دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ

بازدید: 705 بازدید
ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ

ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ

در این مقاله به شما میگوویم که ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ. با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید دو شرکت ال جی و سامسونگ از شرکت هایی هستند که در بین مردم محبوب بوده و دارای وسایل ریز و درشت آشپزخانه می باشند. ال جی و سامسونگ حتی از لحاظ قیمت نیز نسبت به رقبای خود از قیمت های پایین تری برخوردار می باشند. علاوه بر همه ی این ها شرکت های سامسونگ و ال جی دارای محصولات نوآورانه نیز می باشند و هر ساله لوازم خانگی شیک و کاملی که با پیشرفت تکنولوژی نیز همراه می باشند به بازار عرضه می کنند.

نیووافت در این مقاله می خواهد محصول پر طرف دار ظرف شویی سال 2020 این دو شرکت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و می خواهد جواب سوال شما را که آیا ظرف شویی ال جی بهتر است یا ظرف شویی سامسونگ  بدهد. ناگفته نماند تشخیص اختلافات بین این دو مارک معتبر بسیار سخت می باشد. نیووافت می خواهد در اینجا نگاهی عمیق به برخی ویژگی های این دو شرکت بی اندازد تا بتواند شما را در تصمیم گیری بین این دو غول بزرگ ظرف شویی کمک و راهنمایی کند.

معرفی کلی ماشین ظرف شویی ال جی و سامسونگ

قبل از هرچیز باید بگوییم ال جی و سامسونگ دو امپراطور پرقدرت در صنعت لوازم خانگی بوده و تا امروز هم از پیشتاز این عرصه می باشند. این دو شرکت بزرگ برای کشور کره ی جنوبی هستند. مجموعه ی کاملی از وسایل فضای خانه را می توانند تامین کنند. زمانی که به بحث ماشین ظرف شویی می رسیم این دو شرکت معروفیت کمتری نسبت به شرکت بوش دارند اما در 10 سال اخیر سعی شان بر این بوده که با ارائه ی محصولات جدید و با کیفیت خود را به رقابت با بوش برسانند. البته تا به اینجا از لحاظ رنگ و ظاهر ظرف شویی تقریبا موفق بوده اند.

انتظارات ما از یک ماشین ظرف شویی مدرن

امروزه به دلیل تنوع های بسیار زیاد در ماشین های ظرف شویی خرید این محصول کار بسیار دشواری شده است. نیووافت توانسته است با استفاده از بازخورد مشتریان به هنگام خرید این محصول نحوه ی ارزیابی ماشین ظرف شویی مدرن را آماده کند.

  • Be quiet بدون سر و صدا بودن(ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

همیشه یکی از ویژگی هایی که شرکت سامسونگ و ال جی در این چند سال به آن پرداخته اند عملیات آرام و بدون سر وصدا توسط ماشین ظرف شویی بوده است. شما تصور کنید اگر آشپزخانه اپن باشد و در آن ماشین ظرف شویی کار کند صدای آن چقدر می تواند اذیت کننده باشد. پس قطعا شما به نگام خرید به این نکته توجه می کنید که ماشین ظرف شویی را خریداری نمایید که بتوانید آرام و بدون سر و صدا از آن استفاده کنید. سوال در اینجا پیش می آید که آیا شما نمی خواهید محصولی داشته باشید که کل روز از آن استفاده کنید؟

پس شما چطور می توانید تشخیص دهید که یک ظرف شویی چه مقدار صدا را تولید می کند؟ جواب این سوال را ما توسط یک مثال ساده برایتان بیان می کنیم. سطح صدای ماشین ظرفشویی بر حسب دسی بل ( dB یا dBA ) اندازه گیری می شود. در مشخصات فنی ماشین های ظرفشویی این مقدار بیان شده است. فقط شما این نکته را به هنگام خرید برای آرام و ساکت بودن ظرف شویی در نظر بگیرید که گفتگوی داخل یک رستوران شلوغ تقریبا 60 دسی بل، مکالمه ی منظم بین دو نفر 50 دسی بل و یک کتابخانه ی آرام 40 دسی بل صدا تولید می کنند. در زیر میزان دسی بل های چند محصول گذاشته شده است.

در ظرف شویی ها صدای مناسب بین 40 تا 50 را می توان قبول کرد. این صدا در مدل های متفاوت ظرف شویی سامسونگ از 38 تا 50 دسی بل است ولی برای ظرف شویی های ال جی زیر 48 دسی بل باقی مانده است. ساکت ترین ظرف شویی ال جی 40 dB است.

 

ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ

 

  • طراحی ظاهری(ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

زمانی که به قسمت ظاهری و طراحی ظرف شویی می رسیم ما باید محصولی را انتخاب کنیم که با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. اگر به صورت حرفه ای به نمای ظاهری آشپزخانه ها نگاه کنیم می بینیم که طراحی و دکوراسیون آن ها به سمت دکمه های پنهان و ظاهری براق و مینیمالیستی می رود.

ما نمایی ضد اثر انگشت که با دکمه ی پنهان کنترل و مدیریت می شود را در طراحی های جدید ال جی و سامسونگ می توانیم ببینیم. در کل باید بگوییم طراحی سامسونگ ظریف تر بوده و فولاد ضد زنگ زرق و برق دار بکار برده شده در آن و استفاده از LED یا همان نشانگر با نور آبی زیبایی مدرن و شیکی به محصول می دهد. البته شرکت ال جی هم طراحی های زیبایی دارد. رنگ محصولات آن متنوع بوده و سفید و مشکی و استیل ضد زنگ را دارد اما در جدید ترین نسخه های خود از فولاد ضدزنگ مشکی مات نیز استفاده کرده است.

  • عملکرد شستن، تمیز کردن و خشک کردن

ماشین های ظرفشویی ال جی و سامسونگ هر دو عملکردهای یک ماشین ظرفشویی مدرن را دارند. ظرفشویی سامسونگ در پیشرفته ترین محصولات خود دارای 7 چرخه و 7 گزینه بوده و سادگی را هنوز در ظرف شویی های خود حفظ کرده است. ولی از طرف دیگر LG دارای چند گزینه ی بیشتر می باشد و دارای حداکثر 9 چرخه و 8 گزینه در همه ی مدل های خود می باشد.

حالت های مشترکی نیز بین برنامه های این دو محصول است.این برنامه ها چرخه های خودکار، عادی، سنگین و سریع می باشند. علاوه بر این چهار برنامه دو برنامه ی دیگر چرخه های شستشوی ظریف و شستشوی چرخشی نیز در اکثر مدل های این دو ظرفشویی موجود می باشد.

ویژگی های برجسته ی ماشین های ظرفشویی سامسونگ

  • Water Wall یا حالت انفجاری آب :

یکی از ویژگی های مهم و بسیار اساسی ظرفشویی سامسونگ حالت انفجار آب آن است که باعث می شود آب به همه ی فضای موجود در وان ظرف شویی برسد و ظرف ها توسط این انفجار کاملا تمیز می گردند. نحوه ی کار کردن آن این طور است که توسط 6 جت آب را به سمت دیواره ی میله ی در حرکت پرتاب می کنند و باعث حرکت میله از یک طرف وان به طرف دیگر می شوند و با برخورد آب خروجی از جت ها میله حرکت کرده و آب کف وان را به سمت بالا پرتاب می کند و باعث تمیزی ظروف می شود.

  • Storm Wash یا نازل مخصوص پرتاب آب :

یک سری از مدل ها از ویژگی بالا برخوردار نیستند ولی شرکت سامسونگ برای جبران آن یک نازل مخصوص به نام StormWash را در قسمت پشت وان قرار داده است که مخصوص ظروفی مانند قابلمه ها و ظروف خیلی کثیف هستند و سخت ترین لکه ها را می تواند پاک کند.

  • Zone Booster یا تقویت کننده :(ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

این ویژگی همراه با حالت انفجاری آب می باشد که در بالا آن را بیان کردیم. و جای مخصوصی را در سبد پوشش می دهند. که مخصوص ظروف های بسیار کثیف بوده و در زیر آن منطقه ها را با رنگ قرمز در ظرف شویی مشخص کرده اند.

  • نیمه باز شدن درب به صورت اتوماتیک :

این ویژگی که از سری های ظرفشویی سامسونگ با مدل DW80K7050US به بالا بکار گیری شده است باعث می شود درب به صورت خودکار بعد از اتمام فرآیند شستشو نیمه باز شود و از فشارهای ناشی از بخار بالا جلوگیری می کند و همچنین باعث خشک شدن ظروف نیز می شود.

 

ویژگی های برجسته ی ماشین های ظرفشویی ال جی

TrueSteam بخار کامل :

از مهمترین ویژگی ظرفشویی ال جی TrueSteam است. توسط این تکنولوژی ال جی از بخار کامل به جای آب استفاده می کند. فرآیند بخار بسیار کوتاه تر از فرآیند شستشو زمان می برد و بسیار مؤثر تر است. بخار غلیظ لکه های سخت غذا را خیس و ذوب می کند. با این تکنولوژی می توانیم در وقت و انرژی صرفه جویی کنیم.

فناوری QuadWash یا چرخش چهار طرفه :

در مورد کواد واش ما یک مقاله ی جدا گانه در نیووافت نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید. ولی در اینجا به طور مختصر این ویژگی را توضیح می دهیم. کوادواش فناوری است که توسط شرکت ال جی برای ظرفشویی های سری های آخر آن طراحی شده است. این فناوری روی بازوهای کف آن اجرا شده است. بازوهای آن به جای دو تا چهار عدد می باشد که دو بازوی آن دارای چرخش هایی به سمت عقب و جلو می باشد. این بازو ها دارای سوراخ هایی هستند که آب را به صورت اسپری توسط جت هایی قدرتمند بر روی ظروف می پاشند و ظروف و لکه ها را در هر زاویه ای که باشند تمیز و براق می کنند.

DualZone یا قدرت پاشش منطقه ای :(ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

با این ویژگی قدرت پاشش در طبقه های بالا و پایین متفاوت می باشد. یعنی در قسمت های بالا باید ظروف شیشه ای ظریف تری را قرار دهیم زیرا آب نرم تر و با قدرت کمتری به آن می رسد و در قسمت های پایین قابلمه ها و ظروف دیگر را باید قرار دهیم زیرا آب با فشار بیشتری به این مناطق می رسد. پس این ویژگی یک ویژگی کاربردی بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های دیگر در مورد ظرفشویی های ال جی و سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس فضا و بدنه ی داخلی از جنس استیل استنلس :

هر دوی این ظرف شویی ها در همه ی مدل های خود از Stainless steel برای فضای داخلی وان استفاده می کنند. زیرا به مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد و همچنین ضد زنگ می باشد یعنی طول عمر بیشتری نسبت به وان های پلاستیکی سری قدیمی دارند. استیل استنلس در خشک شدن سریع تر ظروف هم تاثیر گذار می باشد.

  • خشک کردن چگالشی :

هردوی شرکت های ال جی و سامسونگ برای خشک کردن ظروف در مرحله ی آخر از خشک کردن چگالشی استفاده می کنند. توسط این روش رطوبت ایجاد شده در مرحله ی آخر توسط دیواره های فولاد ضد زنگ جذب می شود. پس ظروف توسط گرمای تولید شده در طول چرخه شستشو خشک می شوند.

  • طبقه ی سوم یا رک سوم :(ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

سامسونگ سیستم تنظیم ارتفاع را در ظرف شویی های خود تعبیه کرده ،تا ظروف بزرگ نیز توسط ماشین ظرف شویی قابل شست و شو باشند. البته بعد از این سیستم تنظیم ارتفاع، سامسونگ یک رک سوم به ماشین های خود اضافه کرد، که مخصوص ظروف نقره مانند کارد و چنگال هستند. در مدل های بالا نیز FlexTray را ارائه می دهد، که توسط آن ظروف نقره به راحتی تخلیه و جدا می شود.

البته رک یا طبقه ی سوم نیز در ظرف شویی ال جی موجود می باشد. علاوه بر این قابلیتی که در سبدهای ظرف شویی ال جی موجود است، انعطاف پزیری این سبد ها می باشد. که به آن LG EasyRack نیز میگویند. این انعطاف پذیری در همه ی رک ها ایجاد می شود و فضای داخلی راحت تر تنظیم می گردد.

  • عیب یابی نشت آب :

هردوی این ظرف شویی ها دارای سیستم هوشمند عیب یابی نشت آب هستند و هر گاه ماشین دچار نشتی آب در مخزن شود، خود به خود آب را قطع می کند.

  • شستشو با نیم بار :

هردوی این ظرف شویی ها می توانند، با بار کم نیز فرآیند شستشو را شروع کنند. ای فرآیند طوری شروع می شود، که مصرف آب و انرژی آن نیز پایین می آید.

ویژگی های هوشمند(ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

 

هردوی این ظرف شویی ها هوشمند می باشند و می توانند با مدل های هوشمند گوشی ادغام شوند.

  1. اتصال از طریق wi-fi : برای اتصالات هوشمند همان طور که می دانید، باید از وای فای استفاده کنیم. سیستم های ظرف شویی های ال جی و سامسونگ در مدل ها و سری های بالا از این فناوری بهره مند هستند.  امیدواریم به مدل های پایین نیز در تولیدات جدید اضافه گردند.
  2. اتصال از طریق NFC : معنی تحت اللفظی آن یعنی ارتباط میدانی نزدیک. توسط این فناوری ال جی میتواند برنامه های جدید را بارگیری کند.  بعد از آن با نگهداشتن گوشی در کنار ظرف شویی، می توان آن را با دستگاه خود مرتبط کنیم.
  3. SmartThinQ یا فناوری هوشمند : توسط این ویژگی ما به صورت کامل می توانیم، از راه دور هم با ظرفشویی مان در ارتباط باشیم . همچنین بعد از اتمام فرآیند شستشو از پایان یافتن آن توسط هشدار به تلفن مان با خبر می شویم. البته می توانیم با Google Assistant یا Amazon Alexa از راحتی بیشتری نیز برخوردار باشیم.
  4. SmartDiagnosis عیب یابی هوشمند : توسط این ویژگی مشکلات مربوط به ظرف شویی پیدا شده و آن به خدمت مشتریان LG می رسد. همین باعث پیدا شدن راه حل سریع هر مسئله می شود و به شما کمک می کند.

دوام و طول عمر ظرف شویی های ال جی و سامسونگ

در بدترین شرایط شما عزیزان می توانید از این ظرف شویی ها به مدت 7 تا 10 سال استفاده کنید که بسیار قابل توجه و مناسب می باشد. خود این شرکت ها موتورهای این محصولات را تا 10 سال ضمانت می کنند.

قیمت ظرف شویی های ال جی و سامسونگ

اگر بخواهیم به طور کلی در این باره حرف بزنیم باید بگوییم قیمت ظرف شویی های ال جی از ظرف شویی های سامسونگ بالاتر است. البته تقریبا در همه ی  مدل های ال جی از QuadWash و TrueSteam استفاده گردیده است که همین دلیلی بر افزایش قیمت آن می باشد.

جمع بندی کلی (ظرف شویی ال جی بهتر است یا سامسونگ)

ظرف شویی های ال جی و سامسونگ در حال حاضر نسبت به مدل های بوش و AEG و یا ویرپول، دارای قیمت های مناسب تر و ارزان تری نسبت به عملکرد حد متوسط به بالا هستند. البته بیاید صادق باشیم، که ما تحت تأثیر ظاهر آنها نیز قرار می گیریم. مثلا کمتر مشتری پیدا می شود که تحت تأثیر فولاد ضد زنگ سیاه قرار نگیرد.

در ظرفشویی های سامسونگ عملکرد فوق العاده ی صدای آرام و درب نیمه باز آن بعد از اتمام فرآیند ما را به سمت خود جذب می کند و خود را در بین مدل های دیگر متمایز می کند و در ظرف شویی ال جی فناوری هایی مانند TrueSteam بسیار قابل توجه است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

البته  ما هر کدام از این برندها را در آشپزخانه خود داریم، چون میزان تبلیغات این دو برند در سطح دنیا بالا می باشد و انگیزه های خرید برای این مدل ها بسیار بالا می باشد. امیدواریم نیووافت با این مقاله بتواند پاسخ سوال های شما را بدهد و شما بتوانید خرید خود را به پایان برسانید.

 

مدیریت

دسته‌بندی ظرف شویی ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت