دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

بازدید: 458 بازدید
تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

هر آنچه را که باید در مورد تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG بدانید، در این مقاله نوشته گردیده است. یکی از جدید ترین و محبوب ترین مدل های تلویزیون، تلویزیون QNED می باشد. QNED مخفف «Quantum Nano Emitting Diodes» به معنی «دیویدهای نورده نانو کوانتومی» است. تلویزیون QNED در حقیقت ترکیبی از سه تکنولوژی «مینی ال ایی دی» و «نقطه های کوانتوم» و «نانوسل» است. در مقاله تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG به طور مفصل تلویزیون QNED و تکنولوژی های آن را معرفی می کنیم. سپس ویژگی های بی نظیر این تلویزیون را به طور کامل بررسی می کنیم.

فهرست مطالبی که در مقاله تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG، نوشته ایم :

  • تلویزیون
  • تلویزیون QNED چیست؟
  • تکنولوژی Mini LED در تلویزیون QNED
  • تکنولوژی Nanocell در تلویزیون QNED
  • تکنولوژی Quantum Dots در تلویزیون QNED
  • ویژگی ها و مشخصات تلویزیون های QNED
  • سطح روشنایی بالا تلویزیون QNED
  • کنتراست زیاد تلویزیون QNED
  • پشتیبانی HDR در تلویزیون QNED
  • خصوصیات خارق العاده رنگ در تلویزیون QNED
  • وضوح زیاد تلویزیون QNED
  • زاویه دید گسترده تلویزیون QNED
  • طراحی زیبا تلویزیون QNED
  • سایز پنل نمایش تلویزیون QNED
  • مصرف برق پایین تلویزیون QNED
  • معرفی چند رقیب تلویزیون QNED

تلویزیون

تلویزیون یک جعبه جادویی است که با تماشای آن بارها و بارها خندیدیم، ناراحت شدیم و حتی گریه کردیم. امروزه تلویزیون یکی از محبوب ترین و ضروری ترین وسایل خانه محسوب می شود. تلویزیون وسیله ای است که اطلاعات دریافتی را به صورت صدا و تصویر به نمایش می گذارد. قطعا تلویزیون از بخش ها و قطعات زیادی تشکیل گردیده است ولی مهم ترین بخش آن، پنل نمایش است. تلویزیون ها بر اساس پنل نمایش معمولا در دو دسته LCD و OLED قرار می گیرند. OLED (اولِد)، تلویزیونی است که نخستین بار توسط LG معرفی شد. OLED مخفف «Organic Light Emitting Diode» و به معنای«دیود اصلی ساطع کننده روشنایی» است. در OLED؛ هر پیکسل، یک میکرو دیود بسیار کوچک است.
میکرو دیودهای به صورت ذاتی و مستقیم، نور و رنگ را ایجاد می کنند. پس دیگر نیازی به بخش بک لایت و کریستال مایع نیست. ولی اکثر مصرف کنندگان به دلیل قیمت بسیار بالای آن، از خرید آن صرف نظر می کنند.
دسته ی دیگر از تلویزیون ها، LCDها هستند. LCD  مخفف «Liquid Crystal Display» است که به معنای «صفحه نمایش کریستال مایع» است. هر LCD، از سه بخش؛  «بخش بک لایت» ، «بخش کریستال مایع» ، «بخش فیلتر رنگ» تشکیل شده است. بخش بک لایت، روشنایی پنل نمایش را تامین می کند. در بخش کریستال مایع، رنگ ها ی اصلی ایجاد می شوند. بخش فیلتر رنگ، رنگ های اضافی فیلتر و حذف می شوند. در بین تلویزیون های LCD، تلویزیون هایLED، پرطرفدارترین و محبوب ترین هستند. در حقیقت تلویزیونLED، نوعی از تلویزیون های LCD هستند؛ که برای ایجاد روشنایی در بخش بک لایت، از LED استفاده می کند. تلویزیون QNED ، نوعی تلوزیون LED است که دارای تکنولوژی های بیشتری است.

تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

تلویزیون QNED و تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG توسط شرکت ال جی به بازار عرضه می شود. شرکت LG یک شرکت کره ای است که در سال 1958 توسط «کو این هو» تأسیس شد. به مرور زمان شرکت LG پیشرفت کرد به طوری که در سراسر جهان شعبه های زیادی دارد. از معروف ترین و محبوب ترین محصولات این شرکت، تلویزیون ها هستند. ال جی انواعی از مدل ها و تکنولوژی های تلویزیون را دارا می باشد. شرکت LG در ساخت تلویزیون های جدید همواره پیشگام و موفق بوده است. معمولا ال جی هرساله تلویزیون های جدیدی را به بازار عرضه می کند. یکی از جدید ترین و محبوب ترین مدل ها، تلویزیون QNED می باشد. تلویزیون QNED مخفف «Quantum Nano Emitting Diodes» به معنی «دیویدهای نورده نانوی کوانتومی» است. تلویزیون QNED در حقیقت ترکیبی از سه تکنولوژی «مینی ال ایی دی» و «نقطه های کوانتوم» و «نانوسل» است.

تکنولوژی Mini LED و تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

تکنولوژی Mini LED یکی از موارد به کار رفته در تلویزیون QNED است. مینی ال ایی دی در حقیقت LEDهایی با اندازه خیلی کوچک هستند. اندازه Mini LED تقریبا 0.2 میلی متر هستند. در تکنولوژی QNED، در بخش بک لایت ، Mini LEDها قرار می گیرند. این Mini IEDها، نور را ساطع می کنند و روشنایی در سطح بالا ایجاد می کنند. به طور معمول در پنل تلویزیون QNED، تقریبا 30000 LED وجود دارد. این LED های کوچک ، تصویری روشن و با کیفیت بالا تولید می کنند. علاوه برآن در پنل QNED، نزدیک به 2500 ناحیه کم نور (Dimming Zone) منحصر به فرد وجود دارد. این نواحی کم نور، عمیق ترین سیاه را در تاریکترین صحنه ها ایجاد می کنند. همان طور که می دانید یکی از بزرگترین معایب تلویزیون های LED قبلی، ضعف در ایجاد سیاه عمیق است.
یعنی در تصویر تلویزیون های معمولی، بخش های سیاه رنگ تصویر به صورت هاله ایی تاریک هستند و به صورت سیاه عمیق نشان داده نمی شوند. ولی وجود نقاط کم نور، این مشکل را رفع کرده است. اکنون وجود این mini LEDها و نقاط کم نور باعث شده است، اوج روشنایی و عمق سیاهی کامل نمایش داده شود. در نتیجه سطح کنتراست را بالا می برد. و HDR را نیز نمایش می دهند. همه مدل های QNED بجز QEND81، از  mini IED استفاده کرده اند.

تکنولوژی Quantum Dots در تلویزیون QNED

فناوری دیگری که در تلویزیون QNED به کار رفته است، فناوری Quantum Dots است. نقاط کوانتومی، نانو کریستال های نیمه رسانایی هستند که نقش فیلتر رنگ را دارند. در واقع نقاط کوانتومی اندازه ایی در حدود 2 الی 10 نانومتر دارند. هر نقطه کوانتومی در حقیقت از دسته های 15 الی 150 اتمی تشکیل شده است. تعداد اتم ها بیشتر باشد، اندازه نقطه کوانتوم بزرگتر است و رنگ قرمز را ایجاد می کند. هر چه اندازه نقطه کوانتوم کوچکتر باشند رنگ آبی ایجاد می کند. همچنین نقاط سایز متوسط، رنگ سبز ایجاد می کنند. این تکنولوژی طیف وسیعی از رنگ ها را تولید می کنند.
فناوری نقاط کوانتوم نخستین بار در سال 20133 توسط سونی ایجاد شد. ولی این تکنولوژی با تلویزیون های QLED سامسونگ به بازار جهانی معرفی شد. اکنون ال جی در تلویزیون های جدید کیوند از این تکتولوژی استفاده کرده است. وجود نقاط کوانتوم در تلویزیون QNED، دقیق ترین و خالص ترین و غنی ترین رنگ ها را ایجاد می کند و طیف وسیعی از رنگ های مختلف ایجاد می کند. پس نقاط کوانتوم، رنگی دقیق و در گستره زیادی تولید می کند.

تکنولوژی Nanocell در تلویزیون QNED

Nanocell، فناوری دیگری است که ال جی در تلویزیون های QNED استفاده کرده است. در تلویزیون کیونِد، Nanocell، یک لایه ذرات نانو است که در جلوی لایه نقاط کوانتوم قرار دارد. نانوسل، نور و رنگ های ناخواسته ایی که از نقاط کوانتوم آمده است را جذب می کند و از بین می برد. در نتیجه نانوسل اعوجاج رنگ را کاهش می دهد. در نتیجه، تصاویر با رنگ های ناب و بسیار زیبا و غنی نمایش داده می شوند. می دانیم که همه رنگ ها از ترکیب سه رنگ اصلی سبز و قرمز و آبی در تلویزیون ها ایجاد می شوند. نانوسل در تلویزیون QNED باعث می شود رنگ ها، در خاص ترین و غنی ترین و دقیق ترین حالت تولید شوند.
فناوری نانوسل قبلا در تلویزیون های LG Nanocell به بازار عرضه شده است. با وجود نانوسل، حجم رنگ ها (بجز سیاه) آنقدر زیاد است که به رنگ واقعی شبیه هستند. ولی نقص فناوری نانوسل به تنهایی این است که که رنگ سیاه را عمیق و غنی ایجاد نمی کرد. ولی در تلویزیون QNED با وجود Mini LED و نقطه کوانتوم این ایراد، رفع شده است و رنگ سیاه با عمق و خالصی بالا نمایش داده میشود.
تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

ویژگی ها و مشخصات تلویزیون QNED

تلویزیون QNED دارای یک سری ویژگی و مشخصات عالی است که باید به آن ها توجه کرد. سه فناوری mini LED و نانوسل و نقاط کوانتوم، باعث انقلابی در تلویزیون های QNED شده است. وجود این سه فناوری در تلویزیون QNED، ویژگی های بی نظیری را برای این تلویزیون ها رقم زده است. از جمله ویژگی های تلویزیون QNED؛ روشنایی بالا ،کنتراست زیاد، طیف وسیع رنگ، ایجاد رنگ غنی و خالص، حجم رنگ زیاد، وضوح بالا و … است. در ادامه، ویژگی های خارق العاده تلویزیون های QNED را به طور کامل معرفی می کنیم.

سطح روشنایی بالای تلویزیون QNED

یکی از معیار های مهم و ضروری در نمایشگر تلویزیون توانایی ایجاد روشنایی زیاد است. روشنایی یک صفحه نمایشگر با واحد نیت نشان داده می شود. هرچه مقدار نیت روشنایی تلویزیون بیشتر باشد، بهتر است. در تلویزیون QNED بیش از 30000 mini LED در بخش بک لایت وجود دارد. این ال ایی دی ها، نور ساطع می کنند و روشنایی بسیار درخشان ایجاد می کنند. به طوری که اوج روشنایی در این تلویزیون ها تقریبا 1000 نیت الی 4000 نیت است. که این مقداری خارق العاده است. توانایی ایجاد روشنایی در سطح بالا این امکان فراهم می کند که تصاویر، زیبا و درخشان نمایش داده شوند.
علاوه بر این به لطف وجود روشنایی بالا QNED، بازتاب از سطح نمایشگر کم می شود. شاید یکی از بدترین تجربیات در هنگام تماشای تلویزیون زمانی است که؛ در یک مکانی بسیار روشن، نور از سطح نمایشگر تلویزیون انعکاس می یابد و تصاویر تلویزیون واضح نیستند. ولی در تلویزیون کیونِد به لطف ایجاد روشنایی خیلی زیاد، این مشکل حل گردیده است. و حتی می توان تاریک ترین تصاویر را در روشن ترین اتاق ها هم با جزیئات کامل دید.

کنتراست زیاد تلویزیون QNED (Contrast Ratio)

یکی از مهم ترین معیارهای لازم و مثبت برای تلویزیون، کنتراست بالا است. در واقع کنتراست، همان اختلاف بین روشن ترین سفیدی و تاریک ترین سیاهی است که تلویزیون می تواند نمایش دهد. هر چه سطح کنتراست در یک تلویزیون بیشتر باشد، اختلاف بین قسمت روشنایی و تاریکی در تصویر بهتر نمایش داده شده است و این یک مزیت مهم برای تلویزیون است. در تلویزیون QNED به لطف مینی ال ایی دی و نقاط کم نور، کنتراست زیاد است. همان طور که می دانید با وجود نقاط کم نور، رنگ سیاه عمیق در تصویر ایجاد میشود. و به کمک mini LED، روشنایی درخشان ایجاد می شود. این دو مورد، سطح کنتراست را زیاد می کنند. همین کنترانست زیاد در تلویزیون QNED باعث می شود حتی در تاریک ترین تصاویر، جزیئات را کامل دید. نسبت کنتراست در تلویزیون کیونِد « 1,000,000 : 1 » است.

پشتیبانی تکنولوژی HDR در تلویزیون QNED و تکنولوژی QNED در تلویزیون های ال جی LG

HDR مخفف «High Dynamic Range» به معنای محدوده دینامیکی زیاد است. در واقع HDR، فناوری است که در آن تاریک ترین تصاویر یا حتی روشن ترین تصاویر با جزیئات کامل قابل دیدن است. این تکنولوژی سطح بسیار زیادی از کنترانست را نشان می دهد. این تکنولوژی، صحنه و تصاویر را سه بعدی نشان می دهد. تلویزیون QNED از تکنولوژی HDR پشتیبانی می کند. تلویزیون های کیونِد، قابلیت نمایش HDR را دارند، گویی تصاویر و صحنه های واقعی را تماشا می کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد  hdr و انواع آن مقاله مقایسه HDR10 HDR10+ Dolby Vision را مطالعه کنید.

خصوصیات خارق العاده رنگ در تلویزیون QNED

رنگ ها, عناصری هستند که یک تصویر را می سازند. یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب تلویزیون، توانایی ایجاد رنگ ها در زیباترین حالت است. در تلویزیون QNED، به لطف تکنولوژی نانوسل، رنگ ها به صورت غنی و دقیق ایجاد می شوند. یعنی هر رنگی در اصیل ترین حالت ممکن ایجاد می شود. علاوه برآن، در تلویزیون QNED، به لطف تکنولوژی های نانوسل و نقاط کوانتوم، طیف رنگی گسترده و حجم رنگی 100% ایجاد می شود. یعنی طیف زیادی از رنگ ها به وجود می آید. در نتیجه تلویزیون های QNED، رنگ ها را خارق العاده و واقعی و زنده نمایش می دهند.
تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG

وضوح زیاد تلویزیون QNED (Resolution)

رزولوشن در حقیقت تعدا پیکس های طول و عرض یک نمایشگر را نشان می دهد. در صفحه نمایش یک تلویزیون هر چه تراکم پیکسل بیشتر باشد، تصویر با وضوح بیشتری نمایش داده می شود. دو تکنولوژی مهم 4k و 8k  در بحث رزولوشن وجود دارد. تلویزیون 4k دارای صفحه نمایشی با وضوح تصویر 3840×2160 است. یعنی تعداد پیکسل عرض صفحه نمایش (محور عمودی) 2160  و تعداد پیکسل طول صفحه نمایش (بخش افقی) 3840 است. و دلیل اینکه به تلویزیونی 4k می گویند این است که تعداد پیکسل طول آن تقریبا4000  است. تلویزیونی 8k است که وضوح تصویر آن برابر 7680×4320 است.
حرف k نماینده عدد 1000 است. به همین دلیل محور افقی تقریبا 8000 پیکسل دارد، به آن 8k می گویند. حتی با روش دیگری توانیم Full HD و 4k  و  8k را تعریف کنیم. در تلویزیون Full HD ، تراکم پیکسل 2 میلیون است و در تلویزیون 4k برابر با 8 میلیون پیکسل و در تلویزیون 8k رزولوشن 32 میلیون پیکسل است. کیفیت تلویزیون های 4k و  8k  به ترتیب 4  برابر و 8 برابر Full HD هستند. تلویزیون های QNED در مدل 4k  و حتی مدل بالاتر یعنی 8k در بازار موجود هستند. تلویزیون QNED تصاویر و صحنه ها را با وضوح و کیفیت بالا نشان می دهد.

زاویه دید گسترده تلویزیون QNED (Viewing Angle)

زاویه دید تلویریون، همان حداکثر زاویه ایی که به صورت افقی (چپ یا راست) یا به صورت عمودی (بالا یا پایین) از تلویزیون است، که میتوان تصویر را واضح دید. تلویزیون QNED به لطف وجود تکنولوژی های خود دارای زاویه دید بسیار زیاد در حد 160 درجه است.

طراحی زیبا تلویزیون QNED

تلویزیون علاوه بر نمایش خارق العاده تصاویر و صحنه ها، باید طراحی زیبا و شیک هم داشته باشد. طراحی و شکل ظاهری تلویزیون یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید تلویزیون است. تلویزیون های QNED با طراحی زیبا و مدرن میتواند مورد پسند هر سلیقه ای باشد.
سایز مناسب تلویزیون QNED
تماشای یک فیلم در یک صفحه نمایش بزرگ، بسیار لذت بخش است. تلویزیون های QNED دارای صفحه نمایش های بزرگ هستند. صفحه نمایش های QNED، در سایزهای 65 و 75 و 86 اینچ موجود هستند.
مصرف برق تلویزیون QNED
تلویزیون مانند هر وسیله برقی دیگر، انرژی خود را از برق می گیرد. یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید تلویزیون، میزان مصرف برق است. یک تلویزیون کارآمد باید دارای مصرف برق پایین باشد. تلویزیون QNED دارای مصرف برق پایین در حد 100 الی 400 وات است.
معرفی چند رقیب تلویزیون QNED
در این مقاله تلویزیون QNED را به طور کامل بررسی کردیم. بدون شک QNED یکی از بهترین مدل های تلویزیون است که تا اکنون عرضه گردیده است. در بازار، این تلویزیون با مدل های مختلفی رقابت می کند. ولی در اینجا فقط چند مدل از این تلویزیون ها را ذکر میکنیم. تلویزیون OLED و تلویزیون Nanocell که هر دو توسط شرکت LG تولید می شوند. تلویزیون QLED و تلویزیون Neo QLED که هر دو توسط شرکت سامسونگ عرضه می گردند.
تکنولوژی QNED تلویزیون های ال جی LG
سخن پایانی
هنگام خرید تلویزیون شاید نام تلویزیون LG QNED را شنیده باشید. ما هم در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد تلویزیون کیونِد بدانید توضیح دادیم. در واقع QNED، ترکیبی از سه تکنولوژی mini LED و نانوسل و نقاط کوانتوم است. این تلویزیون دارای ویژگی های ممتازی مانند روشنایی زیاد و کنتراست بالا و طیف رنگی بالا و حجم رنگ 100% و … است. اگر به دنبال تلویزیونی برای نمایش صحنه های خارق العاده هستید، به شما تلویزیون QNED را پیشنهاد می کنیم. هنگام خرید همواره به تکنولوژی ها و ویژگی های هر تلویزیونی دقت کنید. در نیووافت انواع مدل تلویزیون ها وجود دارد که می توانند انتخابی مطمئن باشند. برای نوشتن مقاله ی بالا از سایت اصلی ال جی و اطلاعات کامل آن بدون تغییر استفاده کرده ایم.
قنبری
دسته‌بندی تلویزیون ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت