دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

بازدید: 771 بازدید
غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

غذا ساز یک دستگاه چند کاره ی برقی است که به کمک تیغه ی تیز و برنده ای که در آن قرار داده شده است مواد غذایی از جمله سبزیجات،میوه ها و.. را به میزان دلخواه مخاطبان خرد،ورق ورق،پوره،نگینی می کند.  قابلیت گرفتن آب میوه و سبزیجات را نیز دارد. این دستگاه از تیغه های متفاوتی برای خردکردن  استفاده می کند و تنها لازم است که  تیغه ی مورد نظر را بر روی دستگاه قرار دهید.می توان گفت غذاساز یک وسیله همه کاره و همه فن حریف است. این دستگاه کارایی هایی زیادی از جمله خردکن رنده کن ،آبمیوه گیر و … رادارد.

تاریخچه ی غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

اولین بار در کشور فرانسه دستگاه غذاساز اختراع شد. در سال 1973توسط کارل سونتهایمر (مهندس و مخترع آمریکایی) غذاساز به بازار آمریکا راه یافت. کارل سونتهایمر مدت زیادی بر روی غذا ساز کار کرد تا نقش آن را در مصرف خانگی و آشپز خانه پر رنگ کند. مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم به کارایی این دستگاه و قابلیت های جالب آن پی ببرند.این دستگاه به بازار جهانی راه یافت و در دسته ی پر فروش ترین محصولات آشپزخانه قرار گرفت.

تفاوت دستگاه غذا ساز با دستگاه خرد کن درچیست؟

غذا ساز از قابلیت های بیشماری نسبت به خرد کن بهره مند است. در طراحی و ساخت غذاساز از تیغه های و صفحه های مختلف و کاربردی استفاده شده است. به کمک این قطعات کاربردی می توانید در کوتاه ترین زمان آشچزی کنید یا به عبارتی دیگر به آشپزی کردنتان تنوع و سرعت بدهید. به کمک غذا ساز می توانید کار هایی همچون پوره‌کردن، خمیرزدن و حتی رشته‌کردن مواد غذایی هم بپردازید.  یکی از محبوب ترین وسایل آشپزخانه غداساز است که خرد کردن یکی از قابلیت ها و کارایی های آن محسوب می شود. اما دستگاه خرد کن تنها برای خرد کردن و برش دادن مواد غذایی به کار می رود و کاربرد دیگری ندارد.

کاربرد های دستگاه غذا ساز

  • قابلیت های اصلی غذاسازها و همه چیز در مورد آنها
  1. له‌کردن
  2. همزن
  3. خردکن
  4. رنده‌کن
  5. خمیرزدن
  6. پوره‌کن
  7. برش‌زن
  • قابلیت های فرعی غذاسازها و همه چیز در مورد آنها
  1. آماده کردن خمیر کیک با غذاساز
  2. تهیه ی انواع بستنی با غذاساز
  3. درست کردن لواشک های متفاوت با غذاساز
  4. له کردن سيب زميني براي كوكو
  5. خردكردن گوجه
  6. خردكردن جعفري و انواع سبزی براي سوپ و دلمه
  7. حلقه حلقه كردن مواد غذایی و سبزیجات
  8. همزدن مايه كيك
  9. خرد كردن ميوه براي مربا
  10. رنده کردن انواع هويج ، كلم بنفش و سفید ،کاهوو حتی خرد کردن مرغ  براي سالاد
  11. خرد كردن و خلال کردن پياز براي پياز داغ
  12. تهيه  خیار ماست به دستگاه غذا ساز
  13. خرد كردن مواد مورد نیاز برای ترشی لیته مواد
  14. رقیق کردن انواع سس به وسیله ی دستگاه غذا ساز

کاربرد همزن در غذا ساز

برای همه ی ما پیش آمده است که برای همزدن مواد غذایی از قاشق و چنگال و یا از همزن های دستی استفاده کرده ایم. این روش های هم زدن در بیشتر مواقع نتیجه ی مطلوب را به ما نمی دهد و با این حال دست را نیز خسته می کند. خستگی زیاد این روش های همزدن سبب شد تا همزن های جدید برقی وارد بازار شوند. امروزه یکی از نکاتی که هنگام خرید بسیار به آن توجه می شود قیمت کالا است. در نتیجه برای رهایی از هزینه های اضافی می توانید دستگاه غذا ساز را تهیه کنید  که یکی از کارایی های آن همزن است.

انواع پره های همزن در غذاساز

  • لبه دار یا سیلیکون

این نوع پره به دلیل دارا بودن لبه ی پلاستیکی آن  سبب می شود تا زمان زیادی صرف تمیز کردن کاسه نکنید. به بیان دیگر این پره ها به دلیل قابلیت لبه های سیلیکونی سبب می شوند تا مایه ای که هنگام همزدن به اطراف کاسه پراکنده شده است را به راحتی تمیز کنید.

  • تخت

برای موادی که به میکس کردن خوب نیاز دارند بهترین پره،پره تخت است. برای مایه کیک، مایه ی دسر ها و … از پره تخت استفاده می شود. از کاربرد های اصلی این پره تهیه ی خمیر کوکی است، زیرا خمیر کوکی نسبت به سایر خمیر ها سبک تر است. موقع خامه ای شدن کره و شکر می توانید از این پره تخت استفاده کنید. برخلاف دیسک ، مانع از داخل شدن هوا به مخلوط می شود. در تنیجه هوا به داخل مخلوط کشیده نمی شود و حباب های هوا در مخلوط و میکس شما به حداقل می رسد.

کاربرد مخلوط کن در غذا ساز

یکی از مهم ترین ویژگی های مخلوط کن، آماده سازی خمیر و انواع میکس های سالم در کوتاه ترین زمان ممکن است. برای مخلوط کردن مواد اولیه، بهتر است اول از دور کند استفاده شود ، سپس از دور سریع تر استفاده شود. در اثر مخلوط کردن شدید و سریع مواد اولیه جامد با آب، ذرات و اجزاء آرد طی فرآیندی به صورت همگن و یکنواخت متورم شده و حل می گردند. مایعات مورد مصرف در خمیر،نمک طعام، مواد کمکی ، بهبود دهنده پخت و مخمر باید آماده شوند و به صورت کاملا یکنواخت درآمده و در آرد و خمیر به خوبی پخش شوند.

کاربرد خردکن در غذاساز

دستگاه خردکن برای خرد کردن،برش زدن،تکه تکه کردن انواع سبزیجات و میوه جات و حتی بعضی گوشت هایی که بافت نرمی دارند به کار می رود. بیشتر افراد خرد کن را به عنوان وسیله ای مخصوص برای برش ها ی متنوع و متفاوت می شناسند. خرد کن های غذا ساز ها مواد را در کوتاه ترین زمان به مطلوب ترین روش مورد نظر شما خرد می کنند.

برای خرد کردن انواع میوه و انواع سبزی و نگینی کردن پیاز، هویج و سیب زمینی و آسیاب کردن حبوبات و آجیل هایی مانند بادام، گردو، پسته، بادام هندی و تهیه ی چاشنی و گیاه مانند زنجبیل و برش زدن  و لایه لایه کردن گوشت های متنوع مانند گوشت ماهی گوشت میگو و گوشت سینه ی مرغ می توان از خرد کن استفاده کرد.

معرفی انواع غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

غذا ساز ها در اندازه های مختلف کوچک یا mini ، بزرگ یا full ،متوسط یا compact در بازار وجود دارند. این دستگاه  در هر اندازه ای که باشد شامل یک سری از قطعات اصلی مانند موتور، پارچ یا کاسه و محل تغذیه یا به عبارتی دیگر محل ریختن مواد در دستگاه است. سایر قطعات دستگاه شامل قطعات جانبی آن می شوند. ظرفیت غذا ساز ها بسته به اندازه ای که دارند متغیر است . برای مثال غذا ساز های  کوچک دو تا پنج پیمانه، غذا ساز های بزرگ نه تا سیزده پیمانه و غذا ساز های متوسط پنج تا هفت پیمانه گناجیش دارند. کارایی های دستگاه غذا ساز از تک کاره تا 34 کاره (پوره کردن، ،کوبیدن گوشت، چرخ کردن ،شکل دادن به سس ها و خامه ها، درست کردن خمیر، رشته کردن، ورقه ورقه کردن اجزای سالاد، رنده کردن، آسیاب کردن غلات و…) می باشد.

معرفی بهترین مارک های غذا ساز

هنگام خرید یک محصول خوب باید بهترین برند های تولید کننده ی آن محصول را بشناسید. ما در ادامه ی این مطلب بهترین تولیدکننده های غذاساز همراه با ویژگی هایشان به شما معرفی می کنیم.

همانطور که می دانید دستگاه غذا ساز به به دلیل کارایی بسیار عالی یک دستگاه بسیار کاربردی است.غذاساز از آن دسته دستگاه هایی نیست که در کابینت ها خاک بخورد. پس اگر قصد خرید این محصول کاربردی را دارید حتما مقاله ی مارا جهت انجام یک خرید خوب مطالعه کنید.

بهترین غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

  • برند فلر

یکی از معروف ترین  تولید کننده های لوازم خانگی برند فلراست. این برند از سال 1994 در کشور آلمان شروع به تولید بهترین لوازم آشپزخانه ی برقی کرده است. شرکت فلر تنوع بالایی در محصولاتش دارد و میتواند باعت اطمینان خاطر شما شود.

 بهترین غذا ساز های فلر

HB 851 با توان 800 وات. 2.5 کیلوگرم

FP22 با توان 750 وات. 3.5 کیلوگرم

FP210 با توان 500 وات .3.5 کیلوگرم

FPB 75 با توان 750 وات .3 کیلوگرم

FP200 با توان 500 وات. 2 کیلوگرم

  • برند بوش

بوش نیز مانند فلر یک برند آلمانی است و از سال 1886 در کشور آلمان تاسیس و شروع به فعالیت در زمینه ی تولید لوازم خانگی کرده است. از دلایل محبوبیت این شرکت در میان مردم استفاده از طرح های طراحان خبره و در نتیجه تولید لوازم با کیفیت و کارایی بالا است و امروزه توانسته است به یکی از پر آوازه ترین شرکت های جهان تبدیل شود.

مرفی بهترین غذا ساز های بوش

MCM3501M با توان 800 وات. 3.7 کیلوگرم

MCM640604با توان 1200 وات . 6.2 کیلوگرم

MCM3200W با توان 800 وات. 4 کیلوگرم

MCM4100GB با توان 800 وات. 4.5 کیلوگرم

MCM3201B با توان 800 وات. 3.5 کیلوگرم

  •  برند فیلیپس

فیلیپس یک شرکت تولید کننده ی لوازم خانگی در هلند است که از سال 1891 شروع به فعالیت کرده است این محصولاتش را به بیش از 100 کشور جهان صادر می کند.

محبوب ترین غذا ساز های فیلیپس

HR7631 با توان 600 وات .2.5 کیلوگرم

HR7776با توان  1300 وات.  6.8 کیلوگرم

HR7530با توان  850 وات. 3.5 کیلوگرم

HR7320با توان 700 وات. 2.5 کیلوگرم

HR7621با توان  600 وات. 3 کیلوگرم

  • برند کنوود

کنوود یک برند ژاپنی است و از سال 1936 شروع به فعالیت کرده است که  همه آن را به نوان یک شرکت الکترونیکی میشناسیم این کشور در بیش از 44 کشور دنیا نمایندگی دارد و بهترین غذا ساز هارا تولید و رضه ی بازار جهانی می کند.

با کیفیت ترین غذاساز های کنوود

FDP613  با توان 1000 وات.   3.6 کیلوگرم

FDP623 WH با توان 1000 وات.  5 کیلوگرم

FP730 با توان900 وات. 3 کیلوگرم

KM280  با توان  900 وات. 5 کیلوگرم

FP730   با توان 900 وات. 5 کیلوگرم

  • برند مولینکس

مولینکس یک برند فرانسوی است که از سال 1937 در زمینه ی تولید لوازم الکترونیکی آشپزخانه در حال فعالیت است.

بهترین غذاساز های تولید مولینکس

FP737 با توان   1000 وات . 9 کیلوگرم

FP828H10 با توان 1200 وات. 7.5 کیلوگرم

FP513  با توان 750 وات. 4 کیلوگرم

FP5241  با توان 750 وات.  2 کیلوگرم

FP824H با توان 1000 وات. 5.1 کیلوگرم

  •  برند براون

در کشور آلمان یک تولید کننده ی دیگر به نام جهانی در زمینه ی تولید لوازم خانگی از سال 1921 در حال فعالیت است،برند براون! شایان ذکر است که زیر مجموعه شرکت پروکتر اند گمبل است و بهترین غذا ساز ها را روانه ی بازار جهانی می کند.

بهترین غذاساز های براون

FX3030 با توان 600 وات

FP5160  با توان 1000 وات . 7 کیلوگرم

FP5150  با توان1000 وات  .6 کیلوگرم

FP3020 با توان 600 وات . 4.4 کیلوگرم

FP3010 با توان 600 وات.  3.7 کیلوگرم

معرفی بهترین مدل غذاساز سایا مدل CFP-110

توان مصرفی این دستگاه 600 وات و جنس بدنه ی آن پلاستیک مقاوم است. تیغه های این محصول از استیل ضد زنگ ساخته شده است تا بر اثرشست و شو آسیب چندانی به آن ها وارد نشود. وزن این مدل غذاساز حدود 6 و نیم کیلوگرم است .

سایر برند های معروف غذا ساز

  • MK880FQ1 زیمنس
  • FP10141 تفال
  • HG5811FP هوگل

برای دیدن مدل های بیشتر کلیک کنید.

نکاتی مهم در مورد غذاساز ها و همه چیز درباره ی آن ها

همانطور که در بالا بیان کردیم غذا ساز از لوازم جانبی زیادی مانند : تیغه های متفاوت،دستگاه خردکن،دستگاه برش،دستگاه آسیاب کن ادویه جات،آبمیوه گیری های متفاوت برخوردارند. اما مهم ترین قسمت های یک غذا ساز که هنگام خرید به آن بسیار توجه می شود  عملکرد موتور و گنجایش غذا ساز است. یک غذا ساز خوب باید یک موتور حرفه ای داشته باشد، زیرا از این دستگاه برای کار های زیادی استفاده می شود. در نتیجه باید موتور قدرتمند داشته باشد. از غذا ساز می توانید برای آسیاب کردن انواع ادویه جات استفاده کنید. می توانید از آن برای تهیه ی  سبزیجات خرد شده ، پودر نارگیل ، ماسالا ، آبمیوه ی سالم استفاده کنید.

امنیت بالای دستگاه های غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

ایمنی دستگاه غذاساز نکته ای بسیار مهم است و باید هنگام خرید به آن توجه شود.( مانند درب های قفل شونده و خاموش ماندن دستگاه در صورت بسته نشدن درب ظرف.)

نکات امنیتی در هنگام کار با غذاسازها و همه چیز در مورد آنها

  • از مهم ترین نکاتی که دستگاه های غذا ساز را در میان مردم محبوب می کند، حفظ ایمنی آن ها است. دستگاه های غذا ساز هنگامی که اجزای آن ها در جای خودشان قرار نگیرد، روشن نمی شود و این کار به دلیل حفظ امنیت است. پس ابتدا  باید دقت کنید که قطعاتی که از آن استفاده میکنید ،درست سر جای خودشان قرار بگیرند.
  • یکی دیگر از نکات امنیت دستگاه های غذا ساز که باید ذکر شود باید هنگام استفاده از غذاساز حواستان باشد تا مقدار کافی از مواد را داخل دستگاه بریزید . اگر مقدار موادی که درون دستگاه ریخته اید از گنجایش آن بیشتر باشد دستگاه به دلیل امنیت آن شروع به کار نمی کند.

نکاتی که هنگام خرید یک دستگاه غذاساز خوب باید به آن توجه شود

  1. هنگام خرید یک غذا ساز خوب باید به سالم بودن قطعات اصلی و جانبی دستگاه بسیار توجه شود. ( قطعات اصلی آن عبارتند از کاسه یا پارچ موتور دستگاه، ودرب آن برای ورودی و محل تغذیه دستگاه و همچنین قطعات جانبی آن شامل تیغه های مختلف می شود. )
  2. شما با توجه به ظرفیت مورد نیازتان خرید را انجام دهید. زیرا غذا ساز ها در سه اندازه ی متفاوت کوچک و بزرگ و متوسط در بازار وجود دارند. ظرفیت آن ها با هم کاملا متفاوت است. سایز بزرگ آن با گنجایش 9-13 پیمانه، سایز متوسط 5-7 پیمانه و سایز کوچک 2-5پیمانه است.  ظرفیت دستگاه با توجه به نیاز شما بسیار مهم است زیرا قابل تغیر نیست.
  3. تیغه های دستگاه های غذا ساز از دو نوع پلاستیکی و فلزی هستند.نوع فلزی آن ها با توجه به طول عمر بالا و تیز بودن بیشتر نسبت به تیغه های پلاستیکی گزینه ی مناسب تری است.
  4. توان مصرفی دستگاه غذاساز از 400 وات تا 1100 وات  متفاوت است. هر چه میزان نیروی موتور دستگاه بالاتر باشد، کارهای شما سریع تر انجام می شود. بهتر است قوی ترین مدل را انتخاب کنید، زیرا از این دستگاه استفاده زیادی می شود.

سخن پایانی

باتوجه به کاربرد های زیاد این دستگاه  میتوان لقب آچار فرانسه ی آشپزخانه را به آن بدهید. بدون شک غذاساز وسیله ای که می تواند کارهای زیادی را  انجام دهد و شما را از نیاز به وسایل دیگر در آشپزخانه بی نیاز می کند. ابزارهای زیادی در اختیار دارد. خود غذاساز دارای (تیغه ها و بخش های متعددو متفاوتی) است. شست و شوی دستگاه غذاساز برخلاف تصور بعضی ها کار بسیار راحتی است. شما می توانید قطعات را در ماشین ظرفشویی شستوشو دهید.

نیووافت از توجه شما و مطالعه مقاله غذاسازها و همه چیز در مورد آنها نهایت تشکر را دارد.

دسته‌بندی وسایل خانگی کوچک
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت