 می رسیم، که LG CX تولید می کند. برای مقایسه با تلویزیون های شرکت های دیگر ما به سونی و سامسونگ اشاره می کنیم، که همین تولید فضای رنگی Rec 709 در تلویزیون  Sony Bravia A8H OLED به 108.94 درصد و در تلویزیون SAMSUNG Q90 QLED  فقط 99.83 درصد  است. پس  LG CX توانایی بهتری در طیف رنگی را دارا می باشد. 

قدرت LG CX در بازی ها (آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ))


در LG CX حالتی برای تاخیر کم خودکار فعال می باشد، تا تصاویر به صورت بسیار حرفه ای و دقیق ارایه شوند. این حالت را ما به هنگام نیاز به سرعت و هنگام بازی برای گیمرها می توانیم، غیر فعال کنیم. در تست های انجام شده توسط محققان این کار اندازه گیری شد و فقط در 13.1 میلی ثانیه انجام گردید.  این عدد در مقایسه با سایر تلویزیون های هم تراز خود بسیار مقبول تر می باشد. در سامسونگ Q90 این عدد 24 میلی ثانیه است. برای  سونی A8H OLED این عدد 18 میلی ثانیه باست. پس نتیجه نهایی از این بحث این است،  که گیمر ها هنگام بازی با تلویزیون LG CX در تصاویر سریع دچار مشکل نمی شوند.

AUDIO بررسی صدا در LG CX


سیستم صوتی در تلویزیون های تخت بزرگ به عنوان یک ضعف به شمار می آمد.  طراحی که برای آنها انجام می گرفت، باعث می شد صدای لذت بخشی را از آن دریافت نکنیم. اما ال جی با استفاده از یک سری فناوری که در سری جدید، بر این مشکل فائق آمد.  با استفاده از هوش مصنوعی صدای دلپذیر مناسب با فضای اتاق را ایجاد میکند، که با گذاشتن آن بر روی حالت استاندارد فقط در چند ثانیه صدای تلویزیون را کالیبره می کند. با کالیبراسیون باعث ایجاد صدای متفاوت می شود و صحنه ی صوتی بوجود آمده، کاملا بهبود یافته و شما عزیزان در مرکز و در جلو بهترین صدا را دریافت می کنید.


خبر خوب دیگر در مورد LG CX پشتیبانی آن از  Dolby Atmos می باشد این فناوری بشدت در صداهای ایجاد شده در جنگل موثر می باشد و گوش ما را از شنیدن حالت های مختلف صدا بی بهره نمی کند. اگر بخواهیم حرفه ای تر برخورد کنیم باید بدانید یک اکولایزر پنج باند در آن وجود دارد که فرکانس های 100 هرتز را به 10 هرتز می زند و بنابراین اگر می خواهید صدا را تغییر دهید شما اینکار را در حالت استاندارد می توانید انجام دهید.


شما با انجام تنظیمات دستی در این سری تلویزیون ال جی می توانید از صدا ها لذت بیشتری ببرید. مثلا با تنظیمات حالت music بعد از اینکه صدای آهنگ را متعادل کردید می توانید باس بیشتری را اضافه کنید و اما صدای آن اصلا اضافه نشود. پس مطمئن باشید تنظیمات صدا در اینجا کاملا متفاوت و ارضا کننده می باشد.

 Smart TV features از ویژگی های تلویزیون هوشمند LG CX OLED (آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ))


باید به ال جی بابت برنامه های نرم افزاری آن نمره ی بیست بدهیم. سال هاست که بر روی نرم افزار هوشمند خود یعنی webOS دارد کار می کند . تا به امروز  بهترین برنامه اختصاصی موجود در بازار را دارا میباشد. دنیای امروزه و یا بهتر بگوییم کارشناسان تلویزیون زمانی یک تلویزیون را هوشمند می دانند که یک سری از فناوری ها را در خود داشته باشد.

مثلا تلویزیون سری جدید ال جی با داشتن یک ریموت مخصوص به خود توانسته یک نشانگر شناور را روی صفحه نمایش خود استفاده کند و گرافیکی را برای آن گذاشته که بسیار انعطاف پذیر و قابل پیگیری می باشد و از سیستم webOS با انعطاف پذیری بالا استفاده می کند. همه ی این ها باعث شده است تا تلویزیون سری جدید ال جی از بهترین تلویزیون های هوشمند قابل دسترسی موجود در بازار باشد.


LG باز با وجود داشتن همچین قابلیت هایی از پیشرفت کوتاه نیامد. در برنامه های خود از برنامه های معروفی چون Hulu+، Showtime و Disney پشتیبانی کامل می کند. در زمان آزمایش و تست این تلویزیون، از برنامه های Netflix گرفته تا برنامه های Vudu به خوبی کار کردند. باید به این نکته اشاره کنیم که ال جی میتواند، همیشه برنامه های خود را بروز نگهدارد و با داشتن توانایی فوق العاده سیستم عامل webOS ،با پیشرف مداوم سود می برد.


در اینجا باید به این قسمت از ویژگی ال جی بپردازیم. با وصل کردن آنتن به این تلویزیون علاوه بر گرفتن بیشتر از 30 کانال محلی از تلویزیون می توانید، از لیست جمع آوری شده ی اضافی توسط LG نیز بهره ببرید.

سی کنترل از راه دور LG CX OLED یا همان ریموت تلویزیون


خب یک بحث جالب که همیشه مورد توجه است، بحث کنترلر LG می باشد. خود شرکت ال جی آن را مجیک ریموت ( Magic Remote ) می نامند. این کنترلر در قسمت مرکز خود یک دکمه ی اسکرول یا همان چرخنده قابل کلیک را دارد توسط آن ما می توانیم، نشان گر داخل صفحه نمایش را به حرکت در بیاوریم ( همانند یک موس بی سیم عمل می کند ). بر روی این کنترلر دکمه های میزان کم و زیاد کردن صدا و همچنین دکمه های عددی وجود دارند. این ریموت بسیار خوش دست است و حالت منحنی و کاملا متعادل را دارد.

ما در اینجا به چند کاربرد این کنترلر اشاره می کنیم(آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ))


یکی از استفاده های این کنترلر ها فعال کردن دستیار GOOGLE توسط فشار دادن و نگه داشتن دکمه ی میکروفون روی کنترلر می باشد. این کار ما را در انجام دادن یک سری از کارها بسیار کمک می کند.
در LG CX میکروفون های میدان داخلی موجود نمی باشند. بنابراین محدود به ورودی میکروفون در ریموت می باشیم. هرچند این کار شاید باعث خصوصی سازی بیشتر شود. ولی باعث ایجاد یک ویژگی منحصر به فرد کالیبراسیون صدا می شود، که باعث بهبود بسیار فوق العاده صدا می شود.


در این سری از تلویزیون های ال جی نیازی به بلندگوهای خارجی هوشمند نمی باشد و چون این تلویزیون از ThinQ ال جی پشتیبانی داخلی را از Amazon Alexa ارائه می دهد پس تنها مجموعه ای می باشد که نیازی به دستگاه های هوشمند جداگانه که دستیار صوتی گوگل و آمازون را پشتیبانی می کنند، ندارد. پس با اضافه شدن آمازون الکسا ما به راحتی می توانیم انواع برنامه ها برای تماشا کردن را بیابیم و مشاهده کنیم.


نتیجه گیری و حکم در مورد LG CX OLED


ما در اینجا در مورد همه ی ویژگی های سری جدید ال جی بحث کردیم. بدون تعصب بگوییم، قیمت این سری از مدل های ال جی برای خریداران قیمت تندی می باشد. ما اگر بخواهیم از این گزینه چشم بپوشیم، باید بگوییم بهترین تلویزیون موجود در بازار می باشد. بهترین تصویر 4K را تولید میکند. به دلیل داشتن برخی از ویژگی های هوشمند از جمله کنترل صوتی هوشمند، به جذابیت هر چه بیشتر این سری از تلویزیون های ال جی افزوده می شود.

شما با مشاهده محصولات موجود در نیووافت می توانید، انتخاب خود را با مقایسه ی مدل های موجود با یکدیگر محدود کنید تا بتوانید خرید کامل خود را به انجام برسانید.


توصیه ی نیووافتی(آخرین تلویزیون های ال جی در سال 2020 ( LG CX OLED ))


ما همیشه در نیووافت به دنبال آن هستیم تا اطلاعات کاملی را برای شما عزیزان جمع آوری و با مطالعه ی مقالات برتر دنیا بتوانیم، بهترین مقاله موجود را بنویسیم. تا با زبانی ساده جوا تمام سوال های شما را بدهد. 

در این مقاله ما آخرین سری از تلویزیون های ال جی به نام LG CX OLED را مورد بررسی قرار دادیم.  بسیاری از خریداران دنیای امروز ما به دنبال هوشمند سازی وسایل خانه خود و راحتی هر چه بیشتر به هنگام استفاده از وسایل هستند.  نیووافت برای همین تلویزیون هوشمند LG را بسیار دقیق و شفاف بررسی میکند.  نتایج و تست های آن را به صورت کتبی برای شما عزیزان بیان می کند. پس شما می توانید به مطالب اینمقاله اعتماد کنید. ت

تلویزیون LG CX یکی از بهترین گزینه ها برای گیمرها نیز می باشد. شما با خرید آن می توانید سرمایه گذاری کنید و تا چند سال آینده از خرید و جایگزینی تلویزیون جدید به دور باشید.

دسته‌بندی تلویزیون ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت