دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله

بازدید: 540 بازدید
اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله

اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله

در این مقاله به شما می گوییم که اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله ؟

مقدمه :

در هر خانه ایی، یکی از قسمت های اصلی آن آشپزخانه است ،که کدبانوی منزل بیشتر وقت خود را در آن می‌گذراند.  چیدمان وسایل آن بسیار مهم بوده و باید به شیوه ای باشد، که از بودن در آن لذت ببرید. این قسمت از منزل هم در واقع نیاز به وسایلی دارد، که یکی از وسایل اولیه و بدیهی آن اجاق گاز است. وسیله ایی کاملا ملموس که همگی از داشتن و ارزش آن خبر دارید.  داشتن آشپزخانه بدون وجود گاز، هیچ معنایی ندارد. ارزش این وسیله به حدی است ، که آن را قلب آشپزخانه نامیده‌اند.

همه ما به خوبی درک می کنیم ،که اگر قلب به خوبی کار نکند تمام قسمت های بدن را درگیر می کند. بنابراین داشتن یک اجاق گاز یا همان قلب سالم و باکیفیت در آشپزخانه می تواند، کار پخت و پز را خوشایند کند. شرکت های زیادی در طرحهای گوناگون به طراحی و تولید این وسیله پرداخته اند. انواع متفاوت اجاق گاز در مدلهای صفحه ایی، رومیزی و مبله یا فردار، به بازار عرضه شده ، که بستگی به نظر خریدار محترم دارد.

در این مقاله می خواهیم تمام مدلهای اجاق گاز، معایب و مزایای آنها رابه طور کامل شرح دهیم. با این توضیحات به شما برای خریدی مطمئن و آگاهانه در این راستا کمک میکنیم. با ما همراه باشید.

مطالب و توضیحاتی در مورد اجاق گاز صفحه ایی

با توجه به ساخت و ساز، خانه های آپارتمانی و کوچک شدن ساختمان‌ها، در نهایت آشپزخانه هم در این راستا کوچک طراحی می شود. به همین خاطر خرید تقاضای گازهای رومیزی بسیار بیشتر است.  چرا که داخل کابینت جای گرفته و فضایی را اشغال نمی کند.  به راحتی از قسمت زیری اجاق گاز به عنوان کابینت، برای مرتب شدن آشپزخانه نیز می توان ، استفاده کرد. علاوه برآنها زیبایی خاصی،  به آشپزخانه داده و همین باعث خرسندی خانم خانه می شود. به همین دلیل نیاز است که قبل از خرید این وسیله تحقیق کرده و خریدی درستی انجام دهید.

انواع اجاق گاز صفحه ایی از لحاظ نصب و قرار گیری

این نوع از اجاق گاز را می توان در دو دسته طبقه بندی کرد.

یک نوع آن اجاق گاز رومیزی یا روکار است. معمولا دارای تعداد شعله های کمی در حد 2 شعله می باشند و قابل جابه جایی هستند. می توان از آنها در روی زمین و یا بالای کابینت استفاده کرد. این مدل از اجاق گاز، طرفداران محدودی داشته و بیشتر برای مکان هایی مانند ادارات و یا آشپزخانه کثیف، برای درست کردن چایی یا گرم کردن غذا، مناسب هستند . برای استفاده منزل، این اجاق گاز ها گزینه مناسبی نیستند. می توان گفت مزایای این اجاق گاز، ارزان بودن و جابه جایی و حمل راحت آن می باشد.

نوع دیگر این مدل از اجاق گاز های صفحه ایی، مدل اجاق گاز صفحه ایی توکار می باشد. مدل توکار، نوع پر طرفدار اجاق گاز صفحه ایی می باشد، که شیک و جذاب بوده و داخل کابینت بصورت ثابت قرار می گیرد.  بعد از نصب قابل جابه جایی و حمل، نیست. این مدل  برای آشپزخانه هایی با فضای کم، بهترین گزینه می باشد.  برای قرار دادن و نصب آن درست تصمیم بگیرید، که بعدا پشیمان نشوید.  چرا که قابلیت جابه جایی ندارد. این نوع توکار، یکی از مدرن ترین انواع اجاق گاز صفحه ایی است ،که جذابیت و ظاهری بسیار زیبا داشته و طرفدارانش بسیار زیاد هستند.  ولی در خرید این اجاق گاز تنها طراحی و زیبایی آن نیست، چرا که همین مدل دارای شکل و جنس های بسیاری متنوعی است.

اجاق گاز صفحه ایی توکار از نظر جنس ساخت

این مدل از لحاظِ جنس ساخت انواع متعددی دارد، که در ادامه بیان می کنیم.

  • اجاق گاز صفحه ایی تمام استیل:

صفحه این مدل تماما از استیل ساخته شده، این مدل معایب و مزایایی دارد. از جمله مزایای این مدل عمر طولانی آن است که سالهای سال عمر می کند که نیازی به تعمیر و تعویض ندارد. اما از معایب آن می توان گفت که پاک و تمیز کردن جنس استیل بعد از اینکه چرب و کثیف شد، کمی زمان بر است و در بعضی اوقات شاید نیاز باشد، که از مواد شوینده و سرکه و جوش و شیرین استفاده کرد.

  • اجاق گاز صفحه ایی تمام شیشه:

این مدل اجاق گازها هم طرفداران خاص خودش را دارد. چرا که دارای ظاهری جذاب و بسیار زیبا هستند. معمولا کسانیکه زیبا پسند هستند، این مدل را انتخاب می کنند. دارای شیشه ایی مقاوم در برابر گرما می باشد ، ولی بازهم چند درصدی احتمال شکستن و ضربه دیدن، هم دارند. بنابراین باید مواظب بود که ضربه نخوره و چیزی روی آنها نیفتد.

  • اجاق گاز استیل_شبشه ایی:

این مدل ترکیبی، از مدل تمام شیشه ایی مقاوم تر و محکم تر است. چرا که دارای صفحه ایی شیشه ایی و بدنه و کناره اش از استیل می باشد. ولی باز هم زیبایی و جذابیت و طراحی شکیل و جوان پسندی داشته و طرفداران خاص خودش را دارد.

  • سرامیکی:

یک نوع جدید  اجاق گازها، از جنس سرامیک است، که از لحاظ ظاهری و زیبایی و جذابیت مانند مدل شیشه ایی دارد. از لحاظ استحکام و مقاومت، مانند مدل استیل می باشد.

انواع اجاق گازها از نظر شکل و طراحی

مدل صفحه ایی از اجاق گازها دارای اشکال متفاوتی است، از جمله در شکل‌های مستطیلی و بیضی شکل، دایره اییی و نیم دایره ایی، وجود داردد، که دست خریدار را  بازمی گذارد . خریدار می تواند آن چه را که دوست دارد، خریداری کند.  ولی در یک دسته بندی، می توان گفت که طرفداران خرید مدل استیلی خیلی بیشتر است.

عوامل مهم در انتخاب انواع اجاق گاز صفحه ایی توکار

1.جنس صفحه:

در مجموع می توان گفت که جنس صفحات اگر از استیل باشد، باید مواظب بود که جنسش از استیل اصل و نگیر و ضدزنگ باشد. که در طولانی مدت زنگ نزده و خراب نشود. اگر این نکات رعایت نشود ،در طولانی مدت و برا ثر ریختن چربی و مواد غذایی برروی گاز و به تبعیت از آن تمیز کردن و پاک کردن، دچار خرابی و زنگ زدگی می شود. جنس برخی از آنها شیشه ایی است که  حتما باید مواظب بود که، سکوریت شده و در برابر گرما و حرارت مقاوم باشند. که در هنگام استفاده دچار ترک خوردگی و شکستگی و ایجاد حادثه نشود.

جنس برخی از آنها سرامیکی است، که زیبایی و ظاهر آن مانند شیشه ایی و استحکام و مقاومت استیل را دارند. برخی هم ترکیبی از استیل و شیشه هستند، صفحه از شیشه و جداره و کناره از استیل طراحی شده اند. انتخاب جنس صفحه با مشتری عزیز است ،که هرکدام از این جنس‌ها به مراتب مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

2.شکل اجاق گاز:(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

یکی از این عوامل انتخاب شکل اجاق گاز است. که امروزه بصورت مستطیل و دایره و نیم دایره و بیضی شکل، طراحی شده اند. اما مدل دایره ایی و نیم دایره زیاد مرسوم نیست و بیشتر طرفدار شکل مستطیل هستند. برای دیدن چند مدل جذاب کلیک کنید.

3.تعداد شعله ها و توان حرارتی بالا:

بنابر اینکه سلیقه مشتری کهد چه تعداد شعله در نظر دارد، یک طرف بحث است.  اینکه تعداد جمعیت و افراد خانواده هم در تعداد شعله ها دخیل است. اگر اعضای خانواده زیاد است ، به تبعیت اجاق گازی را باید انتخاب و خریداری کرد که دارای تعداد شعله های بیشتری باشد. که جوابگوی تهیه غذا برای خانواده باشد. در این بین باید میزان حرارت آن را هم در نظر گرفت، که دارای شعله هایی با حرارت بالا باشند. بهتر است جنس شعله پخش کن ها از چدن باشد ، که در اثر شست و شو، خراب نشده و زیبایی اولیه اش حفظ شود. اجاق گازها در شکل های دوشعله تا 5 شعله وجود دارند.

4.اندازه اجاق گاز

باید دقیقا ابعاد (طول و عرض) اجاق گاز را اندازه گیری کنید. بدانید دقیقا آن را در کجا قرار می دهید. بعد برای خرید اقدام کنید.

5.داشتن گارانتی(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

گارانتی به عنوان یک پشتوانه محکم و قرص، برای خریدار است. اگر وسیله دارای  گارانتی  باشد،  مشتری با خیالی راحت تر می تواند آن را خریداری کند.

6.قطعات جانبی

قبل از خرید دقت کنید که دستگاه دارای تایمر، صفحه لمسی، قفل کودک، ترموکوپل ایمنی و… باشد . چرا که هر کدام به نوبه خود به کدبانوی منزل کمک می کند تا دغدغه کمتری داشته و با آرامش کامل آشپزی کمد از جمله قفل کودک، سبب می شود که اگر خانم خانه دار از گاز غافل شد، کودک در منزل گاز را خاموش نکند که هم غذا دیر آماده شده و هم بوی گاز منزل را دربر گیرد. تایمر سبب می شود که اگر برای خانم کاری پیش آمد که از منزل خارج شود، اجاق گاز را برای ساعت خاضی تنظیم کرده و با خیالی راحت تر از منزل خارج شود و در هنگام برگشت هم غذا آماده سرو باشد،ترموکوپل ایمنی، وظیفه قطع  و وصل گاز از منبع را به عهده دارند.

نحوه تمیزکردن اجاق گاز صفحه ایی توکار استیل و شیشه ایی

سعی کنید بعد از پختن هر وعده مواد، اجاق گاز خود را تمیز کنید تا همیشه به همان زیبایی اولیه اش بماند، اجاق گاز مدل استیل سخت تر از مدل شیشه ایی تمیز می شود و گاهی ممکن است برای تمیز کردن جنس استیل، دست به دامن مواد شوینده و سرکه و جوش شیرین زد تا تمیز شود در حالیکه مدل شیشه ایی با یک دستمال کشی ساده تمیز می شود.

مزایای اجاق گاز صفحه ایی(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

1.این مدل اجاق گازها، کم حجم بوده و جای زیادی را اشغال نمی کنند.  داخل کابینت قرار گرفته و می توان از داخل کابینت هم برای قرار دادن ظروف استفاده کرد.  برای آشپزخانه های کوچک بسیار خوب و عالیست.

2.این مدل اجاق گازها، بسیار زیبا و جذاب و شکیل و جوان پسند است.  دارای طرفداران بسیاری بود و می توان گفت امروزه بیشتر به سوی خرید مدل صفحه ایی آمده و دارای استقبالی پرشور می باشد.

3.از لحاظ قیمت و اقتصادی هم به صرفه تر از مدل مبله و فردار هستند، یکی از مشکلات بسیار اساسی امروزه، داشتن قدرت خرید است و قیمت وسیله تا حد زیادی در خرید آن تاثیر دارد، چه بسا کسانی هستند که تنها به دنبال وسیله ایی مطالب، قدرت خرید خود هستند و می توانند از موارد دیگر از جمله سلیقه اشان، بگذرند.

اجاق گاز صفحه ایی استیل خوب است یا شیشه ایی؟

می توان گفت هر کدامشان مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

1.مدل استیل، دغدغه شکستن احتمالی را نداشته و طول عمر بیشتری دارد. اگر مدل شیشه ایی احیانا بر اثر ضربه ترک خورده و یا شکسته شود، تا هنگام تعمیر و یا تعویض مجبورید آن مدت را بدون اجاق گاز باشید.

2.تمیز کردن و دستمال کشی مدل شیشه ایی آسان‌تر است. تنها با یک دستمال نرم تمیز می شود ولی برای پاک کردن استیل در بعضی مواقع مجبورید که از مواد شوینده و سرکه و یا جوش شیرین استفاده کنید.

3.طرفداران شیشه ایی از لحاظ ظاهری و جذابیت،  بیشتر است و زیبا ترند.

4.از لحاظ قیمت و اقتصادی، اجاق گاز صفحه ایی استیل، قیمتشان به صرفه تر است.

بیان مطالبی در مورد اجاق مبله(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

در قسمت اولیه، در مورد اجاق گاز صفحه ایی تا آنجا که درتوان بود مطالبی را بیان کردیم در ادامه می خواهیم در مورد اجاق گاز مبله مطالبی را شرح دهیم، امیدوارم که بتواند جوابگوی شمه ایی از سوالات شما باشد و در خرید وسیله ایی درست و مطمئن گره گشای راهتان باشد.

اجاق گازهای مبله در دو نوع فردار و طرح فر طراحی و تولید و به بازار عرضه شده اند.

طرح فر این اجاق گازها به صورت ساده، طراحی شده، دارای معمولا 5 شعله بوده و می توان از قیمت زیرین گاز به عنوان کابینت استفاده کرد و به اندازه کافی جا برای ظرف و ظروف یا وسایل آشپزی شما دارد و معمولا از جنس استیل هستند که دارای استحکام بوده و طول عمر زیادی دارند.

اجاق گاز مبله فردار

این نوع از اجاق گازهای مبله، علاوه بر اجاق گاز داری فر هستند، که ارزش این دستگاه را به طور قابل توجهی بالا برده است. همانطور که ما می دانیم امروزه مصرف غذاهای فست فودی  و شیرینی، بسیار زیاد شده و طرفداران فراوانی دارند. بنابراین داشتن یک اجاق گاز فردار این دغدغه را برطرف می کند، چون با استفاده از فر این دستگاه، می توانیم انواع کیک و کلوچه و پیتزا و گریل و کباب و مرغ سوخاری و بسیاری از غذاها و شیرینی های دیگر را تهیه کرد. یکی از خصوصیات ارزشمند دیگر فر این دستگاه، داشتن طبقات و فضای زیاد است . می توان بصورت همزمان موادغذایی زیادی را درون آن جای داد. حتی به صورت همزمان با استفاده از طبقات و جوجه گردان آن، چندین غذای متنوع را تهیه کرد.

نکاتی را که باید در هنگام خرید اجاق گاز مبله در نظر گرفت:

1.جنس اجاق گاز

این مدل اجاق گازهای دارای بدنهایی از جنس استیل یا لعاب هستند، که می توان گفت که طول عمر و استحکام جنس استیل بیشتر است و در طولانی مدت زیبایی اولیه اش حفظ شده و مقاوم تر از لعاب است در برابر ضربه. هر چند جنس لعابی هم زیبایی و جذابیت و طرفداران خاص خودش را دارد، که حتی از کارایی آنها هم راضی هستند.

2.توان حرارتی شعله(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

در هنگام خرید به حرارت اجاق گاز توجه کنید. معمولا این نکات در دفترچه های راهنمای همراه وسیله ذکر می شوند. مقدار حرارت شعله ها باید بین 3/8 تا 4 کیلو وات باشد، که بعدها برای پخت و طبخ غذا با حرارت کم اجاق گاز مواجه نشوید.

3.جنس شبکه ها

بهترین جنس برای شبکه های اجاق گاز، جنس چدن است. چرا که بعد از مدتی استفاده از اجاق گاز، این شبکه چرب و کثیف شده و نیاز به شست و شو دارند. جنس چدن در طولانی مدت خراب نمی شود و دارای استحکام زیادی است و مقاوم تر است در برابر گرما و حرارت. همه این ویژگی‌ها را که در کنار هم قرار دهیم به ارزش جنس چدن، برای شبکه ها پی می بریم.

4.تعداد شعله ها

بنا بر جمعیت خانواده و درست کردن غذا و سبکی و سنگینی قابلمه های غذا، شعله های اجاق گاز خود را انتخاب و خریداری کنید. برای خانواده های کم جمعیت معمولا 2 یا 3 شعله برای پخت و پز جوابگو است. در حالیکه در خانواده های پر جمعیت 5 یا 6 شعله، می توان. جوابگو باشد.

5.ترموکوپل(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

داشتن توموکوپل، میزان امنیت اجاق گاز را بالا می برد. با این اجزا  در هنگام خاموش شدن شعله گاز مثلا به دلیل سر رفتن مواد غذایی یا قطع گاز، توموکوپل بصورت خودکار وارد عمل شده و جریان گاز را قطع می کند. این یعنی بالابردن اوج امنیت، که نباید از آن غافل نشد.

6.فندک اتوماتیک وصفحه نمایش

صفحه نمایش برای تنظیم ساعت و نشان دادن تنظیمات دستگاه بسیار مناسب است.  داشتن فندک که معمولا الان بیشتر اجاق گازها مجهز هستند، نیاز ما به کبریت و فندک از بیرون را برطرف کرده و به وسیله فندک خودکار روشن می شود.

مشخصات فر در اجاق گازهای مبله

یکی از امتیازات بالای اجاق گاز، فر آن محسوب می شود. این قسمت معمولا دارای 2 یا تعداد بیشتری، کابین فر مجزا هستند. باید طرح این فرها بصورتی باشد، که بتوان بصورت همزمان از هر دو کابین استفاده کرد. اگر طبقات آن بیشتر باشد ، می تواند موادغذایی بیشتری را به صورت همزمان درون آن آماده و تهیه کرد و برای مراسمات و داشتن مهمان، دیگر شما دغدغه ایی ندارید. بهتر است این طبقات به صورت متحرک باشند. مراقب باشید که درب قسمت فر سالم بوده و کاملا بسته شود. چرا که اگر درب خوب بسته نشود، حرارت گاز خارج شده و مواد غذايي به خوبی پخته و بریان نمی شود.

سعی کنید دستگاه دارای درجه حرارت خوبی باشد، تا مواد غذایی سریع و باکیفیت عالی، پخته شود. این قسمت دارای یک جوجه گردان است، که برای تهیه جوجه گردان سوخاری بسیار عالیست و در هنگام مراسمات و سفره آرایی، درست کردن مرغ سوخاری در منزل، حرفی را برای گفتن باقی نمیگذارد.

مقایسه اجاق گاز صفحه ایی و اجاق گاز مبله

در پایان می توان گفت که یکی از وسایل اصلی و اساسی در آشپزخانه، اجاق گاز است. یک وسیله کلیدی و دارای کارایی فراوان است، که خانم خانه بصورت مداوم با آن سرو کار دارد. هرکدام از اجاق گازها مبله یا صفحه ایی دارای معایب و مزایایی می باشد، که در ادامه بیان می کنیم که شخص بتواند با آگاهی و شناخت کامل از مزایا و معایب اجاق گاز متناسب با محیط و سلیقه خود، انتخاب کند.

 

مزایا و معایب اجاق گاز(اجاق گاز صفحه ایی بخریم یا اجاق گاز مبله)

1-

گازهای مبله نسبت به صفحه ایی سنگین تر هستند و حمل آن مشقت بار است.

2-

اجاق گازهای صفحه ایی زبیاتر بوده و دارای طراحی لوکس و شکیل می باشند.

3-

از لحاظ قیمت، اجاق گازهای صفحه ایی به صرفه تر و ارزان‌تر  از مبله فردار هستند. ولی اگر قرار باشد که اجاق گاز صفحه ایی بخرید و دستگاهی جدا گانه به جای فر خریداری کنید، خرید مبله فردار به صرفه تر است.

4-

حرارت شعله های اجاق گاز مبله از صفحه ایی بیشتر است.  این یک امر تجربه و تایید شده ، که دلایل خاص خودشان را داشته و علتش را باید در طراحی و تولید جست و جو کرد.

5-

اگر به دنبال تنوع هستید، اجاق گازهای صفحه ایی در 4 نوع، تمام استیل، تمام شیشه ایی، ترکیبی و سرامیکی، در انواع طرحها و شکل ها، مستطیلی، بیضی شکل، دایره و نیم دایره، دارای تنوع بیشتری می باشند.

6-

از لحاظ امنیت اجاق گازهای مبله بهترند. چرا که دارای ترموکوپل بوده که از نشتی گاز جلوگیری کرده و در هنگام خاموش شدن ناگهانی شعله، بصورت خودکار جریان گاز را قطع می کند.

7-

تعمیر اجاق صفحه ایی راحت تر بوده و دسترسی به قطعات آن آسان‌تر است.

8-

گازهای مبله قابل حمل و جابه جایی بوده و برای افراد مستاجر مناسب تر است، چرا که اجاق‌گاز صفحه ایی ثابت بوده و قابل جابه جایی نیست.

9-

عملکر گازهای مبله فردار بیشتر از اجاق گاز صفحه ایی است، چرا که با استفاده از فر می توان انواع و اقسام کیک، کلوچه، شیرینی، گریل کردن، درست کردن کباب و سوخاری و انواع فست فودها از جمله پیتزا، اماده کرد.

10-

اجاق گازهای صفحه ایی، فضای کمتری را اشغال می کنند و داخل کابینت جای می گیرند و برای آشپزخانه های کوچک و جمع و جور عالیست و این در صورتی است که اجاق گاز مبله، جا گیر بوده و احتیاج به فضای زیادی دارد.

هدف سایت نیووافت  از بیان این مقاله، روشن سازی مشخصات و ویژگی‌های هر دو نوع اجاق گاز (صفحه ایی و مبله) بود، امیدواریم مطالب مفید باشد..

 

دسته‌بندی جهیزیه عروس
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت