دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر

بازدید: 929 بازدید
سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر

سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


موضوعی که مورد بررسی قرار گرفته ،سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر است. پیش از شروع، از شما عزیزان ممنونیم که نیووافت را برای بالا بردن سطح دانستی های خود انتخاب کرده و زمانتان را برای خواندن این مقاله صرف میکنید. نیووافت یکی از سایت های بسیار موفق در زمینه فروش کالا های با کیفیت می باشد، که یکسری مقالات نیز در آن وجود دارد. به شما کمک می کند، تا خریدی مطمئن و با آگاهی انجام دهید. ما در این مقاله توضیحات کافی در مورد مبحث معرفی تکنولوژی یونیک و کاربرد آن در سشوار ها، را به شما عزیزان ارائه میدهیم. امیدواریم مطالب نیووافت برای شما مفید واقع گردد .

تکنولوژی یا فناوری چیست؟

به مجموع تکنیک ها، روش ها، مهارت ها و فرایند هایی می گویند ،که در تولید کالا یا خدمات یا تحقق اهداف مانند تحقیقات علمی استفاده می گردد. تعریف فناوری به این گونه است که، فناوری استفاده علمی از دانش ها و مهارت های موجود برای ساختن ابزار ماشین، ساختمان، وسیله نقلیه و سایر وسایل مورد نیاز دیگر می باشد.

فناوری یا تکنولوژی می‌تواند دانش تکنیک ها، فرآیندها و مواردی از این قبیل باشد. همچنین می تواند در ماشین ها جای گذاری شود، تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آن ها، امکان کار را فراهم کند. سیستم هایی که از تکنولوژی برای دریافت یک ورودی و سپس تغییر آن با توجه به کاربرد و تولید خروجی استفاده می کنند، را به عنوان سیستم های تکنولوژیک یا سیستم های تکنولوژی میشناسند. ساده ترین شکل فناوری، توسعه و استفاده از ابزارهای اساسی می‌باشد. تکنولوژی یا فناوری بر روی زندگی ما انسان ها تاثیرات بسیاری دارد و نقش بسزایی را ایفا می کند.

یونیک یا یون چیست؟


تکنولوژی تولید یون در سال ۱۸۳۰ میلادی پدید آمد. دانشمند انگلیسی به نام مایکل فارادی اولین نظریه خود را، در مورد ذرات یون مطرح کرد. او معتقد بود اضافه شدن یک الکترون باعث تولید بار منفی یا یون منفی می شود . اگر یک الکترون از یک اتم کم شود باعث ایجاد بار مثبت می شود.

مبحث یون درباره بارهای مثبت و منفی می باشد. این تکنولوژی در تولید سشوارها، اتو موها و سایر لوازم برقی بهداشتی مرتبط با خشک کردن مو استفاده می گردد. به اتم یا مولکول هایی یون  میگویند که بار الکتریکی اضافه دارند. یون ها شامل دو دسته مثبت و منفی می باشند. نا برابری الکترون ها و پروتون ها در یک اتم یا مولکول به آن بار خالص مثبت یا بار خالص منفی الکتریکی می دهد. اگر یک اتم یا مولکول خنثی، یکی یا چند الکترون از دست بدهد، دارای بار خالص مثبت است و به آن کاتیون گفته می شود .ولی اگر یک اتم خنثی الکترون بیشتری بدست آورد، دارای بار خالص منفی می باشد و به آن آنیون می گویند.

کاربرد آیونیک در سشوار هادر سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


اکثر افرادی که قصد خرید سشوار دارند، هنگام خرید به برخی قابلیت ها در سشوار توجه می کنند. یکی از این قابلیت ها فناوری تولید یون می باشد، سشوار هایی که دارای این فناوری هستند در خود یک مولد تولید کننده یون دارند. این قابلیت علاوه بر استفاده های شخصی برای آرایشگاه ها و سالن های تخصصی نیز بسیار حائز اهمیت است. این تکنولوژی به شما کمک میکند تا موهایتان سریع و در کمترین زمان خشک شود و مانع از به هم چسبیدگی تار های موی شما گردد. سشوار های آیونیک به دو صورت در بازار وجود دارند.

  1.    برخی از سشوار ها دارای دکمه آیونیک می باشند و در مواقعی که موهایتان وز است، یا می خواهید سریع خشک شود باید آن دکمه را نگه دارید.
  2.    برخی دیگر بصورت تمام آیونیک می باشند و دیگر لازم به فشردن دکمه ای نیست.


فناوری تولید یون برای کسانی که سالن های آرایشی دارند، قابلیت بسیار مهمی است.  برای افرادی که استفاده های شخصی دارند نیز بسیار کاربردی می باشد. در بین دو موردی که در بالا ذکر شد، سشوار هایی که به صورت تمام آیونیک می باشند، برای هر استفاده ‌ای بهتر است. اما مهم تر از هر چیز خرید سشواری است، که دارای قابلیت تولید یون باشد. زیرا هم سریع تر موی شما را خشک می کند و وز آن را می گیرد و هم آسیب کمتری به مو می رساند و مانع از به هم چسبیدگی تار موهایتان می‌شود.

مزایای استفاده از تکنولوژی آیونیک در سشوار هادر سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


استفاده از تکنولوژی یا فناوری تولید یون در سشوارها مزایای بسیاری دارد ، که ما به چند مورد از آن ها می پردازیم.


 1.     افزایش سرعت خشک شدن. دلیل  این است که بار منفی وقتی به قطرات آب برخورد می کند آن را می شکند و کوچکتر می کند. همچنین قطرات آب خورد شده و کوچک شده زودتر تبخیر می‌شوند.


 2.     باعث می شود تا مو آسیب کمتری ببیند. زیرا زمانی که برای خشک شدن موهایتان صرف می کنید، کمتر شده و حرارت کمتری به مو برخورد میکند.


3.    موی شما بعد از خشک شدن وز نمی شود . چرا که بار موها که مثبت است با بار منفی الکترون های آزاد شده، از مولد یون به تعادل می‌رسند.


 4.     هوای گرم را چندین برابر می کند و باعث تبخیر آب می گردد.


5.     رطوبت درون مو را نگه می دارد و با براق کردن موها باعث زیبایی مو می شود.

مضرات سشوارهای آیونیک در سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


1. سشوار هایی که دارای تکنولوژی یون می باشند برای استفاده های طولانی مدت ایمن نیستند زیرا یک میدان الکترومغناطیسی می سازند که ممکن است برای شما مضر باشد.     

2. سشوار های یونی گرانتر از سایر سشوار ها می باشند.

3.برای کودکان اصلا مناسب نیست و نباید برای خشک کردن موی کودکان از سشوار های یونی استفاده کرد.

4.برای موهای بسیار نازک و یخ زده مناسب نمی باشد.

5. بیش از خشک شدن ممکن است به موهای شما آسیب بزند.

تفاوت بین سشوار آیونیک و دیگر سشوارها

1.    سشوارهای سرامیکی در سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


امروزه در بازار سشوار های بسیار زیادی وجود دارد، که هر کدام قابلیت های خود را دارند و در جای خود قابلیت های کاربردی نیز می باشند. اما چند دسته اصلی از سشوارها وجود دارد که یک دسته از آنها دارای فناوری تولید یون می باشند.  به آن دسته از سشوار ها سشوار یونی گفته می‌شود و برخی از سشورها نیز از نوع سرامیکی می باشند ،که به آنها سشوار سرامیکی گفته می‌شود .البته برخی از سشوار ها نام های دیگری دارند و از جنس های مختلف می باشند.

سشوارهای یونی را به شکلی می سازند، که تولید یون با بار منفی دارند. تولید این یون ها توسط سشوار سبب می‌شود، تا یون ها به قطرات آب چسبیده و آن ها را تجزیه کنند و در نهایت موها به سرعت خشک می شوند. یکی از نکات قابل توجه این است ،که استفاده از سشوار های یونی به سطح و بیخ موها آسیبی وارد نمی کند. استفاده از آن به موهایتان حالتی براق و درخشنده می دهد. البته قیمت سشوار های یونی از سشوار های سرامیک بیشتر است.

سشوار هایی را که با تکنولوژی سرامیک می سازند،  المنت حرارتی سرامیک دارند. که باعث می شود تا به مو آسیبی نرسد. حرارت سشوار های سرامیک کاملا یکسان توزیع می شود و دارای اشعه اینفرارد است، که به ساقه مو نفوذ می کند و باعث سریع تر خشک شدن مو می شود. سشوار های سرامیک مصرف برق کمی دارند. سرامیک قابلیت تولید یون منفی را ندارد و در اثر ضربه ممکن است المنت سرامیک بشکند. بیشتر بدانید.

2.    سشوار های تورمالین


سشوار هایی که با تکنولوژی تورمالین ساخته می شوند در داخل بدنه و قسمت انتهایی و سر سشوار پودر تورمالین به کار می برند. خاصیت این تکنولوژی تولید اشعه اینفرارد می باشد که به شما کمک خواهد کرد تا موهایتان سریع و در کمترین زمان خشک شود.

دلیل سریع خشک شدن مو این است که این اشعه به ساقه مو نفوذ می کند و از بیخ موهایتان را گرم و در نهایت خشک می کند. سشوار های تورمالین دارای خاصیت تولید یون منفی می باشد. هنگامی که سشوار گرم می شود در اثر حرارت تورمالین یون منفی تولید می شود و در نهایت بهتر و سریعتر از تکنولوژی سرامیکی موها را خشک می کند. در نهایت، استفاده از سشوار های دارای تکنولوژی تورمالین از سشوار های سرامیکی بهتر است.

3.     سشوار های کراتینه در سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


سشوار هایی که دارای تکنولوژی کراتین هستند می توانند یون منفی تولید کنند که باعث می شود تا موی شما در کمترین زمان خشک شود و وز نماند. خاصیت و قابلیت اصلی سشوار های کراتین هنگام کراتینه کردن موها قابل توجه است. سشوار های کراتین ریشه مو را می بندند تا کراتین اضافه شده در ریشه مو حبس شود و شما بتوانید بیشتر تاثیر را از کراتین درمانی بدست آورید. سشوار های کراتین با فشردن دکمه ریشه مو را می بندند اما سشوار های تورمالین و سرامیک نیازی به فشردن دکمه ندارند.

جمع بندی سشوار هایی با تکنولوژی آیونیک، سرامیک، تورمالین و کراتین

  • تکنولوژی تولید یون در سشوار های آیونیک وجود دارد، در سشوار های سرامیک وجود ندارد، در سشوار های تورمالین هنگامی که گرم شود وجود دارد و در سشوار های کراتین نیز وجود دارد.
  • میزان کاهش صدمه به مو در سشوار های آیونیک متوسط است، در سشوار های سرامیک بسیار زیاد است، در سشوار های تورمالین زیاد است و در سشوار های کراتین نیز زیاد است.
  • گرم کردن مو از داخل توسط اشعه اینفرارد در سشوار های آیونیک وجود ندارد، در سشوار های سرامیک وجود دارد، در سشوار های تورمالین هنگامی که به حرارت بالا برسد خود را نشان می دهد و در سشوار های کراتین وجود ندارد.
  • قابلیت وز شدن مو در سشوار های آیونیک وجود دارد، در سشوار های سرامیک وجو ندارد، در سشوار های تورمالین هنگامی که گرم است وجود دارد و در سشوار های کراتین نیز وجود دارد.
  • هر کدام از سشوار های ذکر شده با تکنولوژی های مختلف دارای قابلیت ها و ویژگی هایی می باشند. نمی توان گفت کدام دسته از سشوار ها از دیگری بهتر است چرا که هر فردی سشوار را با قابلیتی که مدنظر دارد، می خواهد. به همین دلیل همه سشوار ها با هر کدام از تکنولوژی های ذکر شده بسیار کاربردی می باشد و می توان برای استفاده های شخصی و سالن های تخصصی از آن ها استفاده کرد.

ویژگی هایی که هنگام خرید سشوار باید به آن ها دقت کرد


موتور، قدرت، تنظیم حرارت، تنظیم سرعت، باد سرد، نوع المنت و تولید یون از موارد اصلی می باشد که هنگام خرید باید به آنها توجه داشت. 

موتور سشوار در سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


دو نوع موتور AC و  DC وجود دارد که DC برای استفاده های شخصی و خانگی به کار گرفته می شود و AC برای سالن های آرایشی می باشد. هنگام خرید با توجه به هدف مورنظرتان سشواری را با موتور مناسب انتخاب نمایید.

قدرت سشوار


قدرت موتور سشوار یکی دیگر از موارد اصلی می باشد که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. امروزه برای مصارف خانگی باید موتور هایی با قدرت 1800 یا 2000 وات را خریداری کرد. البته در سشوار های چرخشی برای شروع می توان این قدرت را از 700 در نظر گرفت.

تنظیم حرارت

 
سشواری که خریداری می کنید باید دارای دکمه تنظیم حرارت باشد تا بتوانید حرارت مورد نظرتان را بدست آورید.

تنظیم سرعت در سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


علاوه بر دکمه تنظیم حرارت، سشوار شما باید دارای دکمه تنظیم سرعت نیز باشد. این دکمه ها هنگام استفاده بسیار به شما کمک خواهند کرد.

باد سرد


باد سرد یکی از قابلیت های دیگری است که بسیار به کارتان می آید و می تواند مو را تثبیت کند.

نوع المنت


در ساخت سشوار های جدید معمولا از المنت سرامیکی استفاده می شود چرا که این المنت باعث می شود تا سشوار کمتر داغ شود و طول عمر محصول بالا برود.

تکنولوژی تولید یون در سشوارهای یونی و مقایسه ی آن با سشوارهای دیگر


از مهمترین و اصلی ترین قابلیت هایی که یک سشوار خوب و کاربردی باید داشته باشد تکنولوژی تولید یون است. این تکنولوژی در سشوار های جدید وجود دارد و به شما کمک خواهد کرد تا چربی تار های موی شما حفظ شود که در نهایت باعث می شود موهایتان بهم نچسبد. این تکنولوژی به سریعتر خشک شدن مو نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

جمع بندی مقاله 


برای خرید سشوار مناسب بهتر است به برخی قابلیت ها توجه داشت. تکنولوژی تولید یون که در برخی از سشوار های جدید وجود دارد قابلیتی بسیار کاربردی می باشد زیرا به سریعتر خشک شدن موهایتان کمک خواهد کرد و مانع از به هم چسبیدگی تارهای مو خواهد شد. در سایت نیووافت می‌توانید به مطالعه سشوارهایی که دارای فناوری تولید یون می باشند سر بزنید و از آنها دیدن کنید. امیدواریم مقاله ‌ای که در بالا ذکر شد برای شما مفید واقع گردد و در خرید برایتان کاربردی باشد.

دسته‌بندی برقی بهداشتی
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت