دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

اتو موهای مخصوص کراتینه

بازدید: 544 بازدید
اتو موهای مخصوص کراتینه

اتو موهای مخصوص کراتینه

هدف ارائه مقاله اتو موهای مخصوص کراتینه و خصوصیات آن است. زیبایی و سلامتی مو موضوعی است که افراد بسیاری به آن اهمیت می دهند. یکی از روش های محبوب و مناسب برای زیبایی بخشیدن و صاف کردن موها کراتین تراپی یا پروتئین درمانی است. در کراتینه تراپی، مواد حاوی کراتین ( پروتئین سازنده مو ) را با دمای بالا جذب مو می کنند. اتو مو مخصوص کراتینه ضروری ترین وسیله در لخت کردن و کراتینه کردن موها است. در واقع اتو مو کراتینه با ایجاد دما، موها را صاف و لخت می کند. اتو مو مخصوص کراتینه در مقایسه دارای فاکتورهای بیشتر و خصوصیات بهتری است. با شناخت خصوصیات اتو موهای مخصوص کراتینه، بهتر می توانید خرید کنید. از جمله خصوصیاتی که یک اتو مو کراتینه می تواند داشته باشد عبارت است از:

  • خصوصیات مناسب دمایی مانند تنظیم و نمایش دما
  • خصوصیات مناسب صفحات مانند جنس و سایز صفحه
  • خصوصیات مناسب کابل برق
  • سیستم تهویه گرما
  • سیستم خاموش کننده خودکار
  • تکنولوژی مادون قرمز (اینفرارد)
  • تکنولوژی ایجاد یون منفی
  • وزن کم

در ادامه ی مقاله هر کدام از خصوصیات گفته شده به صورت کامل توضیح داده می شود.

کراتین تراپی به چه معناست و چگونه عمل می کند

کراتینه تراپی یا به اصطلاح عامیانه کراتینه کردن موها، یک روش برای لخت و صاف کردن موها برای یک مدت طولانی چندین ماهه است. کراتین، پروتئینی است که حدود 70 درصد ساختار مو و ناخن و پوست را تشکیل می دهد. وجود پروتئین کراتین درساختار مو، عامل اصلی زیبایی و شادابی و نرمی موها است. ولی ممکن است در اثر عواملی مانند رنگ کردن زیاد موها، پیری، تغذیه نامناسب و یا استفاده از شامپوها و شوینده های نامناسب برای مو، ساختار کراتین مو تغییر پیدا می کند یا حتی مقدار کراتین مو کاهش پیدا می کند، در نتیجه موها حالتی ناخوشایند و وز مانند خواهند داشت. راه حل مناسب برای جبران کاهش یا تغییر کراتین مو ، کراتین تراپی یا پروتئین درمانی است.

در روش کراتین تراپی، مواد حاوی کراتین را با گرمای ناشی از اتو مو، جذب می کنند. پس یکی از المان های مهم برای تاثیر گذاری بیشتر در کراتین تراپی، استفاده از یک اتو مو مناسب و مخصوص کراتین تراپی است. همچنین هر چه کارایی اتو مو مخصوص کراتینه، بیشتر باشد مدت ماندگاری حالت صافی و لختی مو بیشتر خواهد بود. به همین دلیل نیاز است که قبل از خرید اتو مو برای کراتیه کردن، ابتدا خصوصیات و انواع اتو مو مخصوص کراتین را معرفی کنیم. سپس به صورت حرفه ای یک اتو مو مخصوص کراتین خریداری کرد.

اتو موهای مخصوص کراتینه

اتو مو یکی از وسایلی است که هر فردی برای حالت دادن به مو و صاف کردن مو بارها و بارها از آن استفاده می کند. ولی دقت داشته باشید که اتو مو مخصوص کراتینه با اتو مو معمولی تفاوت دارد. در واقع اتو مو مخصوص کراتینه نسل جدیدتر نسبت به اتو مو معمولی است. اتو مو مخصوص کراتین علاوه بر اینکه موها را صاف و لخت می کند، وظیفه آبرسانی و جذب کردن مواد کراتینی به مو ها را بر عهده دارد. در یک نتیجه گیری کلی، اتو مو مخصوص کراتینه نسبت به اتو مو معمولی دارای ویژگی ها و مشخصات برجسته تر و دارای تاثیر گذاری بیشتری است. در ادامه مطلب، خصوصیات اصلی اتو موهای مخصوص کراتین را معرفی خواهیم کرد و هر کدام از خصوصیات را به صورت موردی مورد بررسی قرار می دهیم.

  • اتو موهای مخصوص کراتینه دارای خصوصیات مناسب دما

فاکتور اصلی کار اتو مو، دما است. پس عامل مهمی که نقش بسزایی در عملکرد یک اتو مو دارد این است که دارای خصوصیات مناسب دمایی باشد. در واقع اتو مو با ایجاد دمایی خاص، حالت مو را تغییر می دهد و مو را صاف میکند. اتو موهای مخصوص کراتین تراپی دارای سه مورد از خصوصیات دمایی است

الف_ توانایی ایجاد دمای زیاد
ب_ توانایی ایجاد دما در کم ترین زمان
ج_توانایی تنظیم و نمایش دما

الف_ توانایی ایجاد دمای زیاد

اتو موی مخصوص کراتینه باید یک دمایی تقریبا در دامنه ی 300 تا 450 درجه فارنهایت را ایجاد کند. در واقع در این رنج دمایی، مواد کراتین بهتر جذب مو می شوند. گرمایی که توسط اتو مو تولید میشود باید یکنواخت و بدون نوسان باشد. منظور از بدون نوسان این است که وقتی گرما در سطح اتو مو پخش می شود با گذشت زمان دما تغییر نکند و دارای یک مقدار ثابت باشد. در واقع اتو مو مناسب کراتینه با ایجاد یک گرمای زیاد و یکنواخت و ثابت در سطح صفحات، باعث جذب مواد کراتینی در موها میشود.

ب_ توانایی ایجاد دما در کم ترین زمان

هر چه مدت زمان ایجاد دما کم تر باشد، اتو مو کارآمدتر است. با توجه به اینکه فرآیند کراتینه تراپی در سالن ها و کلینیک های زیبایی، زمان بر و خسته کننده است، سریع گرم شدن اتو مو باعث سرعت بخشیدن به فرآیند کراتین تراپی می شود. در نتیجه توانایی ایجاد دما در زمان کم، برای هر اتو موی مخصوص کراتین درمانی حائز اهمیت می باشد.

ج_ توانایی تنظیم دما و نمایش آن

همان طور که گفته شده، برای جذب مواد کراتینی به مو، باید دما تا 450 فارنهایت توسط اتو تولید شود. بعد از فرایند کراتین تراپی، معمولا موها توسط اتو مو مخصوص کراتینه با دمای کمتر در حد400 فارنهایت موها مدام صاف و لخت شوند. علاوه بر این موارد، گاهی با توجه به جنس مو نیاز است که دمایی با مقادیر مختلف ایجاد شود. در نتیجه اتو مو مناسب کراتینه باید توانایی ایجاد تنظیم دمایی دلخواه را داشته باشد. یک نمایشگر معمولا دیجیتال روی بدنه اتو مو مخصوص کراتینه قرار دارد که دمای اتو مو را نشان می دهد.

  • اتو موهای مخصوص کراتینه دارای خصوصیات مناسب صفحات

صفحات اتو مو، تنها بخشی هستند که با مو در تماس هستند ، پس جنس و اندازه و ویژگی های صفحات تاثیر بسزایی روی حالت مو ها خواهند داشت. در اتو مو مخصوص کراتینه صفحات باید دارای یه سری ویژگی های برجسته نسبت به اتو موهای معمولی باشند. این مشخصات شامل جنس مناسب صفحات و اندازه متناسب صفحات و حتی شناور بودن صفحات هستند. هر کدام از مشخصات گفته شده در صفحات اتو مو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

الف_ جنس مناسب صفحات اتو مو

جنس صفحه اتو موها، سرامیک یا تیتانیوم است. در اتوهای معمولی، جنس صفحات اکثرا سرامیکی است. ولی در اتو موهای مخصوص کراتین جنس صفحات اکثرا تیتانیوم یا حتی تیتانیوم تزریق شده با تور مالین است. در واقع جنس صفحات اتو مو باید متناسب با نوع موها باشد، اگر موها زبر و مجعد و ضخیم باشند باید از اتوی مو با صفحات تیتانیومی استفاده شود. ولی اگر موها حساس یا نازک یا صاف باشند باید از اتوی مو با صفحات سرامیکی استفاده شود. صفحات تیتانیومی نسبت به صفحات سرامیکی، سریع تر گرم می شوند و دیرتر گرما از دست می دهند در نتیجه انتخاب بهتری برای کراتینه کردن هستند.

همچنین اتو موهای تیتانیومی نسبت به اتو موهای سرامیکی سبک تر هستند. علاوه بر موارد بالا معمولا اتوهای مو با صفحات تیتانیومی طول عمر بیشتر و ماندگاری بالاتری نسبت به اتوهای مو سرامیکی دارند. با استنباط از موارد گفته شده، بهترین نوع اتو مو برای کراتینه کردن مو، اتو مو با صفحات تیتانیومی است. لازم به ذکر است که اتو مو با صفحات تیتانیوم نسبت به اتو مو با صفحات سرامیک ، قیمیت بالاتری دارد.

 

اتو موهای مخصوص کراتینه

 

ب_ سایز مناسب صفحات اتو مو

اندازه صفحات اتو مو را میتوان متناسب با اندازه بلندی مو انتخاب کرد. اگر موها کوتاه باشند پیشنهاد میشود از اتو مو با صفحات باریک تر و با ضخامتی کم تر استفاده گردد. ولی اگر موها بلندتر باشند بهتر است از اتو مو با صفحات پهن تر و بزرگتر استفاده گردد که در این حالت مدت زمان اتو کردن مو، کمتر خواهد شد.

  • دارای خصوصیات مناسب کابل برق

هر چه اندازه کابل بلندتر باشد، استفاده از آن راحت تر است. در سالن ها و کلینیک های آرایشگری افراد میتوانند با در دست داشتن اتو مو، جابه جا شوند. یکی دیگر از خصوصیات مناسب اتو مو کراتینه این است که کابل اتو مو دارای خاصیت چرخشی 360 درجه باشد. با چرخش 360 درجه ایی کابل میتوان اتو مو را به راحتی در دست بصورت کامل جابه جا کرد.همین حرکت دورانی، کار کردن با اتو مو را راحت تر می کند.

  • دارای سیستم تهویه گرما

وقتی که اتو مو بخصوص به مدت طولانی روشن است، گرمای زیادی در اتو مو ایجاد می شود در نتیجه ممکن است اتو مو آسیب ببیند. به همین دلیل در اتو مو مخصوص کراتین، سیستم تهویه وجود دارد که گرمای اضافی را خارج می کند و مانع آن آسیب می شود.

  • دارای سیستم خاموش کننده به صورت خودکار

سیستم خاموش کنندگی در اتو مو باعث خاموش شدن اتو مو به صورت خودکار می شود. البته خاموش شدن اتوماتیک در اتو موها متفاوت است. به عنوان مثال در یک اتو مو ممکن است بعد از یک مدت زمان خاص مثلا یک ساعت بعد از روشن شدن اتو مو خاموش شود. نوع دیگری از سیستم خاموش کردن خودکار در اتو مو به این صورت است که اگر به مدت 60 ثانیه از اتو مو استفاده نشود، اتو مو اتوماتیک خاموش می شود. پس به صورت کلی سیستم خاموش کنندگی در اتو مو ها باعث حفاظت از دستگاه می شود.

  • دارای تکنولوژی مادون ( اینفرارد ) قرمز

در اتو های مو معمولی ساز و کار به این صورت است که ابتدا حرارت تولید می شود سپس حرارت از بیرون به درون موها وارد میشود. به دنبال این سازو کار، موها صاف می شوند و حالت پیدا می کنند. ولی این حرارت و این سازو کار، باعث آسیب رساندن به موها می شود. اما در اتوهای مو حرفه ای و مخصوص کراتین، از تکنولوژی مادون (اینفرارد) قرمز استفاده شده است. اصطلاح اینفرارد قرمز به معنای مادون قرمز است، یعنی موجی که دارای فرکانس کمتر از فرکانس نور قرمز است. در اتو موی مخصوص کراتین تراپی، حرارت از طریق نور مادون قرمز تولید می شود.

گرمای مادون قرمز ملایم تر و با نفوذتر است. در واقع در اتو موهای دارای تکنولوژی مادون قرمز، گرمایی ملایم و با قدرت به عمق ساقه موها نفوذ می کند. این نوع انتقال حرارت پر نفوذ در موها از بیرون به درون است. در تکنولوژی اینفرارد حالت دهی به موها وصاف شدن آن ها، بدون آسیب رسیدن به تارهای مو صورت می گیرد. با این سازو کار اتو موهای مخصوص کراتین نسبت به اتوهای معمولی از لحاظ حفظ سلامتی موها برتری خواهند داشت.

  • دارای تکنولوژی ایجاد یون منفی

یون ها می توانند دارای بار منفی یا مثبت باشند. در اثر وجود یون های مثبت، موها حالت نمیگیرند و وز مانند خواهند بود. در تکنولوژی تولید یون منفی در اتو مو، یون های منفی تولید می شوند و به موها جذب می شوند. یون های منفی ، یون های مثبت را خنثی می کنند در نتیجه موها حالت پذیر و صاف خواهند شد. علاوه براین یون های منفی، قطره های آب را تجزیه میکنند و ذرات بسیار ریزی ایجاد میشوند. ذرات ریز ایجاد شده توسط تارهای مو جذب می شود و باعث آبرسانی و شادابی و زیبایی موها می شود. پس در اتو موهای کراتین درمانی، داشتن تکنواوژی تولید یون منفی یک فاکتور ارزشمند و مهم است.

  • دارای وزن کم

هرچه اتو موی مخصوص کراتینه، سبک تر باشد، حمل آن و استفاده از آن راحت تر خواهد بود. افرادی که در سالن ها یا کلینیک های زیبایی کار می کنند ممکن است در طول روز بارها و بارها از اتو موی مخصوص کراتینه استفاده کنند. پس نیاز است که وزن اتو مخصوص کراتین تراپی کم باشد.

توصیه های نیووافتی

قبل از خرید هر محصولی باید خصوصیات آن محصول را بشناسید و از اصل بودن و با کیفیت بودن محصول اطمینان پیدا کرد. با مطالعه مقاله بالا خصوصیات یک اتو مو کراتینه را شناختید. وقتی یک کالای بی کیفیت و غیر اصل خریداری میکنید، ممکن است بارها و بارها هزینه تعمیر و هزینه خرید مجدد بپردازید. پس کالایی مطمئن را از جایی مطمئن خریداری کنید. در فروشگاه نیووافت محصولات با کیفیت و اصل را بخرید. می توانید هر کالا در نیووافت با همان کالا در سایت اصلی مقایسه کنید و از اصل و با کیفیت بودن کالا اطمینان حاصل کنید. در نیووافت، یک خرید حرفه ایی و مطمئن خواهید داشت. باید بدانید در قسمت اتو موهای نیووافت می توانید انواع اتو موهای مخصوص کراتینه را ببینید. برای نوشتن این مقاله از مقاله اینجا کمک گرفته ایم.

دسته‌بندی برقی بهداشتی
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت