دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید

بازدید: 922 بازدید
اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید

اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید

موضوع این مقاله اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید،  است.

اتومو چیبست؟

به دستگاهی گفته می شود، که به کمک گرما در دمای دلخواه مو ها را حالت داده و فرمی زیبا به آن ها می بخشد. به کمک آن همیشه ظاهری مرتب و آراسته خواهیم داشت. افرادی که موی بد حالت ( فر، موج دار، بسیار صاف، مجعد و … ) دارند و یا می خواهند، برای مراسمات خاص مو های خود را فرم دهند از اتو مو ها بیشترین استفاده را می کنند. بیشتر بدانید.

انواع اتو مو

اتوی مو انواع مختلفی دارد ،که از جنبه های مختلف ( جنس صفحات، قیمت، نوع اتو، میزان دما، چند کاره بودن، سایز صفحه، طراحی، تکنولوژی های به کار گرفته در اتو و .. ) می توان آن را طبقه بندی کرد. اما به طور کلی به دو دسته خانگی و سالنی تقسیم می شود.

اتوی خانگی قیمت کمتری دارد و به نسبت اتوی سالنی ویژگی ها و ساختار ساده تری را دارا می باشد. معیار های مقایسه برای اتو بسیار زیاد است، که متخصصین ما ( نیووافت ) در بخش های پایینی به خوبی تمام جوانب رابررسی کرده اند. اتو هایی که در نیووافت موجود هستند، انواع مختلف برند های جهانی است. شما عزیزان می توانید با خیال راحت خرید خود را ثبت نمایید. با ما همراه باشید.

 

تصورات اشتباه در مورد اتو مو

اغلب ما فکر می کنیم که ، منظور از اتو مو فقط صاف کردن مو ها به کمک اتو می باشد. اما اتو مو می تواند ویو، فر، فر مخروطی، بابلیس، کله قندی و … باشد، که به کمک آن ها مو هایمان فر، موج دار، چین دار، مجعد و … می شود. بنابراین از این به بعد به دستگاهی که حالتی خاص و هماهنگ و زیبا در مو ها ایجاد کند، ( چه مو را صاف کند و چه در آن موج و پیچ خوردگی به وجود بیاورد ) اتو مو می گوییم. اتو مو صرفاً برای حالت دهی به مو ها نیست، ( زیبایی )؛ یعنی در سالن ها می توان برای تثبیت مواد کراتینه ( صافی دائم )، پروتئین درمانی ( درمان )، پلکس تراپی ( پیشگیری ) و … نیز از اتو بهره گرفت.

 

یک اتو موی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد که در هنگام خرید به آن ها توجه کنیم

معیار های زیادی برای تعین کیفیت و کارایی اتو مو ها وجود دارد که برخی توسط افراد عادی قابل تشخیص بوده و برخی نیز باید به وسیله یک فرد کار بلد شناسایی شود. در زیر برخی از ویژگی هایی که یک اتو باید داشته باشد را برایتان آورده ایم تا بتوانید به راحتی یک اتوی قیمت مناسب و با کیفیت را خریداری کنید:

  • سایز صفحه اتو مو :(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

اتو مو از نظر سایز به دو دسته صفحه پهن و صفحه باریک تقسیم می شود که شما باید متناسب با جنس و اندازه مو های خود سایز اتو را انتخاب نمایید. هرچه مو ها بلند تر باشند، اندازه صفحه نیز باید پهن تر باشد و برعکس هرچه مو کوتاه تر باشد سایز صفحه نیز باید کمتر و باریک تر باشد. البته جنس مو نیز تا حدودی در سایز صفحه اتو تاثیر دارد که نسبت آن ها را در زیر آورده ایم: ( چه سایز اتویی برای مو هایمان مناسب است )

  • سایز کوچک با اندازه صفحه 1.5 سانتی متر :

این اتو به صفحه باریک نیز مشهور است و معمولاً ،برای مو های بسیار کوتاه یا چتری و مو های نازک و ضعیف به کار می رود. اگر مو های چتری را با این اتو ها صاف کنید، بسیار شیک و حرفه ای شکل می گیرند. اتو های مسافرتی و فانتزی از این دسته اتو ها به شمار می روند.

  • سایز متوسط با اندازه صفحه 2.5 سانتی متر :

این سایز نیز برای اتو کشی مو های لطیف و کوتاه ( مدل مو های پسرانه یا مو هایی تا پایین گوش ) کاربرد دارد و معمولاً، مو های جلویی که کوتاه تر هستند را با آن اتو می زنند. در آرایشگاه های مردانه اغلب اتو های سایز متوسط استفاده می شوند. همچنین اتو هایی که هم برای خانم ها و هم برای آقایان به کار می روند جزو این دسته می باشند.

  • سایز متوسط با اندازه صفحه 3 سانتی متر :

از این سایز صفحه ها برای مو های بلند تا شانه و مو های معمولی ( متوسط ) استفاده می شود، که بیشتر اتو های موجود در بازار این مدلی هستند. آرایشگاه و سالن های بانوان در بیشتر مواقع به چنین اتو هایی نیازمند هستند.

  • سایز پهن ( بزرگ ) با اندازه صفحه 3.5 سانتی متر :(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

به این مدل اتو صفحه پهن می گویند و برای مو های بلند، مو های پرپشت و پایین تر از شانه از آن ها بهره می گیرند. مو هایی که با حرارت بالا آسیب نمی بینند با این اتو ها صاف شده و شکل داده می شوند. اتو های صفحه پهن بیشتر برای خانم ها و کار های حرفه ای استفاده می شوند.

  • سایز بسیار پهن با اندازه صفحه 5 سانتی متر :

از اتو های 5 سانتی متری برای عملیات کراتینه، پروتئین درمانی، حالت دهی مو های عروس، اتو کشی مو های بسیار بلند، مو های زبر و خشن، مو های ضخیم و … استفاده می شود. معمولا آرایشگر های حرفه ای آن را به کار می گیرند. همچنین اتو کشی مو ها به صورت دسته ای، کششی، ضربه ای و … نیز به وسیله اتو صفحه پهن 5 سانتی انجام می شود. چنانچه یک فرد آماتور و غیر حرفه ای هستید، توصیه می شود از این مدل اتو استفاده نکنید، تا به مو ها آسیب وارد نشود. زیرا کار با این مدل اتو ها نیازمند ترفند های خاصی، است و باید قبل از عملیات اتو کشی به خوبی آموزش ببینید.

  • دمای اتو :

اتو های قدیمی یک دمای ثابت داشتند. دمای صفحه های آن ها قابل تغییر و تنظیم نبود. اما با پیشرفت تکنولوژی اتو هایی جایگزین قبلی ها شدند، که می توان با یک دکمه یا به صورت لمسی دمای آن ها را به دلخواه و متناسب با جنس و ضخامت موی سر تنظیم کرد. دمای اتو ها از 100 درجه تا 290 درجه می تواند افزایش پیدا کند ، ( اما توجه داشته باشید که بیشینه دمایی هر اتو متفاوت است و همه اتو ها قابلیت افزایش دما تا 290 درجه را ندارند. در این بررسی کمترین میزان دمای اتو با بیشترین میزان دمای یک اتوی حرفه ای در نظر گرفته شده است).

برای استفاده روزانه و خانگی اتو هایی با بازه ی دمایی 100 تا 150 درجه متناسب هستند و اگر حرفه ای هم نباشید، احتمال آسیب به مو هایتان کم می شود. اما برای کار در سالن های آرایشی و اتو کشی حرفه ای باید دمای اتو سریعا گرم شده و از 130 تا 290 درجه قابل تنظیم باشد تا هم حالت دهی با کیفیت باشد و هم در زمان و انرژی صرفه جویی شود ( مو در دمای بالا سریع تر فرم می گیرد اما باید به جنس مو توجه داشت و اگر ضخامت مو کم باشد یا مو لطیف و حساس باشد ، نباید به هیچ عنوان از دمای بالا برای اتو کشی استفاده کرد ).

  • جنس صفحه :

اتو مو ها از نظر جنس صفحه یا تیتانیومی هستند، یا سرامیکی هستند و یا از تورمالین ساخته شده اند، که در پایین در یک بخش جداگانه هر کدام از این جنس صفحه ها را به طور مفصل توضیح داده ایم. اگر اتو مو را برای خانه و استفاده شخصی خریداری می کنید، بهتر است که جنس صفحه آن سرامیکی یا تیتانیومی ( مدل های ابتدایی یا ساده ) باشد. زیرا صفحه های سرامیکی و تیتانیومی ساده تر و ابتدایی تر عمل می کنند و به شما فرصت کافی برای اتو کشی مو هایتان ( قبل از سوخته شدن ) می دهند. از طرفی دیگر اگر اتو کشی اشتباه صورت بگیرد، میزان آسیب ( مانند ایجاد موخوره، دو سرگی، انتهای شکاف، سوختگی و … ) در اتو های سرامیکی و تیتانیومی کمتر از سایر صفحه هاست.

  • مدل صفحه نمایش :(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

صفحه نمایش اتو وضعیت حرارت، روشن و خاموش بودن اتو و … را نشان می دهد و به دو صورت کلی است: یا به وسیله چراغ اعلان نمایش داده می شود که از یک یا دو لامپ رنگی تشکیل شده است و یا متشکل از یک پنل LCD یا LED می باشد. وضعیت های مختلف اتو را به صورت دیجیتالی اعلام می کند. امروزه بیشتر اتو ها دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند و وضعیت اتو نیز در صفحه نمایش دیجیتال بهتر، واضح تر و کامل تر از صفحه نمایش ساده ( چراغ دار ) می باشد.

  • کابل :

کابل اتو مو باید حتی الامکان چرخشی و ضد پیچ خوردگی باشد، که بتوان به راحتی اتو را چرخاند و در جهت های مختلف حرکت داد. سیم چرخشی کار را برای مصرف کننده بسیار راحت و بدون دردسر می کند. از طرفی دیگر طول عمر سیم و اتو مو را بالا برده و مانع از خراب شدن و پارگی سیم می شود. کابل اتو مو بهتر است ،که دارای یک حلقه یا گیره آویز باشد که بتوان آن را هنگامی که گرم است آویزان کرد و از آسیب رساندن به سطوح مختلف جلوگیری کرد.

طول کابل نیز بیشتر برای سالن کار ها حائز اهمیت است ؛ یعنی باید طول زیادی داشته باشد، تا در فضا های مختلف و دور از پریز بتوان اتو را بدون مشکل به کار گرفت. برای مصرف خانگی معمولاً طول کابل مد نظر نیست. اما کیفیت و امنیت کابل بسیار مهم است. یعنی باید محافظ سیم از جنس پلاستیک محکم و نسوز باشد و از اتصالی برق و سوختگی جلوگیری کند.

  • چند کاره بودن اتو :

در صورتی که برایتان امکان پذیر است، یک اتو موی چند کاره را خریداری کنید. یعنی اتو دارای دو یا سه صفحه مجزا باشد و بتوان با آن مو را صاف، فر، موج دار، چین دار و … کرد. چنین اتو هایی یک قفل صفحه دارند، که شما مطابق با نیازتان صفحه را انتخاب کرده و سایر صفحات را می بندید. خرید اتوی چند کاره شما را از هزینه ها و خرید های اضافی بی نیاز می سازد.

  • قیمت :

قیمت بالا و گران نشان از با کیفیت بودن و خوب بودن یک اتو نیست. بسیاری ملاک های دیگر که در بالا خدمتتان گفتیم نشانگر یک اتوی خوب و با کیفیت هستند. لیست قیمت اتو مو ها در فروشگاه نیووافت برای شما همراهان همیشگی عزیز قرار داده شده است، که می توانید با یک کلیک لیست را مشاهده نمایید.

 

تکنولوژی های به کار رفته در اتو مو های نسل جدید(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

سه تکنولوژی « آیونیک »، « صفحه شناور » و « قطع خودکار » بیشترین کاربرد را در اتو ها دارند، که اغلب اتو های بی کیفیت بازار فاقد این قابلیت ها می باشند.

 

 قطع خودکار:

« قطع خودکار » یک سیستم هوشمند می باشد، که به صورت اتوماتیک فعال می شود و سیستم برق اتو را غیر فعال می کند. سیستم قطع خودکار زمانی فعال می شود، که شما یادتان برود که اتو را روشن گذاشته اید و یا اتو مدت زیادی بدون حرکت باقی بماند. در این حالت برق دستگاه قطع شده و اتو خاموش می شود، که با این کار از اتصالی برق، آتشسوزی و سایر اتفاقات ناگهانی جلوگیری می شود.

آیونیک:

دیگر قابلیت اتو های جدید فن آوری « آیونیک » یا « یون سازی » می باشد. « آیونیک » بر روی صفحات اتو، یون های منفی ایجاد کرده و به مو ها انتقال می دهد. یون های منفی بار الکتریکی مثبت، بر روی مو ها ( که بار مثبت باعث ایجاد وز و بد حالتی مو می شود ) را خنثی می کنند. با این کار ظاهری مرتب و بدون وز به مو می بخشند. ویژگی دیگر آیونیک شکستن پیوند قطرات آب می باشد.با شکستن پیوند های آب، قطرات موجود بر روی مو ها به قطعات ریز تر تقسیم می شوند و به راحتی به ساختار داخلی مو نفوذ می کنند. با این کار مو آبرسانی عمیق شده و شادابی و طراوت بی نظیری به خود می گیرد.

صفحه شناور:(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

« صفحه شناور » قابلیت دیگری است که، جدیداً بسیار مورد توجه شرکت های قدرتمند اتو سازی قرار گرفته است. شناور به صفحه ای گفته می شود که حالت ارتجاعی و فنر مانند دارد. با فشار آوردن به آن، تکان خورده و بالا و پایین می رود.صفحه شناور بر روی شاسی های فنری مخصوصی قرار می گیرد و برای حفظ سلامت مو بسیار مهم است.

بدین صورت که خاصیت شناوری صفحه ها باعث می شود، تا گرمای صفحه با فشار به مو برخورد نکند و مو دچار آسیب نشود. همچنین باعث می شود که فشار، صفحه لایه محافظتی مو را از بین نبرد و اتو کشی در سالم ترین حالت خود انجام شود. کاربرد صفحه های شناور هنگامی مشخص می شود که ،شما بخواهید عملیات کراتینه را بر روی مو های خود انجام دهید و یا مو ها را به مدت زیادی اتو بزنید. در این حالت ها دیگر جایی برای نگرانی بیش از حد وجود نخواهد داشت و سلامت مو نیز تا حدود زیادی تامین خواهد شد.

 

انواع اتو مو(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

قبل از هر چیزی این مسأله را بدانید که حتی اگر تمام جوانب مراقبت و سلامت را رعایت کنید، همه اتو مو ها تا حدودی به مو آسیب می رسانند و پیامد های منفی مانند مو خوره، دو سرگی، انتهای شکاف و … را به دنبال دارند. منظور این است که حتی ، با وجود مواد مراقبتی و درمانی نیز اتو مو درصد کمی سلامت مو را به خطر می اندازد. پس توصیه می شود تا زمانی که برای مراسم مهم یا مسأله کاری ضروری مجبور نشده اید، مو هایتان را اتو نکنید.

مدل اتو مو معمولا از روی جنس صفحات آن جدا می شود. تا امروز چهار نوع جنس صفحه تیتانیومی، فلزی، سرامیکی و تورمالینی برای اتو مو ها ساخته و تولید شده است.

متخصصین نیووافت با بررسی کامل جنس صفحات اتو در بازار ایران و اروپا مفتخر هستند، تا شما را به طور کامل با هر یک از آن ها آشنا کنند:

  • صفحه فلزی :

اتو مو صفحه فلزی اولین اتو موی ساخته شده است، که امروزه به دلیل آسیب های فراوان و ضعف های زیاد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. گرمای اتو مو صفحه فلزی قابل تنظیم نبود و گرما در صفحه ها به طور یکنواخت پخش نمی شد.

  • صفحه سرامیکی :

اتو موی ساخته شده از سرامیک برای مو های نازک و لطیف  کسانی که در اتو کشی مبتدی هستند، می توانند این مدل اتو ها را خریداری کنند ( مناسب برای مصرف خانگی). توزیع گرما در صفحه ها سریع و یکنواخت بوده و حرارت آن به صورت « حرارت مادون قرمزی » می باشد.

حرارت مادون قرمز مو ها را از داخل به خارج گرم کرده و آسیب بسیار کمتری، نسبت به صفحه فلزی به مو ها می زند. صفحه سرامیکی به نسبت صفحات تیتانیومی دمای پایین تری دارد .اما در عوض به راحتی بر روی مو سر خورده و مو ها را اتو می کشد. همچنین قیمت اتو مو های سرامیکی به نسبت سایر اتو ها مناسب تر می باشد، که این ویژگی باعث شده است  از محبوبیت بالاتری برخوردار باشد.

*در هنگام خرید اتوی سرامیکی توجه داشته باشید ،که صفحه اتو کاملا از جنس سرامیک باشد. متأسفانه جنس های تقلبی تنها با یک روکش سرامیکی پوشانده شده اند. این اتوها  طول عمر و کیفیت بسیار پایینی دارند.

  • صفحه تورمالینی :(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

نوعی عنصر طبیعی از خانواده بور صفحه می باشد، که تماس آن با مو موجب لطافت و نرمی مو شده و مو هایی درخشان و زیبا پدید می آورد. تورمالین دارای حرارت مادون قرمز بوده و به قابلیت آیونیک مجهز می باشد، که الکتریسیته مو ها را خنثی می کند و بافتی مرتب و بدون وز ایجاد می کند. بیشتر به صورت نوعی روکش در اتو ها به کار می گیرند و کمتر اتویی وجود دارد، که صفحه آن به طور خالص از تورمالین ساخته شده باشد. از تورمالین علاوه بر اتو در ساخت شانه، فر کننده و برس نیز استفاده می شود و دلیل این امر حذف مو های شکسته و صدمه دیده به وسیله قابلیت درمانی تورمالین می باشد.

  • صفحه تیتانیومی :

به نسبت سایر صفحه ها،صفحات تیتانیومی از وزن کمتر و مقاومت بیشتری برخوردار هستند. توزیع گرما و حرارت در این صفحه ها به سرعت صورت می گیرد و اتو در کمترین زمان ممکن آماده به کار می شود. صفحات تیتانیومی آیونیک فعال هستند یعنی میزان یون های منفی بیشتری را آزاد می کنند که نتیجه این کار اتو کشی بسیار حرفه ای و مرتب می باشد.  با متعادل سازی و حفظ رطوبت مو ها ، صفحات تیتانیومی باعث شادابی و درخشش هرچه بیشتر مو می شود. این صفحات ،بد حالتی و وز بودن مو را به طور کامل برطرف می سازند.

صفحات تیتانیومی دو منظوره هستند؛ بدین ترتیب که هم برای مو های فر دار، زبر، کلفت و خشن به کار می روند و هم برای مو های نازک، حساس و لطیف کاربرد دارند. عملکرد صفحات تیتانیوم به علت حرارت بالا کاملا یکدست و یکنواخت می باشد. به کمک آن ها می توان در مدت زمان کمی، تعداد دسته موی بیشتری را اتو زد.

 

طراحی اتو مو باید چگونه باشد؟

چگونگی شکل و طراحی اتو مو شاید در ظاهر بی اهمیت به نظر برسد. اما اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شما مدت زمان زیادی با اتو سر و کار داشته باشید. اگر بدنه و طراحی اتو غیر استاندارد و غیر اصولی باشد، دست ها به سرعت خسته می شوند و اتو کشی برایتان ناخوشایند و غیر حرفه ای خواهد بود. یک اتوی خوب باید از طراحی « آرگونومیک » بهره مند باشد.

طراحی آرگونومیک به مدلی از طراحی گرفته می شود، که محصول کاملا مطابق با راحتی مصرف کننده ساخته شود و در زمان طولانی استفاده از آن فرد دچار خستگی و درد نشود. بدنه اتو مو نیز باید سبک، مقاوم و کاملا آرگونومیک باشد و به گونه ای طراحی شود که پنجه ها و مچ دست را خسته و اذیت نکند. متاسفانه بسیاری از اتو هایی که در بازار خاورمیانه قرار دارند و وارد ایران می شوند، از استاندارد جهانی و طراحی آرگونومیک بهره مند نیستند، بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که ،حتماً و حتماً از اتو های اروپایی و استاندارد موجود در فروشگاه نیووافت برای کار های حرفه ای خود بهره بگیرید.

 

مزایا و معایب اتو مو چیست؟(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

  • مزایا

  1. نیاز به زمان کم برای حالت دهی
  2. کیفیت بالا در حالت دهی
  3. یک دستی و یکنواختی مو پس از اتو کشی
  4. ایجاد فرمی جذاب و حرفه ای
  5. کمترین میزان آسیب به مو ( به نسبت سایر دستگاه ها و مواد )
  6. رفع حالت وز و بد شکل مو
  7. کراتینه کردن مو و تثبیت مواد درمانی بر روی مو با ماندگاری بالا
  8. صرفه جویی در هزینه و انرژی
  9. راحتی استفاده و کارایی
  10. تنوع بالا
  11. قیمت مناسب به نسبت سایر محصولات
  12. قابل استفاده هم برای آقایان و هم برای خانم ها
  13. داشتن طرح و رنگ های زیبا و فانتزی
  14. انواع سایز متناسب با مدل مو
  15. قابل حمل و وزن سبک
  16. آماده سازی هوشمند و بدون دخالت دست
  17. تنظیم و راه اندازی آسان و بدون دردسر
  18. و …
  • معایب ( در صورت استاندارد نبودن )

  1. دفع رطوبت مو و ایجاد خشکی در مو
  2. ایجاد مو خوره و دو سرگی در مو ها
  3. ایجاد حالت شکنندگی در مو
  4. رفع خاصیت ارتجاعی مو
  5. از بین بردن خاصیت انعطاف پذیری مو
  6. ایجاد و افزایش ریزش مو در طول زمان و به ندرت
  7. آسیب به پوست در صورت تماس با صفحات داغ
  8. احتمال آتش سوزی و اتصالی برق در صورت استاندارد نبودن
  9. و …

 

شش نکته مراقبتی مهم در حین اتو کشی(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

شما زیبا هستید.

  • قبل از هر چیزی خودتان را همان گونه که هستید بپذیرید. شما زیبا هستید با هر قیافه ای که دارید. معیار زیبایی برای آدم ها متفاوت است و شما فرد مورد علاقه و چهره ی فوق العاده بسیاری از افراد هستید. پس اگر موی فر دارید، اگر موی موج دار دارید، اگر مو هایی صاف دارید و یا هر مدل مویی که دارید، به شما جذابیت می بخشد و سعی کنید همین شکلی بمانید. تا زمانی که مجبور نشدید از حالت دهنده های مو استفاده نکنید، تا همیشه مو هایی سالم و سرحال داشته باشید.

از محلول ها و اسپری های 2 فاز کمک بگیرید.

  • برای محافظت بیشتر از مو ها و کاهش آسیب رسانی بهتر است قبل از اتو کشیدن از محلول ها و اسپری های 2 فاز کمک بگیرید. یک اسپری دو فاز قوی می تواند ،مانند یک محافظ ایمنی مو را از خشکی، سوختگی، موخوره، شکستگی و … در امان نگه دارد. برای این کار توجه داشته باشید که محصول باید دارای بافتی سبک، کاملا گیاهی، استاندارد و زود جذب باشد ،تا بتواند به خوبی در حرارت بالا دوام بیاورد و یک لاین محافظتی با کیفیت ایجاد کند. اگر اسپری یا محلول مراقبتی شیمیایی و غیر استاندارد باشد، با رسیدن به حرارت بالا می سوزد و به لایه های ساختاری مو ضربه وارد می کند.

دمای اتو را نهایتاً تا 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

  • سعی کنید برای اتو کشی های ساده دمای اتو را نهایتاً تا 180 درجه سانتی گراد گرم کنید ( دمای کمتر اشکالی ندارد اما از این دما بیشتر نشود ). مو همچون کاغذی نازک در دمای تقریبی 230 درجه سانتی گراد، می سوزد و به تدریج دچار آسیب های جبران ناپذیر می شود. حتی اگر مو هایی لطیف و نازک دارید، از دما های بسیار پایین تر ( 100 تا 150 درجه سانتی گراد ) برای اتو کردن استفاده کنید. صفحه ها را کمتر بر روی مو ها نگه دارید تا بافت مو آسیب نبیند.

از اتو برای صاف کردن و یا حالت دادن مو های بچه هایتان استفاده نکنید.(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

  • اگرچه اتو های فانتزی و بچگانه وارد بازار شده اند و دمای کمی نیز دارند. اما نیووافت به طور جدی به شما توصیه می کند، که به هیچ عنوان از اتو برای صاف کردن و یا حالت دادن مو های بچه هایتان استفاده نکنید. پوست و موی بچه ها بسیار ظریف و حساس است و  با اتو کردن ، آسیب های جدی و برگشت ناپذیر میبیند. اگر مو های فرزندتان بسیار بد حالت است ،می توانید زیر نظر پزشک و متخصص پوست و موی بچه ها از کرم های حالت دهنده گیاهی و فاقد پارابن و افزودنی شیمیایی برای حالت دهی مو های بچه خود استفاده کنید.

از کرم ها، ژل ها، واکس ها و روغن های مخصوص مو ( با تجویز متخصصین ماهر ) استفاده کنید.

  • برای حالت دهی سریع تر و صاف کردن مو های شکسته شده و بسیار خشن به هیچ عنوان از آب و اسپری آب کمک نگیرید. شاید مو به کمک کمی رطوبت صاف شده و شکل بگیرد. اما به محض تماس اتو با موی مرطوب، ساختمان مو به همراه آب بخار شده آسیب می بیند و دچار زخم های متعدد، سوختگی و ریزش می شود. برای فرم دادن مو های بد حالت می توانید از کرم ها، ژل ها، واکس ها و روغن های مخصوص مو ( با تجویز متخصصین ماهر ) استفاده کنید.

قبل از اتو کردن و گرم کردن اتو صفحه آن را به خوبی تمیز کنید.

  • قبل از اتو کردن و گرم کردن اتو صفحه آن را به خوبی تمیز کنید، تا هیچ گونه مواد و ذراتی بر روی صفحه باقی نماند و اتو کشی کامل صورت بگیرد. زیرا اگر صفحه اتو کثیف باشد، ذرات موجود بر روی صفحه به مو چسبیده و ظاهر مو ها را زشت می کند. همچنین اگر این ذرات شیمیایی و مضر باشند و با گرم شدن به ساختمان مو آسیب بزنند.

 

چگونگی اتو کشی برای صاف کردن، فر کردن، ویو کردن و موج دار کردن مو ها

صاف کردن:

عمده ترین روش حالت دهی به مو ها اتو کشی ساده برای صاف کردن است. مو ها را شانه کنید و به صورت دسته دسته در جهت پایین نگه دارید. هر دسته مو را در بین اتو قرار دهید و از ریشه تا نوک به آرامی اتو بکشید. دقت کنید که برای اتویی یک دست تمام قسمت های مو را اتو بکشید ( علی الخصوص قله یا نوک مو ها ). برای امتحان کردن حرارت اتو از مو های بغل سر که استحکام بیشتری دارند، استفاده کنید.

هر دسته مو را یک تا دو بار، اتو کرده و به سمت پایین شانه بکشید. بعد از اتمام اتو کشی مو ها را به کمک سشوار به هر جهتی که دوست دارید، حالت دهید و سپس با یک حالت دهنده یا اسپری ( تافت ) گیاهی و طبیعی ثابت کنید. در صورتی که می خواهید انتهای مو هایتان کمی پوش داده شود، وقتی اتو را به نوک مو ( تاج مو ) نزدیک کردید، مو را کمی به سمت بالا کشیده و زیر مو را شانه بزنید. با این کار مو کمی پف می کند و حالتی شیک به خود می گیرد. برای ثابت شدن و حالت گرفتن می توانید از تافت یا واکس مو کمک بگیرید.

فر کردن:(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

به وسیله بابلیس، کله قندی یا فر مخروطی فر کردن مو ها صورت می گیرد. ابتدا بابلیس را گرم کنید و سپس مو را به ترتیب از ریشه تا نوک، با فاصله یکسان به دور میله بابلیس بپیچید و صفحه بالایی را بر روی مو فشار دهید. چند ثانیه صبر کنید ( متناسب با جنس مو و میزان فر خوردن مو ) و سپس بابلیس را باز کرده و مو را بیرون بکشید. مو ها به شک زیبایی فر خورده اند. به مو ها دست نزنید و بگذارید، یک کم باد بخورند و خنک شوند تا فر تثبیت شود.

هرچه دسته های مو کم تر و باریک تر باشند، فر ظریف تر و ریز تر شکل می گیرد. اگر می خواهید فر خوردگی کوتاه و زیاد باشد، یک کم تند تر از حالت معمولی مو ها را بپیچید ( توجه کنید که زیاد نباشد؛ یعنی به گونه ای نباشد که احساس درد بکنید ) و برعکس. اگر می خواخید فر بلند تر و کم تر باشد، مو را شل تر به دور بابلیس ببندید. روش استفاده از فر مخروطی و کله قندی نیز به همین شیوه می باشد.

ویو کردن ( موج دار کردن ):

برای موج دار کردن مو هایتان می توانید، از ویو مو یا اتوی چند کاره که صفحه ویو دارد کمک بگیرید. مو ها را همانند روش صاف کردن دسته دسته کنید و هر دسته را به صورت مرتب از ریشه تا نوک، در بین صفحه ویو دار قرار دهید . برای ریز یا درشت کردن موج های مو باید صفحه ویو را عوض کنید. اگر می خواهید موج حالتی پیچیده به خود بگیرد همزمان با حرکت دادن ویو به سمت پایین، آن را به طرفین راست و چپ نیز تکان دهید.

 

چکار کنیم تا اتو بیشتر برایمان عمر کند؟

نگهداری اتو و مراقبت از آن تاثیر زیادی در افزایش طول عمر دستگاه دارد. سعی کنید هیچ گاه اتو را در حالتی که هنوز گرم است ،جمع نکنید و صفحه های آن را نبندید. بگذارید ابتدا به آرامی سرد شود و سپس صفحه ها را قفل کنید( با دکمه مخصوص قفل ). سیم را به صورت مرتب جمع کرده و با یک بست نایلونی یا پلاستیکی ببندید. آن را به دور اتو نپیچانید و با همان حالت قبلی به صورت منظم جمع و جور کنید.

دمای اتو را بیش از حد مجاز بالا نبری،د تا به المنت ها فشار وارد نشود و همچنین با صفحات بازی نکنید ( باز و بسته کردن های بی مورد و در آوردن صدا از طریق به هم زدن صفحه ها ). صفحه های اتو را هر بار ،قبل از استفاده و بعد از سرد شدن به خوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن صفحه از یک دستمال نرم و خشک، به همراه مقداری الکل ( خیلی کم ) استفاده کنید. حتی الامکان از محافظ الکتریکی و سه راه هوشمند استفاده کنید ، تا نوسانات برق به دستگاه آسیب وارد نکند. به اتو ضربه وارد نکنید و سعی کنید در نگه داری از آن دقت داشته باشید.

 

توصیه نیووافتی(اتو مو و انواع آن و هر آنچه باید در مورد اتو مو ها بدانید)

به دلیل تماس و ارتباط مستقیم دستگاه اتو مو با سلامت پوست و موی شما، لطفاً قبل از قیمت و هزینه به فکر کیفیت محصول باشید. صرف هزینه ای نه چندان بیشتر می تواند راحتی، آسایش و یک اتوکشی حرفه ای را برای شما به ارمغان بیاورد. هنگام خرید اتو به علامت استاندارد، کشور سازنده، جنس صفحات، شکل ظاهری، میزان حرارت، مدل صفحه نمایش، کلاس مصرف انرژی و … توجه فرمایید و مراقب جنس های تقلبی و فیک موجود در بازار باشید.

اگر تشخیص جنس اصلی برایتان امکان پذیر نیست، از یک فرد ماهر و یا یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید. در صورتی که اطلاعات این مقاله برایتان کفایت نکرد می توانید 24 ساعته با مشاوران ما در سایت نیووافت ارتباط مستقیم باشید.

دسته‌بندی برقی بهداشتی
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت