دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها

بازدید: 700 بازدید
تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها

تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها

در این مقاله به تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

ما در اینجا نوشته های روی لباس شویی را برای راحتی استفاده از آنها در اول مقاله قرار دادیم که بسیار کاربردی و مهم می باشند.

نوشته های لاتین  و  معانی آن به فارسی

Cotton eco  :  لباس های کتان با صرفه جویی انرژی

Synthetic  :  لباس های معمولی

Delicate :   لباس های حریر و ظریف

Wool : لباس های پشمی

Hand wash : لباس های ظریف برای شستن با دست

Quick 30  :  شست شوی سریع در 30 دقیقه

Rinse+spin  :  ابکشی و خشک کن

Pre wash  :  شستشوی اولیه برای خیس کردن لباس

Rinse+  :  یک بار ابکشی اضافه

Crease care  :  ضد چروک برای اتوکشی اسان

Soak  :  زمان اضافه برای خیساندن لباس های کثیف تر

Du net  :  لباس های مخمل

Refresh  :   شستشو با بخار فقط برای سه تکه لباس ( برنامه ضد چروک )

Time save  :  صرفه جویی در زمان، مدت زمانه برنامه را کاهش می دهد

Skin care  :  لباس هایی که با پوست مستقیما در تماس باشند

Easy care  :  ضد چروک برای اتوکشی اسان

Black care  :  لباس های مشکی

Blanket  :  پتو یا لباس ها یا پارچه های ضخیم

Favorite  :  قابل برنامه ریزی برای استفاده دلخواه مشتری

Mix  :  لباس های مخلوط

Allergy care  :   شستشوی ضد آلرژی

Silent wash  :  شست و شوی بدون صدا

Intensive 60  :  شست و شوی متمرکز برای لباس های کثیف در 60 دقیقه

Time delay  :  تاخیر در شروع کار ماشین

Intensive  :  شست و شوی متمرکز برای لباس های کثیف

Spine :   خشک کن

Rinse hold  :  توقف در زمان ابکشی تا کاربر بتواند مجدد دستور را اجرا کند

Medic rinse  :  جهت بهره گیری بهتر در زمان آبکشی

Bio care  :  شست و شوی لباس لکه دار

Temp  :  تغییر دما

Wash + dry  :  شست و شو و خشک کن

Boiling care  :  شست شو لباس بیمار با بالاترین دما

Bed cover  :  شست و شوی روتختی و تکه های بزرگ

Bulky  :  شست و شوی تکه های بزرگ

Cupboard dry  :  خشک کردن پارچه های کتان و نخی

Iron dry  :  پاچه نخی کتان آماده برای اتوکشی

Low temp  :  مناسب برای لباس های بدون نیاز به اتو

Eco dry  :  خشک کردن اقتصادی

Fading clothes  :  محو رنگ لباس

Dry  :  خشک کن 100 درصد

Dark wash  :  لباس های تیره

Sports wear  :  لباس های ورزشی

Rinse++  :  دوبار آبکشی اضافه

No spin  :  بدون خشک کردن

Wash + dry  :  شست و شو و خشک کن

Dry only :  خشک کن تنها

تاریخچه و تحول لباسشویی ها 

تاریخچه:

 لباسشویی را اگر به صورت تحت اللفظی معنی کنیم، معنای آن ساده می باشد.  به معنی شستن لباس است. ولی شستن لباس با دست نیز شامل آن می شود، که زنان خانه دار قبل از به وجود آمدن ماشین های لباس شویی باید برای تمیز کردن و پاک کردن لباس ها انجام می دادند.

مراحل شستن لباس ها با دست شامل خیس کردن لباس، ضرب و شتم و شستن می باشد. این کار سختی های خاصی برای خدمتکاران و زنان خانه دار داشت. زیرا داخل خانه ها در قدیم لوله کشی نبود پس زنان که کار شستن لباس ها را بر عهده داشتند، مجبور بودند لباس ها و وسایل مربوط برای شستن لباس را تا رودخانه و نهر های نزدیک به محل سکونت حمل کنند.

زنان امریکایی در سال های 1886 روزانه 8 تا 10 بار برای خارج کردن آب از چاه ها برای همچین مصارفی استفاده می کردند. اب خارج شده را در وان ریخته و روی اتش گرم می کردند و به آن صابون اضافه می شد، تا خاصیت پاک کنندگی را بالا ببرند و از آن برای شستن لباس استفاده می کردند.  بعد از آن خارج کردن و پاک کردن صابون از لباس بعد از شست شو سختی مخصوص به خود را داشت، که باید ابتدا صابون را با اب از لباس پاک کرده و بعد با لوله کردن و چرخاندن لباس اب لباس را استخراج می کردند.  بعد از آن لباس را آویزون و خشک می کردند. همه این کارها یک روز کار سخت را در بر می گرفت.

 

 

ماشین های لباسشویی اولیه :

از اولین اختراعات ماشین های لباسشویی که توسط انگلیسی ها تحت عنوان ماشین شستشو نام گرفت، در سال 1691 می توان نام برد. که بعد از چند دهه تکامل یافت. یکی از اولین فناوری ها که در ماشین های لباسشوی وجود داشت، استفاده از سطل ها یا ظروفی بود که در بسته داشتند. به این  ظروف  حوضچه میگفتند. این حوضچه ها در اول چوبی بودند، که بعدها به حوضچه های فلزی تبدیل شدند.

حوضچه ها روی پایه هایی قرار می گرفتند. در کنار حوضچه ها شیارهای یک انگشتی وجود دارند، که لباس ها را از ان عبور می دادند. که به مالش دادن لباس معروف است و برای کمک به شستن لباس می باشد. از چوب برای همزدن لباس ها و فشار دادن انها استفاده می شد، که گل و کثیفی را از بین می برد.

این فناوری همزن و شستن دستی بود. ولی نسبت به شستن دستی لباس بسیار موثرتر بود. با پیشرفت های بیشتر در فن آوری ماشین های لباسشویی در طراحی چرخشی ظروف چوبی بود، که به وسیله ی یک واشر درام بود . فناوری بسیار ساده ایس بود، ولی باعث تحول عظیمی در ماشین های لباسشویی  و نقطه ی عطف این اتفاق شد. البته این اتفاق با عوض شدن ظروف چوبی به ظروف فلزی و توانستن گرم کردن ظروف فلزی و سپس گرم شدن آب داخل ظرف باعث شستن و تمیز کردن راحت لباس ها می شد.

ماشین های لباسشویی برقی

تا قرن نوزده از ماشین های لباسشوی دارای قدرت بخار استفاده ای نشد. ماشین های لباسشویی برقی را در سال 1904 در روزنامه ها تبلیغ کردند و همین باعث مورد بحث قرار دادن لباسشویی ها شد. بعد از برقی شدن لباسشویی ها به اختراع واشرها در لباسشویی ها بیشتر توجه شد.  البته هنوز هم اختراع ماشین لباسشویی برقی مجهول است. در سالهای 1928 فروش ماشین لباسشویی برقی به 900هزار واحد دستگاه رسید. اما چون در آن سالها نرخ بیکاری در امریکا بسیار کم بود، افسردگی از بیکاری باعث کاهش فروش تا 5 سال بعد از آن شد.

 

نکته 

ماشین های لباسشوی در ان زمان به صورت مغازه ای و فروشگاهی بود ، که مردم برای شستن لباس به انجا می رفتند و از امکانات آن توسط سکه ها استفاده می کردند. بعد از امریکایی ها انگلیسی ها در قرن 19 ،  اتاق های شستشوی عمومی را برای لباس شویی ها و حمام ها راه انداختند.

از سال 1930 بود که واشر ها بهبود یافتند و این مکانیزم و فن آوری اکنون در داخل یک محفظه و کابینت محصور شده، که این کار باعث توجه بیشتر به ایمنی برقی و مکانیکی شد و بعد از آن خشک کن های چرخشی معرفی شدند. تا سال 1940تقریبا 65% از 25 ملیون خانه در ایالات متحده دارای ماشین لباسشویی برقی بودند.

ماشین های لباسشویی اتوماتیک 

اولین ماشینهای لباسشوی اتوماتیک توسط شرکت لوازم خانگی بندیکس یک شرکت وابسته به اوکو بود، که در سال 1937 اختراع کرد و به ثبت رسانید. این ماشین های اتوماتیک برخلاف ماشین های لباسشویی واشر دار و ماشین های لباسشویی امروزه که از جلو قابل بار گیری هستند، نبودند. اگرچه دارای اصلیترین ویژگی های ماشین های لباسشویی امروزه بود.

این دستگاه ها زمانی که روشن می شدند، قابل کنترل نبود. پس برای جلوگیری از حرکت کردن و کنترل کردن آن باید آن را به زمین محکم می کردند. این ماشین ها گران قیمت نیز بودند. اطلاعاتی که در اولین لباسشویی های بندیکس بود، نشان دهنده ی 2 سرعت بودن گیربوکس بودند، که وظیفه ی تغییر درام آن را داشتند.  همچنین تایمر نیز از موتورهای برقی مینیاتوری برای تولید برق استفاده می کرد. این دو ویژگی سبب گرانتر شدن دستگاه ها می شدند.

ویژگی های لباسشوهایی های اولیه:(تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها)

بسیاری از دستگاه های لباسشویی اولیه دارای امکانات سکه در داخل بودند و در اتاق های رخت شویی و گاها در زیرزمین خانه های آپارتمانی نصب می شدند.
قبل از اتصالات دائمی اب های سرد و گرم ماشین های اتوماتیکی لباسشویی، توسط اتصال دهنده های لغزنده موقت ابرسانی می شدند ، که بعدها اتصالات دائمی عادی شدند. البته بیشتر ماشین های مدرنی که در اروپا وجود داشت، دارای بارگذاری از جلو بودند و فقط اتصال اب سرد را داشتند و برای اینکه اب را گرم کنند، به بخار های برقی یا همان المنت های داخلی تکیه می کنند.

تعداد زیادی از تولید کنندگان امریکای در اواخر 1940 و اوایل 1950 دستگاههای لباسشویی، اتوماتیک با بارگیری بالا را معرفی کردند. در این میان جنرال الکتریک اولین کارخانه تولید دستگاه های اتوماتیک بارگیری بالا را تولید کرد. دستگاه های تولیدشده مدرن بوده و شباهت زیادی به ماشین های لباسشویی امروزه دارد.

لباسشویی شرکت هوور

یکی دیگر از لباسشویی های که دارای برنامه ریزی چرخه های مختلف شست شو بود، توسط شرکت هوور معرفی شد که از کارتریج ها برای برنامه ریزی ان استفاده می شد. این سیستم keymatic نامیده می شد. کارتریج ها پلاستیکی بوده و شکاف های کلیدی داشتند.  دستگاه های مکانیکی خواننده، بر این اساس دستگاه را اداره می کردند. البته ماشین های نیمه اتوماتیک هم توسط تولید کنندگان تولید شد که چند بار توسط کاربر مداخله می شد. این مدل دارای دو وان یکی دارای یک همزن و یا یک پروانه و وان دوم برای استخراج اب یا همان خشک کن که سایز وانش کوچیکتربود.

تایمرهای الکترومکانیکی 

تایمرها از زمانی که لباسشویی ها انعطاف پذیری بیشتری پیدا کردند، تولید شد.  این تایمرهای جدید باعث تغییر بیشتر در عملکردهایی مانند، مدت زمان شست و شو می شوند. تایمرها برای مدت زمان طولانی و تقریبا چندین دهه بعد گسترش پیدا نکرد. از دهه ی 1970 به بعد تنها ویژگی مهم مشترک بین مدلهای گران قیمت، کنترل الکترونیکی سرعت موتور بود.

نکته 

گذشت زمان تاثیر زیادی روی واشرهای اتوماتیک که با گیربوکس، برای به حرکت در آوردن موتور همراه بودند گذاشت.  دیگر گیربکس های گران قیمت برای کنترل سرعت موتور لازم نبود. زیرا به راحتی می توانستند، سرعت موتور را به صورت الکترونیکی کنترل کنند. در برخی از مدل های جدید به راحتی می توانند، با استفاده از وای فای ( wifi ) کنترل موتور را بدست گرفت و برای سهولت در بارگذاری از مخزن های زاویه دار استفاده می کردند.

برخی از تولید کنندگان برای کاهش سرعت موتور و کاهش حرکت لباسشویی ها ، از گلوله های فولادی در عقب و جلوی واشر و یا همان ظرف محرک داخلی استفاده می کردند. البته سامسونگ برای رفع لرزش ناشی از واشر از مایع داخل حلقه ها استفاده می کردند.

نکته

از سال 1998 تا کنون ماشین های لباسشوی از درایو که وسیله ای با نسبت ضعیف است، استفاده می کنند که دارای استاتور، قرقره، تسمه وتسمه گیر نبود.  به قسمت عقب طبل بیرونی متصل است و روتور که به صورت محوری روی شافت طبل داخلی متصل است. روتور جزو موتور بوده و باعث می شود ، خود موتور 10 تا 20 ضمانت را دارا شود. این روتور می تواند پلاستیکی یا فلزی باشد.

با پیشرفت تکنولوژی ویژگی های اضافی لباسشویی ها به صورت زیر است: 

1. 

لباسشویی های که شامل جت های اب یا اسپری های فشاری اب هستند، که این فشار اب باعث ضد عفونی کردن لباس ها و همچنین کاهش زمان شست و شو می شوند.

2. 

لباسشویی های با طبل های مخصوص که با اب از زیر وان پر می شوند و اب را همراه با لباس به صورت دورانی در می اورد و باعث مالش لباس می شود، به این بر امدگی داخل طبل درام می گویند که دارای اشکال موج، هرم، شش گوش هستند.

3. 

بعضی از این تکنولوژی ها عناصر گرمایشی تیتانیوم را دارا هستند و اب را می توانند، تا 95 درجه سانتیگراد گرم کنند.

4. (تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها)

در مدل های بالای لباس شویی ها واشرها دارای چراغ هایی هستند، که طبل را روشن می کنند.

5.  

برخی دیگر از لباسشویی ها دارای پخش کننده های صابون هستند ،که در ان کاربر مخزن را با مواد شوینده و نرم کننده پر می کند و ماشین به طور خودکار آنها را قاطی می کند.

6.

مدل هایی هم هستند که از کپسول های خاص مواد شوینده استفاده می کنند، که صرفا برای یک بار استفاده می باشند. این کپسول ها در قسمت مخصوص محفظه شوینده نصب می شوند.

7.

در بسیاری از مدل ها مواد شوینده، را قبل از تماس با لباس باید رقیق کرد.

8.

برخی دیگر از این مدل ها دارای NFC هستند و کاربر راحت می تواند، مشکلات خود را بدون نیاز به پشتیبانی و فقط با دریافت سیگنال از تلفن و یا با عکس گرفتن از زمان و مدت شستشو مشکلات عادی در واشر را رفع و مراحل رفع ان را خود انجام دهد.

9.

در اوایل سال 1990 یک سری از ماشین آلات به نام UP MARKET ها یک سری از از میکرو کنترلر ها را در اختیار داشتند . زیرا ارازان قیمت بودند و تا کنون هم به خاطر مقرون به صرفه بودن آنها استفاده می شوند. بنابراین بسیاری از ماشین های ارزان قیمت به جای تایمرهای الکترومکانیکی، میکرو کنترلر ها را در خود جای دادند. از دهه های 2010 برخی از دستگاه های لباسشویی صفحه نمایش لمسی، نمایشگرهای کاملا رنگی و صفحه کنترل لمسی را دارا هستند.

 

نکته 

از سال 1994 به بعد بود که، لباسشویی ها حالت های افقی را نیز به خود گرفتند. اولین لباسشویی منتشرشده ماشین لباسشویی سیستم دوهزار بود.  تنها واشر با بالاترین محور افقی را در ایالات متحده داشت، که وان آن شش ضلعی و فقط از یک سوم اب به اندازه ی بارهای معمولی استفاده می کرد. این نوع واشر و خشک کن محور افقی بیشتر در اروپا استفاده شد. زیرا جای است که فضا محدود است.

نکته 

تقریبا از سال 2012 به بعد شاخص های سازگاری با محیط زیست معرفی شدند، که قادر به پیش بینی تقاضای انرژی برا اساس تنظیمات مشتری از نظر برنامه و دما هستند.

ویژگی های موجود در اکثر ماشین های لباسشوی مدرن :(تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها)

1.    شروع به کارکردن لباسشویی با تاخیر
2.    تنظیم برنامه برای لباس های مخصوص وشسته شده و توانستن تعریف کردن، برنامه به صورت پیش فرض دستگاه
3.    تنظیم و کنترل سرعت چرخش ماشین لباسشویی
4.    تنظیم دمای دستگاه، حتی استفاده از آب سرد برای شست شو

بعلاوه از این ویژگی ها یک سری ویژگی دیگر نیز در ماشین های لباسشوی مدرن وجود دارند که به صورت زیر می باشد: 

1.    قفل کودک
2.    بخار برای دستگاه
3.    نشان دادن زمان باقی مانده شست شو

 

نحوه ی کار کردن لباسشوی های درب از جلو یا همان محور افقی 

در این لباسشویی ها یک سبد داخلی و یک وان بیرونی وجود دارد. بارها یا همان لباس ها از طریق درب جلوی که پنجره ای بوده و معمولا شفاف است، وارد لباسشویی می شوند. شروع شست و شو در این لباسشویی ها با حرکت کردن به سمت جلو و عقب سیلندر و با وزن لباس ها انجام می شود. بالشتک هایی روی دیواره ی داخلی طبل به صورت برجسته وجود دارد، که به بهتر ورز دادن لباس ها و بهتر پاکیزه کردن لباس ها کمک می کند و مواد شوینده با باز شدن بافت لباس در بین انها قرار می گیرد.

در این نوع لباس شویی ها اب صرفا برای مرطوب کردن لباس ها کاربرد دارد. پس مصرف اب خیلی کم می شود و همین تکرار چرخش و ورز دادن باعث می شود. لباس های گلی و کثیف تر نیز بهتر پاک شوند. البته یک سری از ویژگی های این مدل بارگیری از درب جلو می باشد، که باید با فشار بیشتر انجام شود.  همین امر باعث می شود، که لباس ها به درب جلوی فشار بیاورن که در بسیاری از موارد باعث پارگی لباس و گم شدن لباس های ریز بین وان و سبد داخلی می شوند.

پیشرفت لباسشویی ها:

البته با پیشرفت در مدل های جدید شکاف بین سبد و وان کم شده واز واشر های کیپ شده ی پلاستیکی نرم در این شکاف ها استفاده می کنند، تا هم جلوی وارد شدن لباس های ریز مانند جوراب به داخل وان شود، هم با سبد کیپ نشده تا مانع سرعت چرخش سبد نشود. البته همین پلاستیک ها در گذشته منبع میکروب ها و کپک ها و جمع شدن مواد شوینده می شد که با گذر زمان این مشکلات نیز رفع شده است.

ماشین های لباسشوی بعد از شستشو اصلی چند مرتبه دیگر شست شو را انجام می دهند، تا مواد شوینده از لباس خارج شود. البته به خاطر عوامل زیست محیطی یک سری از لباسشویی هایی که در بازار هستند، به دلیل مصرف کم اب ممکن است، مواد شوینده را به خوبی از لباس خارج نکنند. این امر باعث میشود، تا کاربر از برنامه های با مدت زمان شست شوی بیشتر استفاده کند که از لحاظ مصرف انرژی زیاد به صرفه نمی باشد.

 

چرخش و سرعت ان در خشک کردن لباس ها (تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها)

هرچقدر وان دستگاه بزرگتر باشد و سرعت چرخش بیشتر باشد ، خشک شدن لباس ها نیز سریعتر انجام می گیرد. پس قطعا لباس ها چروک شده و به اتو کردن نیاز دارند.

کارای ها و استاندارد های مورد توجه 

هنگام خرید لباسشوی باید به دو مورد اساسی توجه کرد. یکی مقدار هزینه و دوم مقدار ظرفیت بار یا همان لود بار است. باید دقت کنیم ماشین های لباسشوی با قدرت باربری بیشتر هنگام خرید گرانتر می باشد. اما باید این را هم بدانیم که مصرف اب و مصرف انرژی کمتری دارد. زیرا با یک بار بارگیری می تواند لباس های بیشتری را تمیز کرد و نسبت به استفاده مکرر از یک دستگاه با ظرفیت کمتر به صرفه تر می باشد.

مدت ها بود که در ماشین های لباسشوی به راندمان آب و انرژی توجهی نمی شد و تقریبا از اواخر قرن بیستم بود، که این تنظیم راندمان برای سازندگان ماشین های لباسشویی مورد توجه قرار گرفت. بنابراین تنظیم شدن انرژی و بهره وری آب آنها را به نقطه اساسی موقع فروش تبدیل کرد. همین باعث شد تولید کنندگان نیز به شست شوی بعد از شستن لباس و کاهش مصرف اب توجه بیشتری کنند. ولی آنها در آن زمان به این توجه نکرده بودند که با کم شست و شو دادن لباس مقداری مواد شوینده در بافت لباس باقی می ماند، که باعث ایجاد الرژی و حساسیت در افراد می شد. بعد از این اتفاقات بود که ماشین های لباسشوی لیبل دار شدند.

-در قسمت زیر به لیبل لباسشویی ها توجه کنید.

لباسشویی ها با لیبل EU یا همان لیبل اروپایی 

این لیبل ها که به لیبل انرژی EU معروف هستند. نشانگر نمرات راندمان انرژی، عملکرد شست و شو و راندمان چرخش و یک سری جزئیات مخصوص ماشین را دارا هستند. نمرات برای راندمان انرژی از بهترین تا بد ترین ( از A+++ تا G ) نوشته شدند که نمایانگر هزینه ها در حالت شروع به کار می باشد. عملکرد شستشو نیز در محدوده ی A تا G قابل درجه بندی است، که کلیه ی ماشین الات برای فروش باید عملکرد A  را دارا باشند. زیرا تولید کنندگان نباید ریسک این را بکنند، که عملکرد شستشو را به منظوربهبود راندمان انرژی انجام دهند. این لیبل ها اثر بسیار مطلوبی را در هدایت و راهنمایی کردن مشتریان، برای انتخاب بهترین و کارآمدترین لباسشویی به اجرا در آوردند.

نکته :

لیبل های انرژی را با خواندن مقاله ی برچسب های انرژی، در همین وب سایت (  مقاله برچسب های انرژی ) که در مورد بیشتر لوازم برقی قرار می دهیم، می توانید مطالعه کنید.

-یک نمونه از این لیبل انرژی در قسمت زیر مشخص است:(تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها) 

 

 

نکته 

در مقررات جدید برای لباسشویی ها فیلتر قرار دادن، در لباسشویی جزو انجام دادن کارهای ضروری می باشد. زیرا از این طریق هم از خارج شدن مواد شیمیای جلوگیری می شود و هم از وارد شدن زباله و فضولات به داخل لباسشویی جلوگیری می شود.

ماشین های شستشوی صنعتی 

از این ماشین ها برای شستن و رنگرزی کردن نیز استفاده می شوند و همزمان می توانند تا 360 کیلو گرم بار را در خود جای دهند. نحوه ی جاگذاری این مدل از لباسشویی ها به این گونه است، که اول باید روی کمک فنر هایی قرار داده شوند و سپس روی یک کفه سیمانی به زمین متصل و محکم شوند.

 

 

تحولات اجتماعی براثر اختراع لباسشویی(تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها) 

لباسشووی باعث شد، که زنان جایگاهشان در جامعه بهبود یابد. زیرا در بسیاری از مواقع شستن لباس که کل روز را هدر می داد، به عنوان کار زن شناخته می شد که بعد از این اختراع همچین عنوانی دیگر استفاده نشد. در سال 2009 یک روزنامه ایتالیای در یک مقاله اعلام کرد، ماشین های لباسشویی برای ازادی زنان حتی بیشتر از قرص های ضد باردار و حقوق سقط جنین انجام میدهد و تاثیر گذار است.
ودر امریکا نیز این اختراع را بزرگترین اختراع انقلاب صنعتی نامیدند که باعث کاهش اشتغال نشده و حتی به اقتصاد کشورها نیز کمک کرد. البته یک سری هم ازعان کردند، که باعث انزوا در زنان میشود. زیرا در گذشته شستن لباس ها کاری دسته جمعی بود، که الان باید به تنهایی انجام شود.

اثرات زیست محیطی 

با افزایش هزینه تعمیرات نسبت به قیمت کلی لباسشویی باعث شده، که برای محیط زیست اصلا خوب نیست.  همین باعث شد که خریدن لباسشوی گزینه بهتری برای انجام است. در یک خانه معمولی مدرن لباسشویی ها از بزرگترین مصرف کننده های انرژی هستند.

نکته 

ما در نیووافت از بهترین و بالاترین با مناسب ترین قیمت های لباسشویی استفاده کردیم، تا باز به شما عزیزان ثابت کنیم، که همیشه اولویت ما انتخاب و سلیقه و میزان هزینه کردن شما عزیزان بوده و در تحقق آرزو های شما هرگز دست از تلاش بر نمی داریم. از بهترین برندهای لباسشویی موجود در نیووافت می توان به ال جی ( LG )، سامسونگ ( SAMSUNG )، بوش ( BOSCH )، دوو (  DAEWOO )، بیکو ( BEKO ) و …
توضیحات تخصصی را در مورد هر کالا با هربرند برای شما عزیزان در قسمت توضیحات کالا مخصوص همان کالا قرار دادیم. لطفا اگر مدل خاصی مورد نظر دارید، در قسمت جست و جو بنویسید تا خود کالا با همه ی مشخصات به روز در خدمت شما عزیزان قرار گیرد.

نکته(تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها) 

برای کسانی که بچه های کوچک دارند و مجبوربه استفاده مکرر لباسشویی دارند، باید از می نی واش ها استفاده کنند. زیرا هم قابل حمل هستند و هم به صرفه و فضای خیلی کم را اشغال می کنند و برای استفاده های مکرر و همچنین شستن و جدا کردن لباس های تیره از روشن بسیار گزینه ی مناسبی است. مقدار بار گذاری در این مدل تقریبا 3 تا 4 کیلو البسه می باشد. مینی واش ها نیز می توانند دو قلو باشند، در زیر یک مینی واش را مشاهده می کنید.

 

نکته 

لباس شویی های جدید معمولا تک مخزن هستند و از جلو بارگذاری می شوند. اما در گذشته یک سری لباسشوی ها موجود در بازار به صورت دو قلو بودند ، که امروزه کارایی انچنانی ندارند. این نوع از لباس شویی ها دارای دو مخزن یکی برای شستن و یکی برای ابگیری و خشک کردن داشتن و البته سر و صدای آنها، به نسبت خیلی بیشتر به لباسشویی های مدرن و سایلنت امروزی داشتند. لباس ها در این مدل از لباس شویی ها چروک می شدند و الزاما باید لباس ها اتو کشیده می شدند. مقدار بار گذاری در این مدل ها معمولا 3.5 تا 7 کیلو می باشد.

-چند مدل از لباس شویی های مدرن :

 

توصیه نیووافتی(تاریخچه و نوشته های روی لباسشویی ها) 

یکی از مشکلاتی که موقع استفاده از لباسشویی ها به وجود می آید، جرم گرفتن لاستیک دور محفظه می باشد. که در یک سری از لباس شویی های جدید بعد از جند بار استفاده کردن چراغ مخصوص نگهداری روشن می شود که با اضافه کردن جرم گیر به محفظه پودر و روشن کردن ماشین خود به خود جرم گیری توسط آن انجام می شود اما متاسفانه اکثر ماشین های لباسشویی موجود فعلا همچین امکاناتی ندارند و برای جلو گیری از رسوب گرفتن دور لاستیک باید از روش زیر استفاده کرد که توصیه ی مناسب برای اینکار می باشد.

یک لیوان سرکه سفید + یک استکان جوش شیرین + یک استکان پودر لباسشویی + نصف استکان مایع سفید کننده را با هم مخلوط کنید و در محفظه مخصوص پودر بریزید.  بعد از ان دمای لباس شویی را روی درجه ی 60 درجه یا بالاتر تنظیم کنید. سپس مدت زمان شست و شو را روی 15 تا 30 دقیقه بگذارید و بعد از ان لاستیک دور در را با یک دستمال تمیز کنید. میبینید که به راحتی جرم و رسوب را از بین میبرد.

امیدوارم این مقاله بتواند حتی به مقدار کمی هم  به اطلاعات شما افزوده و شما را در خرید بهتر یاری نماید .

 

 

دسته‌بندی لباس شویی ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت