دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

درباره سیستم عامل تلویزیون ها چه می دانید؟ بهترین سیستم عامل ها کدامند

بازدید: 913 بازدید
درباره سیستم عامل تلویزیون ها چه می دانید؟ بهترین سیستم عامل ها کدامند

درباره سیستم عامل تلویزیون ها چه می دانید؟ بهترین سیستم عامل ها کدامند

درباره سیستم عامل تلویزیون ها چه می دانید؟ بهترین سیستم عامل ها کدامند؟ با ما همراه باشید

توضیح سیستم عامل یا Operating System :

سیستم عامل یا Operating System نرم افزاری است، که  میان سخت افزار و نرم افزار را مدیریت می کند.  گاها با نام مخفف OS  نیز معرفی می شود، که سیستم عامل تمامی کارهایی که یک کامپیوتر یا دستگاهی دیگر با رابط کاربری و کاربردی که دارد، مدیون این هماهنگی و ایجاد ارتباط سیستم عامل می باشد. (OS) نرم افزار سیستمی است، که سخت افزار کامپیوتر و منابع نرم افزاری را مدیریت می کند و سهم مشترکی را برای برنامه های رایانه ای انجام می دهد. سیستم عامل های تقسیم زمان وظایف را برای استفاده کارآمد از سیستم برنامه ریزی می کند. همچنین ممکن است شامل نرم افزار حسابداری برای تخصیص هزینه زمان پردازنده ، ذخیره سازی انبوه ، چاپ و سایر منابع باشد.

برای عملکردهای سخت افزاری مانند ورودی و خروجی و تخصیص حافظه ، سیستم عامل وظیفه میانجی گری و انجام هماهنگی را برعهده دارد . اگرچه کد برنامه نویسی مستقیما توسط خود سخت افزار اجرا می شود و به طور پی در پی  با سیستم در ارتباط است، عملکرد سیستم در نهایت توسط سیستم عامل مدیریت و متوقف می شود.

سیستم عامل ها اغلب در رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد . از تلفن های همراه و کنسول های بازی و منابع تصویری گرفته تاوب سرور ها یا ابر رایانه ها. 

نوع های دیگر سیستم عامل 

دسک تاپ اکثرا در مایکروسافت ویندوز با سهم بازار حدود 82.74٪ است. macOS توسط شرکت اپل در جایگاه دوم (13.23٪) قرار دارد . انواع لینوکس در مجموع در جایگاه سوم (1.57٪) قرار دارند.  در بخش تلفن همراه (از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها) ، سهم Android در سال 2017 تا 70٪اوج گرفت. طبق داده های سه ماهه سوم 2016 ، سهم اندروید در گوشی های هوشمند با 87.5 درصد با نرخ افزایش 10.3 درصد درطول سال در بالاترین مقدار است . پس از آن سیستم عامل اختصاصی اپل( IOS)  با 12.1 درصد با کاهش سالانه سهم بازار 5.2 درصدی ، در حالی که سایر سیستم عامل ها فقط به 0.3 درصد می رسد، سیستم عامل های لینوکسی در بخش سرور وب و ابر سرورها غالبترند.

سیستم عامل و کاربرد آن در تلویزیون ها

تلویزیون های هوشمند از سال 2013 به بعد به خوبی راه خود را پیدا کردند و برای پیشرفت روز افزون خود را آماده کردند. از این زمان به بعد هویت اصلی سیستم عامل ها نمایان شد، که باید کاری بسیار برنامه ریزی شده و با نظم انجام می دادند . همچنین باید از حداکثر ظرفیت سخت افزارها به نفع کاربر استفاده می کردند. در اینجا بود که برای همچین کاری نیاز بسیار شدیدی به وجود سیستم عامل احساس شد و تمامی کمپانی ها از سیستم عامل های مورد استفاده در موبایل و کامپیوتر الهام گرفتند. 

این هماهنگی و نظم را به دنیای تلویزیون ها نیز القا کردند و از آن زمان به بعد ، شاهد پیشرفا های بسیار سریع و کاربردی برای ایجاد فضایی بسیار راحت و لذت بخش از این سیستم عامل ها استفاده شد . هر کمپانی برای دستگاه های خود از یک سری سیستم عامل معروف و مشخص استفاده کردند. تا در این راستا هیچ موازی کاری انجام نشود و در عرصه تکنولوژی های تلویزیونی و بازار رقابت سهام دار باشند.

 تمامی سیستم عامل ها یک کارایی دارند. ولی با توجه به اتاق فکر و طراح هر شرکتی، در یک سری از موارد با همدیگر متفاوت هستند.  

 زمانی که این تکنولوژی های قدیمی اوج گرفتند، به این فکر افتادیم که تکنولوژی به اوج پیشرفت خودش رسیده است. ولی با دیدن و احساس کردن فناوری های جدید برای چندمین بار این مسئله ما را دچار تردید کردند، که این پیشرفت ها تا چه زمانی ادامه دارند؟ 

انواع سیستم عامل در تلویزیون ها:


1-    Fire TV Edition
2-    SmartCast
3-    My Home Screen
4-    Tizen
5-    WebOS
6-    Android
7-    Roku

از ابتدای پیدایش تلویزیون ها در نسل های قدیم، فقط برای استفاده در زمینه نگاه کردن تصویر و فیلم و نهایتا موسیقی بود . ولی برای استفاده ای فراتر از این قابلیت ها نیاز، به سیستم عامل برای باردیگر نیاز شد.  تلویزیون برای ارتباط با سیستم جهانی اینترنت و نرم افزارهای مرتبط مانند، دنیای مجازی باید حتما سیستم عامل دار می شدند.  این اتفاق نیز افتاد و این همه پیشرفت همه جانبه مدیون سیستم عامل ها هستیم. با ما همراه باشید تا انواع سیستم عامل ها را توضیح دهیم….

  • Fire TV Edition


این سیستم عامل همان سیستم عامل هوشمند محبوب آمازون است، که همانند دیگر سیستم عامل ها از دستیار صوتی آمازون الکسا بهره می گیرد.  قابلیت کنترل هوشمند سازی خانه شما را به عهده میگیرد. ولی یکی از معایب این سیستم عامل این است، که شما محدود به استفاده از برنامه های app store  آمازون هستید. در کل این سیستم عامل در تلویزیون های توشیبا و اینسیگنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • SmartCast


این سیستم عامل متاسفانه در همان سطح مقدماتی خود باقی ماند و پیشرفت خاصی نکرد. به صورتی که تمامی کاربران بعد از مدتی ابراز نگرانی و سنگینی استفاده از این محصول را اعلام کردند. واین امر باعث شد تا از عرصه رقابت خارج شود. ولی مانند یک پیشینه پیدایش سیستم عامل ها وجود دارد.  از نظر سرعت پردازش صفحات وب و… با دیگر سیستم عامل ها به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.  فقط در یک سری از تلویزیون های ویزیو مورد استفاده قرار گرفت و تقریبا بدون استفاده باقی ماند.

  • My Home Screen


این سیستم عامل را اگه بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوئیم که نه خیلی عالی است نه خیلی بد.  در رده ی قابل قبول و متوسطی قرار دارد. دلیل آشنا نبودن این سیستم عامل برای کاربران و استفاده کنندگان این است، که صرفا در تلویزیون های پاناسونیک مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به کم بودن این محصول در بازار نا آشنایی بوجود آورده است. اگر در مورد عملکرد این سیستم عامل بگوییم، که از نظر تنوع برنامه و سرعت لود در مقدار قابل قبولی می باشد. بیشتر بدانید.

  • Tizen


تایزن در روند پیشرفت تغییراتی زیادی داشته ، به گونه ای که قبلا با نام تجاری Smart Hub می شناختیم.  این سیستم عامل فضایی هوشمند برای استفاده از قابلیت های بی سیم و ارتباط میان تلویزیون با گوشی و تبلت و پلتفرم های دیگر موجود بود. ولی با گذشت زمان ابتدا شرکت کره ای تبار سامسونگ با سرور های اختصاصی خود در بازار رقابت حضور داشت . بعد از مدتی این شرکت در سال 2015 با رونمایی کردن، از تلویزیون های سری جدید کوانتومی (SUHD) زمینه معرفی سری جدید سیستم عامل تایزن را فراهم کرد.

تایزن:

 سیستم عاملی  که می توان مانند آندروید بر روی موبایل و دستگاه های هوشمند دیگری نصب بشود، تایزن است. ولی بعد از تست به این نتیجه رسیدند که موفق ترین دستگاه برای استفاده تلویزیون می باشد. ساسمونگ به دنبال این بود، که سیستم عامل معرفی شده استفاده از سخت افزار را به حداقل رسانده و در زمینه هوشمند سازی و پیوند با دنیای جدید تلویزیون ها بسیار کاربردی باشد .

استفاده از این سیستم عامل برای قابلیت Multitasking نیز برای این شرکت بسیار اهمیت داشت ،که همزمان در ران(RUN) و باز کردن برنامه ها عملکرد قابل تاملی داشته  و اینکه علاوه بر سیستم عامل در زمینه پردازش نیز کمک حال محصولات این کمپانی باشد، که بعد از این پروسه به سیستم عامل نهایی شرکت سامسونگ انتخاب شد. که هم اکنون توسط پردازنده های 8 و4 هسته ای کمپانی سامسونگ اداره می شود.


در این سیستم عامل وجهه آیکون ها عوض شده و به صورت یک نوارابزار در پایین صفحه نمایان شده و با فشردن کلید هوم Home  ظاهر می شود که در انتهای این نوار گزینه ای به نام Browser تعبیه شده، که تایزن می تواند پردازش همزمان چند حافظه متصل را بررسی و نمایش دهد. برای مثال شما اگر همزمان چند فلش یا هارد اکسترنال را به تلویزیون متصل کنیم .به راحتی تشخیص می دهد و به وسیله دکمه منابع ورودی Source آنها راانتخاب کنید و از محتویات داخل آن لذت ببرید.

یکی دیگر از خوبی های این سیستم عامل پشتیبانی از Netflix با کیفیت 4k می باشد و کدک های موجود Hevc را نیزساپورت می کند و تمام سورس کد های این سیستم عامل برپایه لینوکس می باشد و توسط شرکت توسعه لینوکس ارتقا یافته و امروزه سیستم عامل اختصاصی شرکت کره ای سامسونگ می باشد.

  • WebOS


سیستم عامل وب او اس قدیما در اختیار شرکت HP بود ولی در فوریه 2013 کمپانی ال جی این سیستم عامل را خریداری کرد و به توسعه روزمره آن پرداخت تا امرزوه جزوه بهترین سیستم عامل های موجود در بازار است که از بارزترین ویژگی هایی که می توان به عنوان نقطه عطف نگاه کرد سرعت بالا و پردازش خوب، امنیت بسیار عالی این سیستم عامل است که برای در بحث ساده و راحت بودن و فضایی صمیمی و کاربری ساده حرفی برای گفتن دارد و پنل جذاب این سیستم عامل در پایین به صورت نواری اسلاید تمامی برنامه و قابلیت ها را نمایش می دهد و این نوار را به سلیقه خودتان می توانید سفارشی سازی نیز کنید،Webos  با تمامی ورژن های بلوتوث سازگار است و از نسخه  miracast یا  HDMI  بی سیم نیز به خوبی حمایت می کند. 

تمامی این پروسه ها را با چابکی خاصی انجام می دهد و از دیگر ویژگی های این است که شما می توانید ماوس و کیبورد را به این دستگاه متصل کنید و برای صفحات گردی یا جستجو راحت تر برخورد کنید، با وب او اس می توانید از برنامه های متنوع زنده نیز بازدید کنید ولذت ببرید مدت زمان باهم بودن را بیشتر کنید اگر به دنبال یکی از بهترین تلویزیون با سیستم عامل کاربردی هستید بدانید که وب او اس جذاب ترین و ایمن ترین محیط برای کاربران است.

  • Android


هوشمند ترین محیط یک تلویزیون با سازگاری بالا قطعا این سیستم عامل است. ولی مدام در زمان استفاده کاربری به شدت پیچیدگی را احساس می کند، که در دراز مدت تا حدی از محبوبیتش می کاهد. باید عنوان کرد که این محیط بسیار شبیه به محیط گوشی های اندرویدی هوشمند می باشد، که به مراتب کاربردی تر از بعضی از سیستم عامل ها است. ولی باید برای استفاده از این سیستم دانش عمومی استفاده را بالا ببرید شاید تنها ترین و بزرگترین مشکل این سیستم عامل همین پیچیدگی است. پیام های خطا که قسمتی از سیستم عامل متوقف شده و نمی توانید ادامه دهید اصلا غیر معمول نیست.

سازگاری با کروم کست یکی از اتفاق های مهم و عالی این سیستم عامل است، که برای انتقال محتوا از گوشی به تلویزیون سنگ تمام میگذارد. از طرفی دیگر دستیار صوتی گوگل یا Google Assistant که تنها با بیان نیازهایتان اجابت امر می کند، بسیار جذاب است.  با استفاده از صدای خودتان تمام  وسایل هوشمند خانه را به هم بست دهید و از امکانات فوق العاده این سیستم عامل لذت ببرید.

  • Roku


سیستم عامل روکو در سال 2017 رونمایی شد، که اگر برای  استفاده از یک سیستم عامل روان و کاربردی فکر می کنید، می توانید این سیستم عامل را انتخاب کنید. چرا که سازگاری با سرویس های اپل،گوگل،آمازون بسیار بی نظیر است و ساپورت کردن و سازگاری با ین چند شرکت می تواند. امکانات و ویژگی های فوق العاده ای را به ارمغان بیاورد و استفاده از این تلویزیون ها را برایتان جذاب و دوست داشتنی کند. از جست و جوهای جهانی برنامه های آشزی و غذاهای مورد علاقه و آهنگ های خاص خودتان به وسیله این سیستم عامل لذت ببرید.

با توجه به ویژگی های بالا که گفته شد تلویزیون های مانند TCL ، فیلیپس، Element ، شارپ، Insignia ، هیتاچی، RCA و هایسنس از این سیستم عامل استفاده می کنند.  امروزه دارای طرفداران بسیار زیادی هستند که اوقات خوشی را برایشان تظمین می کنند.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحیاتی که داده شد اگرچه کم بودند ولی کاربردی، تصمیم به تجزیه و تحلیل این سیستم عامل ها برای انتخاب سریع و هوشمندانه تر شما یک جدول را تشکیل داده ایم، که با توجه به تجربه کارشناسان نیووافت این سیستم عامل ها را بر اساس اجراء، رابط کاربری آسان،سرعت پردازش،تنوع برنامه ها، قدرت جست و جو دسته بندی کرده ایم . امیدواریم که هر انچه در ذهنتان نقش می بندد، صرفا اطلاعات مفید و کاربردی باشد از همراهیتان بسیار سپاسگزاریم.

دسته‌بندی تلویزیون ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت