دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

بازدید: 493 بازدید
در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

بدون شک اصلی ترین المان زیبایی دست ها، ناخن ها هستند. ولی به دلایلی مانند، رشد کم و کوتاهی ناخن ها، لب پر شدن ناخن ها، جنس نازک و شکستن ناخن ها، شاید دختران و خانم ها از ناخن های خود راضی نباشند. راه حل این مشکل، استفاده از ناخن های مصنوعی است. ناخن های مصنوعی طرح ها و فرم ها و شکل های مختلفی دارند. تنوع ناخن های مصنوعی، باعث می شود خانم ها و دختران در انتخاب ناخن مصنوعی مناسب کمی گیج شوند. پس برای انتخاب درست ناخن مصنوعی، ابتدا باید در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید.

در این مقاله ناخن های مصنوعی را از نظر فاکتورهایی مانند روش نصب، انواع ، جنس و نکات مربوط به سلامت و بهداشت را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد. به طور کلی آن چه را که باید در مورد ناخن های مصنوعی بدانید در این مطلب گنجاده می شود. پس اگر شما در فکر استفاده از ناخن های مصنوعی هستید، به شما پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مطالبی که در این مقاله بیان می شود

  • در مورد روش های نصب ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید.
  1. روش اول: ناخن های مصنوعی آماد
  2. روش دوم: کاشت ناخن های مصنوعی
  • در مورد انواع و جنس ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید.
  1. ناخن های مصنوعی پودری (اکریلیک)
  2. ناخن های مصنوعی ژله ای
  3. ناخن های مصنوعی ابریشمی(سیلک)
  • در مورد سلامت و نکات بهداشتی ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید.

در مورد روش های نصب ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

ممکن است به یک مهمانی دعوت گردیده باشید ولی ناخن های شما کوتاه یا حتی خوش فرم نباشند و شما وقت کافی نداشته باشید. حتی ممکن است بخواهید در فرم و طرح ناخن های خود تغییر اساسی بدهید. بهترین ایده استفاده و نصب ناخن های مصنوعی است. در کل روش های نصب ناخن های مصنوعی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. روش اول همان کاشت موقت ناخن مصنوعی یا به اصطلاح عامیانه چسباندن ناخن های مصنوعی آماده است. روش دوم نیز همان کاشت دائم ناخن های مصنوعی است که در اصطلاح عامیانه به روش دوم کاشت ناخن می گویند. برای شناخت این روش ها، به شما توصیه می کنیم که مطالب بعدی را بخوانید. روش های نصب ناخن های مصنوعی عبارت اند از:

  1. روش اول: چسباندن ناخن های مصنوعی آماده
  2. روش دوم: کاشت ناخن های مصنوعی

روش اول : چسباندن ناخن های مصنوعی آماده

یکی از محبوب ترین روش های قرار دادن ناخن های مصنوعی، چسباندن ناخن های مصنوعی آماده است. دلیل آن هم این است که چسباندن ناخن های مصنوعی آماده راحت ترین و سریع ترین روش نصب ناخن های مصنوعی است. در این روش پک (بسته چندتایی) ناخن های مصنوعی و چسب مخصوص آن را فراهم میکنید. سپس مراحل چسباندن ناخن ها را انجام می دهید. ناخن های مصنوعی دارای انواع شکل و طرح هستند. البته ناخن های مصنوعی آماده، ممکن است بی رنگ یا در رنگ های مختلف نیز باشند. متناسب با نیاز و سلیقه هرکدام را می توانید انتخاب کنید.در ادامه مراحل روش چسباندن ناخن های مصنوعی آماده را کامل توضیح خواهیم داد.

در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

 

مراحل نصب ناخن مصنوعی

برای نصب ناخن های مصنوعی، ابتدا ناخن های طبیعی دستانتان از وجود هر گونه ماده و آلودگی، باید پاک باشد. پس ابتدا لاک روی ناخن های دست را پاک کنید. بعد از آن ناخن ها را کوتاه کرده و مانیکور ناخن را انجام دهید. سپس به آرامی کوتیکول ناخن های دست را به عقب ببرید. در مرحله بعد دست ها را بشویید. سپس باید تمام قسمت های ناخن و صدف ناخن و کوتیکول آن تمیز و کاملا خشک باشد. در مرحله بعد قطره ایی از چسب مخصوص را روی ناخن طبیعی و یک قطره هم روی ناخن مصنوعی بریزد. البته لازم به یادآوری است در استفاده از چسب زیاده روی نکنید؛ زیرا اضافه های چسب باعث خراب شدن کارتان و زشتی ناخن های شما خواهد شد.

در مرحله بعد باید باید ناخن متناسب انگشتتان را انتخاب کرده و ناخن مصنوعی را به صورت دقیق از انتهای ناخن (کوتیکول) تا ابتدا روی ناخن طبیعی دست خود قراردهید. اکنون با دست دیگرتان، ناخن مصنوعی را به مدت تقریبا 20 ثانیه به آرامی فشار دهید. دقت کنید در حین گرفتن و فشاردادن ناخن مصنوعی جابه جا نشود. بعد از کامل خشک شدن ناخن مصنوعی، اضافه های چسب یا هرچیز دیگری را از اطراف ناخن پاک کنید. بعد از انجام تمام مراحل بالا برای یک ناخن ، حالا ناخن بعدی را انجام دهید. در آخر پایان کار، به سلیقه خود می توانید ناخن ها را سوهان بکشید. و ناخن ها را لاک بزنید و طراحی های لازم را انجام دهید.

روش دوم : کاشت ناخن های مصنوعی

یکی از روش های پر طرفدار در بین دختران و خانم ها، کاشت ناخن است. در روش کاشت ناخن، دیگر از چسب و ناخن های مصنوعی آماده استفاده نمی شود. در روش کاشت ناخن های مصنوعی، ابتدا ناخن ها کاملا مانیکور و سوهان کشی می شوند. سپس مواد خاصی را با فرچه یا روش های دیگر روی ناخن های طبیعی دست قرار می دهند. در مرحله ی بعد، مواد توسط هوا یا دستگاه UV خشک می شوند. و در پایان طراحی های لازم انجام می گیرد. ماندگاری کاشت ناخن های مصنوعی تقریبا دو الی سه هفته است. در واقع با رشد ناخن های طبیعی دست، ناخن مصنوعی کاشت شد نیز از کوتیکول ناخن فاصله می گیرد.

در نتیجه بعد از مدت زمان تقریبا دو هفته نیاز است که ترمیم کاشت ناخن انجام گیرد. لازم به ذکر است که مراحل روش کاشت ناخن نسبت به روش چسباندن ناخن های مصنوعی، وقت بیشتری را نیاز دارد. ولی کاشت ناخن نسبت به چسباندن ناخن های مصنوعی ماندگاری بالاتری دارد. در واقع کاشت ناخن های مصنوعی، انواع و جنس های مختلفی دارد.

در مورد انواع ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

وقتی که می خواهید درمورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید، بدون شک یکی از مهم ترین فاکتورها، جنس و نوع ناخن های مصنوعی است. همان طور که در بالا گفته شد، در کاشت ناخن های مصنوعی از جنس های مختلفی استفاده می شود. هر یک از ناخن های مصنوعی دارای ویژگی های خاص خود هستند و هر کدام از آن ها با یکدیگر تفات هایی خواهند داشت.

  • ناخن مصنوعی پودری (اکریلیک)
  • ناخن مصنوعی ژله ای (ژلیش)
  • ناخن مصنوعی ابریشمی (سیلک)

ناخن مصنوعی پودری (اکریلیک)

ناخن مصنوعی پودری یا اکریلیک، مستحکم ترین و مقاوم ترین نوع ناخن های مصنوعی است. مواد اصلی تشکیل دهنده ناخن مصنوعی اکریلیک، شامل پودر اکریلیک ، پودر پلیمر، مونومر مایع و اکریلیک مایع است. به دلیل وجود پودر اکریلیک در این ناخن های مصنوعی، به آن ها اسم ناخن های مصنوعی پودری یا اکریلیکی می گویند. تکنسین یا به اصطلاح عامیانه ناخن کار، پودر را با مایع ترکیب می کند. حالا مواد مخلوط گردیده را با یک قلمو بر روی تمام بستر ناخن های طبیعی می کشد. سپس روی آن، با یک لایه محکم یا تیپ پوشیده می شود. حالا ترکیب اکریلیکی در معرض هوا سفت و سخت می شود و شکل پیدا می کند. در مرحله بعد می توان با سوهان کشی، ناخن مصنوعی ایجاد شده را مرتب و آراسته کرد. در پایان ناخن های مصنوعی اکریلیک آماده شده را لاک زد و طراحی کرد.

اکریلیک، یک ماده با مقاومت بسیار بالا، حتی به اندازه مقاومت چینی است. به همین دلیل ناخن های مصنوعی بسیار مستحکم و مقاومی هستند. بنابراین برای بانوانی که خیلی از دستانشان استفاده میکنند، بهترین گزینه، ناخن های مصنوعی پودری(اکریلیک) است. البته این استحکام بالای ناخن های اکریلیک علاوه مزایا، دارای معایبی هم است؛ یکی از این معایب این است که ناخن کار باید وقت بیشتری را برای سوهان کشی ناخن مصنوعی اکریلیک بگذارد. عیب دیگر آن است که هنگام برداشتن ناخن های مصنوعی اکریلیک از سطح ناخن ها به سختی جدا می شوند.

نحوه ی برداشتن ناخن های مصنوعی پودری

برای برداشتن ناخن های مصنوعی اکریلیک، باید ناخن ها را تقریبا به مدت پانزده دقیفه در لاک پاکن قرار داد ، سپس می توان ناخن های مصنوعی را درآورد. ناخن های مصنوعی همراه رشد ناخن های طبیعی رشد می کنند. در نتیجه با رشد ناخن های طبیعی، بین ناخن های مصنوعی و انتهای بستر ناخن طبیعی فاصله می افتد. برای حذف فاصله ایجاد گردیده، بعد از هر دو الی سه هفته یک بار باید ناخن های مصنوعی ترمیم شوند.

در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

 

ناخن های مصنوعی ژله ای

یکی از زیباترین نوع ناخن های مصنوعی، ناخن های مصنوعی ژله ای هستند. در اصطلاح عامیانه به کاشت ناخن مصنوعی ژله ای ريال ژلیش نیز می گویند. نحوه کاشت ناخن های مصنوعی ژله ای (ژلیش) تقریبا مشابه ناخن های پودری است. ولی در روش ژلیش بر عکس اکریلیک، ماده ی مخصوص ناخن ها، ژل مانند و معمولا مثل لاک است. در ساختار ژل نیز اکریلیک وجود دارد. ولی مقاومت و استحکام ناخن های مصنوعی ژله ای کمتر از ناخن های مصنوعی اکریلیک است. به همین دلیل برای خانم هایی که از دستانشان زیاد استفاده می کنند گزینه مناسبی نیست. ناخن های ژله ای نسبت به ناخن های مصنوعی آکریلیک طبیعی تر و زیباتر و درخشان تر والبته محبوب تر هستند. اما هزینه ناخن های مصنوعی ژله ای بیشتر از ناخن های مصنوعی اکریلیک است.

اگر می خواهید در مورد ناخن های مصنوعی ژله ای بیشتر بدانید، نحوه کاشت آن ها در ادامه را بخوانید. ناخن کار ابتدا ناخن های طبیعی را سوهان کشی و پاک سازی میکند. سپس ژل با قلم مو، روی بستر ناخن ها قرار میگیرد. در مرحله بعد ناخن ها باید به مدت تقریبا دو دقیقه در دستگاه UV باشند. ناخن های مصنوعی ژله ای توسط اشعه فرابنفش UV در دستگاه سفت و سخت می شوند. لازم به ذکر است که این فرآیند چند بار انجام می گیرد، یعنی دوباره یک لایه ی دیگر ژل روی ناخن ها زد می شود و در دستگاه قرار می گیرد و ژل خشک می شود. بعد از چندین بار تکرار، ناخن های مصنوعی ژله ای کاملا خشک می شوند. در پایان ناخن های مصنوعی ژله ای آماده طراحی و لاک زدن هستند.

نکته مهم

بعد از دو الی سه هفته (به دلیل رشد ناخن های طبیعی ) باید یک ترمیم جزعی روی ناخن های ژله ای انجام داد. منظور از ترمیم جزئی این که حتی می توان با یک لاک مات یا حتی مقداری کمی مواد ژله ای ترمیم صورت گیرد. در نتیجه به اصطلاح می گویند که ناخن های مصنوعی ژله ای مدت ماندگاری بالاتری نسبت به ناخن های مصنوعی اکریلیک دارند.

ناخن های مصنوعی ابریشمی (سیلک)

طبیعی ترین شکل نوع ناخن های مصنوعی، ناخن های مصنوعی ابریشمی (سیلک) هستند. ناخن های مصنوعی سیلک از موادی مانند ابریشم، فایبرگلاس، کتان یا کاغذ تشکیل گردیده اند. پس اگر میخواهید در مورد ناخن های مصنوعی ابریشمی بیشتر بدانید، با ما همرا باشید. ناخن های مصنوعی ابریشمی به دلیل مواد انعطاف پذیر تشکیل دهنده اش، به راحتی روی ناخن های طبیعی حالت می گیرد. علاوه بر این ناخن های مصنوعی ابریشمی نازک بوده و کمترین ضخامت را دارند. ناخن های مصنوعی ابریشمی دارای شکل ظاهری طبیعی هستند.

بهترین انتخاب برای بانوانی که در فکر ناخن های مصنوعی با ظاهری طبیعی هستند، ناخن های مصنوعی ابریشمی است. اما ناخن های مصنوعی ابریشمی ( سیلک ) مقاومت و استحکام خیلی کم است. پس اگر فعالیت زیادی با دستان خود دارید؛ ناخن های ابریشمی گزینه خوبی نیستند. در واقع ناخن های مصنوعی به صورت روکش های نازک ابریشمی یا فایبرگلاس یا کتان و یا کاغذی روی ناخن های طبیعی می چسبند. ناخن های مصنوعی سیلک علاوه بر زیبایی برای محافظت و تقویت ناخن های طبیعی نیز استفاده می شود. برای دیدن ناخن های مصنوعی داخل سایت نیووافت می توانید اینجا کلیک کنید.

در مورد سلامت و نکات بهداشتی ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

  1. قبل از نصب هر گونه ناخن مصنوعی حتما دست های خود را با آب صابون خوب بشویید. خوب خشک کنید.
  2. در روش چسباندن ناخن های مصنوعی آماده، حتما از پک ناخن های مصنوعی پلمپ و چسب مخصوص استاندارد خریداری کنید. همچنین از ناخن های مصنوعی آماد یک بار استفاد کنید.
  3. استفاده از این ناخن ها نسبت به کاشت ناخن، عوارض کمتری دارد.
  4. سالم ترین روش برای کندن ناخن های مصنوعی چسبیده، قرار دادن ناخن ها درون آب گرم است. بهترین روش برای جدا کردن ناخن های مصنوعی، قرار دادن آن ها در مواد لاک پاککن است.
  5. در روش کاشت ناخن، حتما از وسایل استریل استفاده کنید.
  6. در هنگام برداشتن ناخن های مصنوعی، ناخن ها را به زور برندارید. اگر برداشتن ناخن های مصنوعی را به زور انجام دهید، باعث می شود بخشی از ناخن طبیعی خود یا پوست اطراف آن جدا شود یا آسیب ببیند.
  7. بیش از حد از ناخن مصنوعی استفاده نکنید زیرا رشد ناخن های طبیعی را کند می کند.
  8. اگر ناخن های اصلی خودتان آسیب ببیند، بسیار مراقب باشید. زیرا ممکن است بیماری های قارچی در محل زخم ها ایجاد شود.
  9. بعد از استفاده طولانی و چندباره از ناخن های مصنوعی، آن ها را کامل بردارید، ناخن های طبیعی خودتان را پاک کنید. در واقع ناخن هایتان نیاز به رطوبت دارند پس از مواد تقویت کننده و مرطوب کننده یا روغن هایی مانند نارگیل استفاده کنید.

 

در مورد ناخن های مصنوعی بیشتر بدانید

توصیه های نیووافتی

برای استفاده ی مناسب از ناخن های مصنوعی همه چیز را باید در مورد ناخن های مصنوعی بدانید. هدف ما با ارائه این مقاله در نیووافت آگاهی شما از ناخن های مصنوعی از جهات مختلف است. امروز در نیووافت، ناخن های مصنوعی را از نظر روش نصب و انواع وجنس بررسی کردیم. همچنین توضیحات مربوط به نکات بهداشتی و حفظ سلامتی را بیان کردیم. ناخن های مصنوعی باعث زیبایی دستان و پاهای شما می شود ولی در کنار مزایای آن، به عوارض آن نیز توجه کنید. و به عنوان نکته پایانی قبل از استفاده از ناخن های مصنوعی از استاندارد و سالم بودن ناخن های مصنوعی و همه ی مواد و ابزارهای مرتبط با آن اطمینان حاصل پیدا کنید و از یک جای مطمئن خریداری کنید. برای نوشتن این مقاله از مقاله خارجی ناخن های مصنوعی و مشکلات آن کمک گرفتیم.

دسته‌بندی آرایشی و بهداشتی
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت