دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد

بازدید: 3,179 بازدید
جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد

جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد

جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد موضوعیست که قرار است بررسی شود.

شاید با خودتان بگویید خب روتختی یعنی چیزی که روی تخت قرار می گیرد و این چه نیازی به مقاله و توضیح دارد. اما نه با ما همراه باشید تا بدانید چه نکته های مفیدی را برایتان بازگو خواهیم کرد. یک سرویس یا ست روتختی به مجموعه ی چند تکه ای دوخته شده از پارچه های ملافه ای گفته می شود که روی تخت و خواب قرار می گیرد و شخص را به هنگام خواب می پوشاند.

در زمان های گذشته بیشتر خانواده ها از تشک و پتو برای خواب استفاده می کردند.  بیشتر مواقع دست دوز با طرح هایی سنتی بودند. اما با گذشت زمان و پیدایش تخت و خواب، سرویس های روتختی وارد بازار شده و محبوبیت پیدا کردند .که به صورت وسیع مورد استقبال مردم قرار گرفت. در زمانهای دور از پارچه های کتانی و سفید استفاده می کردند. اما به مرور طرح و رنگ و حتی تعداد تکه های آن تغییر پیدا کرد.

می توان به جرأت گفت که تخت و روتختی یکی از مؤثرترین و چشمگیرترین قسمت های دیزاین اتاق خواب می باشند. اتاق خواب به عنوان مکانی که شخص در آن استراحت می کند و شروع هر روز در این مکان آغاز می شود باید به آن دقت کرد و تأثیر بسزایی در روند طی کردن روز دارد. پس دیزاین و دکوراسیون اتاق مهم می باشد.  قبل از خرید باید به تمام جوانب آن دقت نمود. زیبایی در محصولات مهم می باشد. اما باید به کیفیت آن نیز دقت کرد. بیشتر بدانید.

چند نکته ی مهم قبل از خرید روتختی(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

1.    سایز روتختی :

معمولا به صورت استاندارد، یک نفره یا دو نفره موجود می باشد. اما گاهی پیش می آید که بعضی از تخت ها و درنتیجه تشک های آن به صورت سفارشی با سایز متفاوت باشند. مانند تخت های پر مصرف 1.5 نفره که از تخت یک نفره بزرگ تر و از تخت دو نفره کوچکتر می باشد. پس قبل از خرید خودتان در خانه تشک را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید روتختی مناسب را خریداری می کنید.

2.    جنس روتختی :

ملافه و جنس پارچه هرچه نرم تر و لطیف تر باشد قاعدتا خواب راحتی را سپری خواهید کرد. جهت ارزیابی میزان لطافت و نرمی پارچه به تعداد تار و پودهایش دقت کنید. به گونه ای که تعداد تارهای موجود در هر سانتی متر مربع. نشان دهنده ی نوع و کیفیت آن پارچه می باشد. هرچه تعداد تارها بیشتر از 250 تار در هر سانتی متر مربع باشد پارچه لطیف تر و نرم تر و بادوام تر می باشد.

پارچه هایی با تار کمتر از 200 تار جهت استفاده ی روزمره مناسب نیستند. اگر قادر به اندازه گیری تعداد تارهای پارچه نبودید می توانید از گرماژ پارچه استفاده کنید. هرچه گرماژ بیشتر باشد پارچه لطافت و کیفیت بیشتری دارد. ( گرماژ به معنی وزن یک متر مربع از پارچه ی استفاده در روتختی می باشد ). جنس نخ کتان در ایران خواهان زیادی دارد و بیشتر مردم آن را با کیفیت می دانند در صورتی که نخ بامبو و تنسل نیز ارگانیک بوده و می تواند مورد توجه قرار بگیرد. پارچه های ابریشم و ساتن علاوه بر نرم و براق بودنشان زیبایی خیره کننده ای نیز دارند که به زیبا جلوه دادن بیشتر اتاق کمک می کند.

3.    رنگ روتختی :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

انتخاب رنگ باید به گونه ای باشد، که جدا از سلیقه و رنگ دلخواه با رنگ اتاق هماهنگ باشد. به گونه ای که به اتاق خوابتان رنگ و حجم و عمق بدهد. اگر جزو افرادی هستید که رنگ اتاق خوابتان را بر اساس فصول سال تغییر می دهید، باید به این نکته دقت کنید که در فصول سرد سال ( زمستان و پاییز ) از رنگ های تیره و در فصول گرم ( تابستان و بهار ) استفاده از رنگ های روشن و کم رنگ مناسب تر است.

این انتخاب رنگ در فصول سرد گرما می بخشد و در فصول گرم به خنک بودن تخت کمک می کند. بعضی از روتختی ها دو رو می باشند. این قابلیت یعنی داشتن دو رنگ و طرح روتختی در یک روتختی و هر از گاهی روتختی را پشت و رو کنید تا از تغییر دکوراسیون اتاق خود لذت ببرید.

4.    طرح روتختی :

دارای انواع متفاوتی می باشد. طرح ساده، پر کار، عروسکی و طرح گل و منظره که انتخاب آن بسته به سن و جنس و مهم تر از همه سلیقه متغییر می باشد.

5.    وزن روتختی :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

چون کل شب روتختی روی شما قرار می گیرد، پس باید به وزن و یا به عبارتی سبک بودن آن توجه کنید.  آن باید به گونه ای باشد، که به هنگام حرکت در زیر آن و مرتب کردن آن روی تخت برای شما کار دشواری نباشد.

6.   دوخت روتختی :

هنگام خرید روتختی باید به نحوه ی دوخت آن توجه کنید. زیرا اگر دوخت رو تختی دو طرفه نباشد موقع شست و شو ممکن است، الیاف داخل آن گلوله گلوله شده و باعث زشت شدن روتختی شود. البته نوع دوخت ها بسته به مدل روتختی هم متفاوت است. این دوخت ها در روتختی های ملیله دوزی و روتختی های عروس بسیار حرفه ای تر و زیبا تر و به همراه گلدوزی می باشد.

تفاوت میان روتختی ها با سرویس های ملحفه(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

گاهی در اصطلاحات روز مره از کلمه ی سرویس ملحفه به جای روتختی استفاده می شود. حال آنکه این دو با هم متفاوت می باشند. سرویس ملحفه همان طور که از نامش پیدا است تعداد تکه های پارچه دوخته شده، برای روی بالشت و تشک می باشد و مانند کاور آن ها را می پوشاند. اما روتختی شامل تعدادی ملحفه برای پوشاندن بالشت و تشک و یک ملحفه با چند لایه الیاف ضخیم برای پوشاندن شخص هنگام خواب یا پوشاندن کامل تخت و خواب جهت زیبایی و دکوراسیون بهتر اتاق می باشد. روتختی های سبک کلاسیک معمولا سایز بزرگتری دارند و برای انواع مختلف تخت و خواب مناسب می باشند.

اجزای روتختی ها

1.    کاور لحاف :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

پارچه ای دوخته شده جهت کاور و پوشاندن روی لحاف لایت می باشد.  معمولا به وسیله ی زیپ یا دکمه بسته می شود. یعنی پس از جای دادن لحاف لایت در آن توسط یکی از این دو بسته می شود و از جابجا شدن لحاف درون آن جلوگیری می کند. جهت احتیاط بیشتر در گوشه های آن دو بند وجود دارند که می توان لحاف لایت را به کاور گره زد. برتری کاور لحاف زمان شستشو آشکار می شو،د که فقط کاور شسته می شود.

2.    لحاف یا لحاف لایت :

اگر پارچه ملحفه ای را دوخته و داخل آن را با پشم شیشه یا انواع الیاف دیگر پر کنیم و آنرا طوری بدوزیم که این الیاف از ملحفه قابل جدا شدن نباشد، یک لحاف دوخته ایم. حال اگر این لحاف هردو طرف آن سفید و بدون طرح باشد، لحاف لایت می گویند.خود به کاور نیاز دارد و اگر دارای طرح و رنگ خاص باشد نیازی به کاور نمی باشد.

3.    ملحفه ی تشک :

یک ملحفه ی دور دوزی و گاهی کش دار که جهت کاور تشک استفاده می شود. نوع کش دار آن کاربردی تر و بهتر می باشد چون فیکس تشک شده و از جابجا شدن آن جلوگیری می کند. ولی اگر ملحفه ی شما کشدار نبود نگران نباشید. می توانید به وسیله ی چند سنجاق کوچک آن را به قسمت زیرین تشک وصل کنید.

4.    ملحفه ی رو انداز :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

خب قرار نیست که همیشه لحاف یا پتوهای گرم برروی خود بیاندازید .در فصل های گرم سال می توان از یک ملافه ی دور دوزی شده ی طرح دار استفاده کرد. که بعضی از سرویس ها این گزینه را به همراه دارند.

5.    روبالشتی :

جزء جدا نشدنی هر نوع سرویس روتختی روبالشی ها می باشند. رو بالشتی پارچه های دوخته شده جهت قرار دادن بالشت در آن ها می باشد. تهیه ی بالش بر عهده خریدار می باشد و جزئی از سرویس به حساب نمی آید. جنس روبالشتی از آن جهت که سر بر روی آن قرار می گیرد، حائز اهمیت می باشد. سایز استاندارد روبالشتی ها 50*70 سانتی متر می باشد.

6.    کوسن یا رو کوسنی :

بعضی از سرویس ها دارای کوسن و بعضی دیگر دارای پوشش جهت کاور کردن کوسن می باشند. کوسن ها معمولا دارای تعداد و ابعاد و شکل ظاهری متفاوتی در داخل سرویس می باشند. که بسته به نوع سرویس و میزان هزینه ی پرداختی متفاوت می باشند.

انواع روتختی های موجود در بازار و نیووافت(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

علاوه بر مطالب بالا که در مورد روتختی ها بیان کردیم، باید به کاربرد روتختی ها نیز هنگام خرید دقت کنیم. در زیر ما به طور مفصل در مورد آنها مطالب مفیدی نوشته ایم.

1.روتختی کتان معمولی 2 پارچه و 3 پارچه :

بسیار سبک می باشد و معمولا به آنها روتختی جلو دست می گویند. این روتختی ها از پرکاربرد ترین روتختی ها می باشند که هم یک نفره دارند و هم دو نفره. یک نفره ی این روتختی ها دارای دو پارچه بوده و فقط یک عدد روبالشی با خود روتختی می باشد. روتختی 2 نفره ی آن سه پارچه بوده و شامل دو عدد روبالشی با یک روتختی بزرگ می باشد.

این روتختی ها مناسب فصل تابستان می باشند. ولی به دلیل کوچک شدن محیط خانه ها از این روتختی برای فصول سرد نیز استفاده می کنند. شستن آن بسیار راحت بوده و در بازار نوع خارجی و ایرانی آن نیز یافت می شود. البته نوع یک نفره ی آن طرح عروسکی نیز دارد، که مخصوص بچه ها می باشد. اندازه ی یک نفره ی این روتختی ها 180 سانتی متر در 220 سانتی متر می باشد و سایز 2 نفره ی آنها 240سانتی متر در 260 سانتی متر می باشد. به این روتختی ها به دلیل سبک وزن بودن آنها روتختی های مسافرتی نیز گفته می شود.

2.روتختی نخی معمولی 6 تیکه :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

معمولا دارای دو عدد کوسن، دو عدد روبالشی بزرگ، خود روتختی و ملحفه ی تشک می باشد. یعنی تعداد پارچه های آن به عدد 6 ختم می شود. کوسن های آن معمولا پر شده می باشند و خود روتختی دوطرف دوخت است.  در بین آن لایه ی ضخیمی از الیاف قرار دارد. این مدل روتختی که هم به صورت ساده و هم گلدوزی شده در بازار یافت می شود. بسیار مورد استفاده می باشد. زیرا وزن سبکی دارند و شیک و کلاسیک هستند و شما با انتخاب رنگ دلخواهتان می توانید به راحتی آن را با دکوراسیون خانه ی خود ست کنید.

شستن آنها راحت بوده و با لباس شویی های خانگی نیز قابل شستشو هستند. این مدل از روتختی ها در ایران نیز تولید می شوند و تقریبا می توانید آن را در هر مغازه ی کالای خواب بیابید. البته نوع یک نفره ی این روتختی ها نیز در بازار موجود می باشد که فروش نسبتا پایینی نسبت به مدل دو نفره ی آن دارد. سایز روتختی دونفره 240 سانتیمتر در 260 سانتیمتر می باشند تا بتوانند کل تخت را پوشش دهند. در فروشگاه نیووافت می توانید انواع این مدل ها را بیابید.

3.روتختی های مخملی :

در دهه ی گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. زیرا تنوع رنگ زیادی داشته و در همه ی بازار هم موجود بود. معمولا به جای روتختی عروس استفاده می گردید. این روتختی ها با گذشت زمان از رده ی روتختی ها حذف گردیدند. زیرا شستن آنها سخت بود و وزن زیادی نیز داشتند. تعداد تیکه ها در این روتختی ها به عدد 6 و 8 پارچه می رسید. اندازه ی این روتختی ها نیز مانند روتختی های کتان معمولی بودند. سایز 1 نفره ی این روتختی ها در بازار موجود نمی باشد.  زمانی که از آنها برای تزئین اتاق استفاده می شود کاربرد دارند.

4. روتختی های ژاکارد :

این روتختی ها که تقریبا از مدل های جدیدبازار هستند. برای طراحی و تولید آن از مخمل و کتان استفاده میشود. بسیاری از روتختی های موجود در بازار از این نوع هستند. به دو دلیل مورد پسند عموم مردم است. دلیل اول زیبایی آن است.  تنوع بسیار بالایی در رنگ آن وجود دارد و شما می توانید به راحتی آن را با اتاق خواب خود ست کنید.دلیل دوم سبک وزن بودن و قیمت آن است که نسبت به روتختی های دیگر قیمت مناسب تری دارند.

این روتختی ها مورد توجه عروس و دامادها نیز می باشد. زیرا حالتی شیک و زیبا دارد و به دلیل قیمت پایین به راحتی می توان آن را تهیه کرد. تعداد تیکه های این روتختی 5 عدد و 6 عدد و 8 عدد می باشد. این تفاوت در تعداد به دلیل وجود کوسن ها می باشد. یک نفره ی این روتختی موجود نمی باشد. سایز این روتختی 240سانتی متر در 260 سانتی متر می باشد.

5. روتختی های عروس و داماد :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

این روتختی همان طور که از نام آن پیداست مخصوص عروس و داماد و جهیزیه می باشد. البته بسیاری از روتختی هایی که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، نیز می توانند مناسب برای جهیزیه باشند. اما این روتختی دارای طراحی متفاوت و ترکیب رنگ های مختلف هستند. کارشدگی بیشتری روی این روتختی انجام گرفته و قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

وزن آن کمی بیشتر از روتختی های ژاکارد و نخی است. شستن این روتختی ها کار ساده ای نمی باشد و باید حتما موقع شستن آن دقت کنید. زیرا بی دقتی باعث آسیب زدن به رو تختی می شود. متاسفانه بعضی از مغازه دارها به دلیل طرح و نقش قشنگ این روتختی ها قیمت های بالایی را به مشتری می گویند .ولی شما می توانید به راحتی این مدل رو تختی ها را به صورت مستقیم و با قیمت بسیار پایینی از نیووافت خریداری کنید.

6.روتختی های تزئینی :(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

یک سری از روتختی های دیگر که کاربرد تزئینی دارند و امروزه در بازار فروش بالایی دارد، روتختی های تزئینی می باشد. این روتختی ها بیشتر دارای رنگ بندی های روشن هستند و مانند روتختی های نخی پفی نمی باشند. یعنی حجمی از الیاف در داخل لایه های روتختی ندارند. اما با مروارید و دیگر وسایل تزئینی بسیار شیک و خاص میشوند.  شستن این روتختی ها بسیار سخت است و باید در تمیز نگهداشتن آن دقت زیادی بکار برد. این روتختی ها در داخل باکس یا جعبه های مخصوص قرار دارند و اندازه ی تیکه های داخل روتختی همانند روتختی های دیگر می باشد.

7.روتختی های باکس دار یا جعبه دار :

از گران ترین روتختی های بازار روتختی های باکس دار یا جعبه دار می باشند. این روتختی ها دارای تیکه های بیشتری نسبت به روتختی های دیگر هستند و باکس همراه آن بیشتر بخاطر زیادی تیکه ها و تزئینی بودن آن است. به این روتختی ها روتختی های اعیانانه نیز گفته می شود. برای عروس و داماد ها هم گزینه ی مناسبی می باشد.

توصیه ی نیووافتی(جدید ترین روتختی های موجود در بازار و روتختی عروس و داماد)

در مقاله ی بالا ما در مورد جزئیات روتختی ها و تعداد تیکه های آن ها و نوع کاربردی و تزئینی آن و مطالب مفیدی نوشتیم . شما می توانید به این اطلاعات اعتماد کنید و با خیال راحت خرید خود را به پایان برسانید. اما در آخر نیز می خواهیم به عنوان چند توصیه نکاتی را بگوییم که شاید فروشنده ها هیچ وقت به شما نگویند.

  1.  هیچ وقت کیفیت را فدای زیبایی نکنید. یکی از ویژگی های روتختی باید زیبایی باشد. اما باید شما به کیفیت و جنس روتختی نیز دقت کنید.
  2. به نوع دوخت رو تختی باید بسیار دقت کنید. خیلی ها اصلا به دوخت روتختی ها نگاه نمی کنند و فکر می کنند که مهم نیست. ولی زمانی که روتختی شما نیاز به شستن پیدا می کند، آن موقع می دانید که دوخت روتختی چقدر مهم است. خود روتختی باید به نحوی دوخت شود ،که از زیبایی روتختی نکاهد.باید در عین حال جوری باشد، که موقع شستن الیاف داخل روتختی جمع  نشود.
  3. در فروشگاه اینترنتی نیووافت شما می توانید ،هر مدل و نوعی از روتختی ها را انتخاب و خریداری کنید. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

دسته‌بندی جهیزیه عروس
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت