دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

همه چیز در مورد شرکت توشیبا

بازدید: 768 بازدید
همه چیز در مورد شرکت توشیبا

همه چیز در مورد شرکت توشیبا

در این مقاله همه چیز در مورد شرکت توشیبا بررسی شده است.

توشیبا

شرکت ژاپنی توشیبا یکی از قوی ترین و سرآمد ترین شرکت های جهانی در عرصه الکتریک و الکترونیک است، که دارای قدمتی زیاد و رزومه ای بسیار جالب توجه می باشد. این شرکت ژاپنی صاحب تولیدات فراوانی در زمینه لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، سامانه های برق، لوازم دفتری و اداری، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات روشنایی و نور پردازی، ارائه خدمات لجیستیک، زیر ساخت های صنعتی و شهری و … بوده است و هر سال به حیطه تولیدات خود در زمینه های جدید می افزاید. توشیبا یک سازمان با فن آوری انسان محور است، به طوری که نزدیک به 43 مرکز توسعه و تحقیق در سراسر دنیا تاسیس کرده است که در آن ها بیش از 10 هزار نفر مشغول به کار و تحقیق می باشند.

همچنین اگر بخواهیم تعداد کل نیرو های انسانی شرکت Toshiba را حساب کنیم، باید بگوییم که بیشتر از 310 هزار پرسنل در 560 نقطه جهان ( در حدود 35 کشور ) مشغول به کار برای توشیبا هستند. محصولات توشیبا به دلیل کیفیت بالا، ماندگاری طولانی و قیمت مناسب در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و مشتری های خاصی دارند. در همین راستا متخصصین نیووافت با بررسی ها و تحقیقات گسترده کوشیده اند ،که شما همراهان همیشگی عزیز را با شرکت توشیبا و تاریخچه ی آن آشنا سازند. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفید و بسیار جالبی را در اختیارتان قرار دهیم.

سرآغاز توشیبا Toshiba

توشیبا در سال 1875 به وسیله « تاناکا هیساشیگ » با تاسیس شرکت « تاناکا سیزو – شا » راه اندازی شد. تاناکا هیساشیگ به « ادیسون ژاپن » معروف بود، که برای این کشور افتخارات و پیشرفت های زیادی را به ارمغان آورد. بعد از چند سال با پیشرفت روز افزون و با مشورت هیئت رئیسه و هیئت مدیره، نام شرکت تاناکا سیزو – شا به « شیبائورا » تغییر یافت. شیبائورا در سال 1890 با دیگر شرکت قدرتمند ژاپنی به نام « توکیو دنکی » ، در جهت گسترش دسترسی و امکانات هر دو شرکت گفت و گو ها و مذاکره هایی برگزار کرد که نتیجه آن ادغام دو شرکت با یکدیگر بود. شرکت دو چندان قدرتمند جدید « توکیو شیبائورا دنکی » نام گرفت و با سرعت هرچه بالا تر، شروع به کار کرد و تا سال 1939 تداوم یافت.بیشتر بدانید.

در سال 1939 با تحولات اساسی و بنیادینی که در شرکت انجام گرفت، نام آن نیز به « توشیبا » تغییر کرد. توشیبا در جنگ های جهانی اول و دوم متحمل ضرر های بسیار فراوان و رکود های شدیدی شد. اما با مدیریت و کنترل اصولی توانست خود را سرپا نگه دارد و به راه پیشرفت خود ادامه دهد. دفتر مرکزی شرکت توشیبا در حال حاضر ،در توکیو ( ژاپن ) قرار دارد و امور سایر شعبه های توشیبا از دفتر مرکزی کنترل خواهد شد. توشیبا در بازار سهام و بورس نیز فعالیت هایی دارد و بخشی از سهام خود را در بورس لندن، اوساکا، توکیو و ناگویا معامله می کند. همچنین بخش هایی از سهام نیکی 225 ( یک شرکت کشتی رانی فعال در تجارت خارجی ) و تاپیکس را خریداری نموده است.

مدیریت و شعار سازمانی توشیبا(همه چیز در مورد شرکت توشیبا)

آتسوتوشی نیشیدا که قبلا مدیر عامل توشیبا بود، هم اکنون در راس مدیریت قرار دارد و رییس هیئت مدیره شرکت توشیبا است ( مدیر عامل کنونی بخش اجرایی شرکت توشیبا نوریو ساساکی نام دارد ). خط مشی های آتسوتوشی نیشیدا در جهت بهبود و تحقق اهداف توشیبا ، بسیار تاثیر گذار بوده است و به سازمان کمک های شایانی نموده است. نیشیدا همواره معتقد است که پایداری و سخت کوشی ( ارزش های بنا شده توسط بنیان گذاران شرکت )، در راه رسیدن به خواسته ها رمز موفقیت شرکت توشیبا است. به عقیده آتسوتوشی کارکرد سازمان توشیبا، باید بر سه محور زیر استوار باشد :

1) مدیریتی بر پایه رضایت و نیاز مشتری

2) توجه به رشد ثابت و پایدار همراه با سود ( سودی نزولی )

3) به حداکثر رساندن تاثیر خلاقیت و نوآوری

سال شمار و دست آورد های توشیبا Toshiba

توشیبا در سال های مختلف فعالیت خود توانسته است، افتخارات و پیشرفت های بی شماری را کسب نماید.

  • نخستین یخچال و لباسشویی ( 1930 )
  • تولید و ساخت اولین جارو برقی ( 1931 )
  • نخستین رادار ( 1942 )
  • ساخت و تولید اولین پلوپز برقی ( 1955 )
  • توسعه دیسک های DVD ( دی وی دی ) با چگالی های بالا به واسطه شرکت توشیبا ( 1955 )
  • عرضه و تولید دستگاه دی وی دی ( DVD ) و DVD خوان ( 1956 )
  • تولید  اولین تلویزیون ( TV ) ترانزیستوری ( 1959 )
  • ساخت اولین اجاق مایکروویو ( 1959 )
  • تاسیس اولین توربین نیروگاه هسته ای با قدرت و توان 12500 کیلو وات ( 1963 )
  • از 1963 تا 1978 آزمایشگاه های تاسیساتی زیادی توسط توشیبا راه اندازی شدند.
  • توسعه کارخانه های توربین سازی تا سال 1978
  • گسترش کارخانه های سیلیکون و نورد ( مرتبط با صنعت ورق و فلز ) تا سال 1978
  • بروز رسانی کارخانه های تجهیزات الکتریکی و تولید لامپ تا سال 1978
  • راه اندازی و توسعه کارخانه های لوازم خانگی تا سال 1978
  • تولید نخستین واژه پرداز توشیبا ( 1978 )
  • عرضه اولین سامانه پزشکی ام آر آی ( MRI ) توسط Toshiba ( 1982 )
  • راه اندازی بزرگ ترین نیروگاه سلول های خورشیدی با توان 50 کیلووات در کشور ژاپن ( 1984 )
  • رونمایی از اولین لب تاب ( رایانه کیفی شخصی ) به وسیله Toshiba ( 1985 )
  • ساخت نخستین حافظه DRAM با گنجایش 1 مگابایت ( 1mb ) در دنیا ( 1985 )
  • عرضه اولین تلویزیون تخت توسط توشیبا ( 1998 )
  • گسترش تولید ماشین های اداری ( 2002 )
  • توسعه و تکمیل کوچک ترین و ریز ترین سلول سوختی متانول با 100 مگاوات انرژی خروجی ( 2004 )
  • مشهور و سرآمد شدن در عرضه و تولید اچ دی ( HD ) و دی وی دی ( DVD ) در سال 2005
  • همکاری و تعامل با شرکت Panasonic ( پاناسونیک ) در جهت یکپارچه سازی و ایجاد اتحاد برای کسب و کار و تولید ال سی دی ( LCD ) در سال 2005
  • ساخت فلش ( حافظه های کوچک ) در ظرفیت های مختلف ( 2005 )
  • تولید حافظه های کوچک ( فلش ) در حجم و ظرفیت 8 گیگابایت ( 2005 )
  • خریداری کسب و کار و سهام نیروگاه هسته ای وستینگهاوس ( 2006 )
  • کسب قسمت « تولید دیسک های سخت » شرکت فوجیتسو ( 2009 )
  • فروش سهام بخش Toshiba Medical ( شرکت پزشکی توشیبا ) به شرکت Canon ( کانون: یک شرکت قدرتمند در زمینه ساخت و تولید وسایل عکاسی و فیلم برداری ) که این بخش اکنون به Canon Medical Systems تغییر نام یافته است. ( 2016 )

*شرکت پزشکی توشیبا ( Toshiba Medical Company ) یکی از هزاران زیر مجموعه شرکت اصلی توشیبا است که به صورت کاملا تخصصی و ویژه در زمینه تولید و ساخت دستگاه های مخصوص تصویربرداری مشغول به فعالیت می باشد.

  • فروش 8% سهام قسمت لوازم خانگی به شرکت میدیا ( Media ) که اقدام به خرید زیرمجموعه لوازم خانگی توشیبا کرده بود ( 2017 )
  • و …

حوزه هایی که توشیبا در آن ها فعالیت می کند

همان طور که گفته شد به دلیل پیشرفت های چشمگیر و روز افزون توشیبا، روز به روز فعالیت های این شرکت بزرگ تر و گسترده تر شد. رفته رفته انتخاب توشیبا توسط مشتریان نیز افزایش یافت. محققین نیووافت در زیر حوزه های اصلی فعالیت توشیبا را برای شما آورده اند:

–  محصولات خانگی :

تولید و ساخت ماشین های لباسشویی، پلوپز، پلوپز به وسیله فشار خلاء، تهویه های مطبوع، یخچال و … به وسیله آخرین تکنولوژی های روز دنیا و با کمترین میزان مصرف انرژی ( کلاس مصرف انرژی بالا ) جزو فعالیت توشیبا در زمینه محصولات خانگی می باشد.

سامانه های مربوط به زیرساخت های اجتماعی :

توشیبا در این بخش در خصوص تولید توربین های مخصوص نیروگاه های برق حرارتی، صنعت تولید و ساخت آسانسور، کارت های IC ( آی سی ) برای ورودی و خروجی در ها، تجهیزات طبی و پزشکی، سامانه های برق قدرتی، اسکنر های فوق دقیق پزشکی و … فعالیت می کند.

دستگاه ها و اجزای الکترونیکی :

فعالیت Toshiba در این قسمت به تولید، ساخت و ارتقای صفحه های نمایشگر LCD، حافظه جانبی، نیمه هادی ها، سلول های سوختی ویژه تجهیزات گوشی های همراه، کارت حافظه و … مربوط می شود.

محصولات دیجیتال ( Digital Products ) :

ساخت و ارتقای دی وی دی ها و دی وی دی خوان ها ( DVD Writers )، تجهیزات و امکانات ارتباطی تلفن همراه، شبکه های رایانه ای و دیجیتالی، لب تاب ها و رایانه ها و … جزو فعالیت های توشیبا در حوزه دیجیتال به شمار می آیند.

– و …

توشیبا و دنیایی از اختراعات(همه چیز در مورد شرکت توشیبا)

در دهه های اخیر توشیبا محصولات و تکنولوژی های فراوانی را به ثبت رسانده است  ،که هر کدام از آن ها کار را برای بشر بسیار راحت تر ساخته است. نخستین تلویزیون رنگی و تلویزیون CRT ( سی آر تی ) رنگی توسط توشیبا ارائه و رونمایی شد. اولین DVD دی وی دی، دی وی دی خوان ها،  تلفن تصویری/رنگی، سامانه OCR ( او سی آر ) با قابلیت پردازش حروف چینی،دیسک های نوری جهت بایگانی اطلاعات مهم، دیسک های به کار رفته در موبایل و گوشی های آی پد ( دیسک های 85% اینچی ) و … همه و همه توسط Toshiba اختراع و به ثبت رسانده شده اند.

البته این موارد تنها بخشی از اختراعات و خدمات شرکت ژاپنی توشیبا می باشند.  در بخش های دیگر به طور مختصر به دیگر دست آورد های Toshiba Company پرداخته ایم.

توشیبا در رتبه های برتر جهان

در طول سال های فعالیت، توشیبا توانست عنوان ها و رده های برتر زیادی را از آن خود کند.   چند نمونه ثبت شده این رکورد ها و رتبه ها به شرح زیر است:

  1. توشیبا به عنوان چهارمین شرکت تولید کننده نیم رسانا در دنیا که در یک بازه زمانی به دومین شرکت تولیدی نیم رسانا ها نیز تبدیل شد ( 1987 )
  2. کسب مقام هفتم در زمینه تجهیزات برقی و الکترونیک توسط توشیبا در جهان
  3. پنجمین کمپانی تولید کننده و سازنده لب تاب ( رایانه های شخصی ) در دنیا
  4. اولین، برترین و بهترین شرکت تولید کننده و وسعت دهنده ماشین های اداری ( 2002 )
  5. چهارمین شرکت سازنده تراشه ها در سایز های مختلف
  6. به لطف توشیبا در سال 2006 ژآپن هشتاد و هفتمین کشور از حیث درآمد و کسب پول
  7. رتبه 91 در بین 500 شرکت برتر دنیا از لحاظ فروش و سود خالص
  8. و …

*توجه داشته باشید که این عنوان ها تنها رتبه هایی هستند که ثبت شده اند.  بسیاری از دست آورد های جهانی توشیبا به علت جنگ های جهانی و اختلافات کشور ها به ثبت رسمی نرسیده اند.

وضعیت خرید و فروش های توشیبا Toshiba(همه چیز در مورد شرکت توشیبا)

نیووافت در این بررسی خرید و فروش و سود سال 2007 شرکت توشیبا را بررسی می کند. دلیل این امر هم اطلاعات و اسناد موثق این سال است. فروش توشیبا در سال 2007 حدود 60.8 میلیارد دلار بوده است ، که از این مقدار 1.17 میلیارد دلار سود خالص شرکت بود. با ثبت میزان سود و فروش، توشیبا به فورچون جهانی 500 ( 500 شرکت برتر دنیا از لحاظ فروش و درآمد ) راه یافت و توانست در رده 91 این رنکینگ قرار بگیرد. اگر بخواهیم فروش شرکت را بر اساس حوزه های فعالیت جداسازی کنیم : 36% محصولات دیجیتالی، 27% زیر ساخت های اجتماعی ( فعالیت های مربوط به اجتماع )، 22% تجهیزات الکترونیکی، 10% لوازم خانگی و 5% از فروش را سایر زمینه ها تشکیل می دهند.

همچنین اگر بخواهیم منطقه های فروش را مورد بررسی قرار دهیم : 51% کشور ژاپن، 20% کشور های آسیایی به استثنای ژاپن، 15% آمریکا شمالی، 12% کشور های اروپایی و 2% را سایر نقاط جهان به خود اختصاص می دهند.

خداحافظی توشیبا از تولید لب تاب و رایانه

در شرکت های بزرگ به منظور حفظ ثبات و پایداری شرکت در طول سال های دراز، تصمیماتی اتخاذ می شود، که شاید این تصمیمات در نهایت به حذف قسمتی از سهام یا خط تولید شرکت ختم شوند. توشیبا نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای قوام توشیبای بلند آوازه  انتخاب های سختی دارد .

این شرکت در سال 2011 میلادی حدود 17 میلیون نسخه از لب تاب ها و رایانه های خود را ،به فروش رساند و توانست رکورد جدید ثبت کند. اما با گذشت زمان و تلاش های بی وقفه ی رقبای توشیبا، در سال 2017 میزان این فروش به حدود 9 میلیون نسخه کاهش پیدا کرد و این روند نزولی ادامه یافت. تا سرانجام در ماه اوت سال 2020 توشیبا مجبور به گرفتن تصمیمی علی رغم میل خود شد. این شرکت بزرگ کلیه سهام رایانه سازی خود یعنی داینابوک را ، بعد از 35 سال فروخت و ساخت لب تاب ( رایانه شخصی ) و کامپیوتر ( رایانه ) را برای همیشه ( تا این لحظه ) تمام کرد.

توصیه نیووافتی(همه چیز در مورد شرکت توشیبا)

نیووافت تمام تلاش خود را به کار برده است تا تمامی محصولات توشیبا که در بازار ایران موجود می باشند را در اختیار شما همراهان همیشگی عزیز قرار دهد. ما ( نیووافت ) با بررسی ها و تحقیقات کامل در زمینه محصولات توشیبا آماده ایم تا نهایت مشاوره و خدمت گذاری را در این خصوص برای شما عزیزان انجام دهیم. چنان چه اطلاعات بیشتر و کامل تری در مورد هر یک از محصولات توشیبا خواستید، می توانید با مشاوران ما در نیووافت در تماس باشید.

رامیار

 

دسته‌بندی جهیزیه عروس
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت