دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

بازدید: 937 بازدید
لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

قبل از اینکه به لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس بپردازیم. به تعریف کلی جهیزیه و همچنین شرح کلی نحوه ی خرید، دسته بندی و زمان بندی آن می پردازیم.  اینکه خرید این وسایل بر عهده ی عروس خانوم و یا آقا داماد می باشد.

امروزه تعریف جهیزیه مانند گذشته نیست. همان طور که میدانیم ،خرید جهیزیه و کامل کردن و لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس آن قدمتی بسیار دیرینه دارد. تقریبا از گذشته تا الان به صورت یک سنت است.

این سنت با پیشرفت تکنولوژی و سخت شدن شرایط زندگی، برای زوج های جوان تعریف قدیمی خود را از دست داده و از آن حالت ساده به کاری دشوار و سخت برای زوج ها و بیشتر برای خانواده ی آنها تغییر کرده. در گذشته جهیزیه شامل حداقل وسایلی می شد، که زوج بتوانند در زیر یک سقف زندگی ساده ای را شروع کنند. این وسایل شامل اقلام گران قیمت و وسایل غیر ضروری نمی شد و بعد از شروع شدن زندگی در زیر یک سقف، زوج کم کم و در طول چند سال وسایل خانه خود راتکمیل می کردند.

خرید جهیزیه بر عهده ی عروس می باشد یا داماد

امروزه متاسفانه این کار تقریبا و یا بهتر بگویم، در بیشتر خانواده ها بر عهده پدر و مادر عروس و پدر و مادر داماد می باشد.  در ایران بیشتر این زحمت بر عهده ی خانواده ی عروس می باشد. ناگفته نماند، که خانواده داماد به علت برگزاری مراسم عروسی و خرید اقلام بزرگ خانه خود هزینه های زیادی را متحمل می شود.

ولی این کار بعد از مدت ها به این شکل در آمده. زیرا چشم و هم چشمی کردن نه فقط در کشور ما بلکه در کل دنیا باعث اتفاق های خوبی نمی شود ، که یکی از این اتفاقات همین خرید و تکمیل جهیزیه می باشد. امروزه نحوه ی انتظارات زوج ها با مرور زمان عوض شده و متاسفانه زوج ها تحت تاثیر حرف مردم و گاها خانواده قرار گرفته و صرفا ازدواج را به عنوان یک معامله نگاه می کنند.

نکته 

تکمیل کردن جهیزیه نه فقط در ایران بلکه در بیشتر کشورهای دیگر از جمله هند، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و کشورهای اسلامی انجام می شود. ولی در هر یک ازاین کشورها طبق آیین و رسوم خودشان انجام می گیرد.

تعریف جهیزیه 

جهیزیه به تکمیل کردن و خریدن وسایل یک خانه برای یک زوج که به تازگی به عقد هم در آمده و عروسی کرده اند، گفته می شود.

قبل از اقدام به خرید جهیزیه باید چه کارهایی انجام دهیم

  • مشورت کردن :

مشورت کردن در خرید و تکمیل کردن جهیزیه بسیار مفید است. شما به راحتی می توانید با مشورت با افراد با تجربه و نو عروس ها ، بسیاری از کالاهای غیر ضروری را حذف و از لحاظ اقتصادی صرفه جویی کنید.  همچنین با مشورت کردن با دیگران ( منظور از دیگران افراد دلسوز می باشد ) هم کالاهای بهتر و هم محصولات پر مصرف و مهم تری خرید کنید.

نکته ی خیلی مهم 

تیم مشاوران نیووافت از دلسوزترین شرکت ها و سایت های ایرانی می باشد که شما را در این امر خیر کمک می کند و شما با مشاوره های رایگان آنها می توانید خریدی بدون دغدغه انجام دهید و از تجربه ی ده ساله ی آنها استفاده کنید تا شما این شرایط سخت و مهم را به تنهایی پشت سر نزارید.

  • دسته بندی :

شما عزیزان باید همه ی وسایل مورد نیاز یک خانه را بنویسید و از آنها یک چک لیست تهیه کنید. باید وسایل هر قسمت خانه را جداگانه نیز بنویسد . مثلا باید شما وسایل آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی، سرویس های بهداشتی و … را جداگانه نیز بنویسید.  بعد از نوشتن این اقلام وسایل غیرضروری را خط بزنید. بعد از این کار همه ی موارد را اولویت بندی کنید و ترتیب خرید آنها را بنویسید. دسته بندی کردن بسیار بسیار کار مفیدی می باشد. برای زمان بندی و نحوه ی خرید شما خیلی کاربردی می باشد و.همچنین از لحاظ اقتصادی کمک بزرگی است.

نکته مهم

خیلی ها نمی توانند و سایل غیر ضروری را خط بزنند. ما در اینجا یک راه حل برای شما ارائه می دهیم.  آن هم این است که شما به وسایل خانه پدری خود نگاه کنید و ببینید در سال گذشته از چه وسایلی یکبار استفاده شده ، یا نشده و از این راه حل برای خط زدن وسایل غیرضروری می توان استفاده کرد.

  • زمان بندی در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

در شرایط کنونی کشور ما زمان بندی و با برنامه خرید کردن خیلی مهم است. باید حتما به درستی این کار انجام شود. زیرا در شرایط اقتصادی خانواده ها تاثیر گذار است و امروزه برای خیلی از خانواده ها، خریدن همه ی وسایل جهیزیه به صورت یکجا بسیار دشوار است. پس شروع خرید جهیزیه قابل توجه است. بیشتر خانواده ها می توانند، از چند سال قبل تر از ازدواج فرزندشان شروع به اینکار کنند. البته این کار هم می تواند منفعت داشته باشد هم می تواند ضرر داشته باشد.

در کشور ما که تورم رو به بالا می باشد. خرید جهیزیه از قبل کار بهتری است ،که باعث برگشت پول اضافه و خرجی کمتر می شود. زیرا قیمت جنس ها با توجه به تورم روز به روز روند صعودی دارد و این قضیه کاملا قابل لمس است. البته با پیشرفت تکنولوژی خرید وسایل برقی کار مناسبی نیست.  زیرا هر روز مدل های بالاتری به بازار عرضه می گردد که کارایی آنها نسبت به مدل های قدیمی تر بالاتر می باشد.

  • بررسی منزل مسکونی :

خانه جدیدی که زوج ها در آن سکونت می کنند، را باید هنگام خرید جهیزیه مورد توجه قرار داد. اجاره ای بودن و نبودن خانه نیز بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا وقتی خانه اجاره ای باشد، باید از خرید بسیاری از وسایل چشم پوشی کرد. ابعاد خانه اگر بزرگ باشد، باعث بالا رفتن هزینه ها می گردد.  اگر کوچک باشد، باز با عث می شود که حتی از خرید یک سری وسایل دیگر نیز چشم پوشی کرد.

  • برای خودمان و به اندازه جیبمان خرید کنیم در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

این جمله بسیار مهم است و بارها و بارها شاید شنیده باشید. ولی آیا چه تعداد زوج به این جمله دقت می کنند ؟ متاسفانه خیلی کم. ما باید دوباره بر این جمله تاکیید کنیم، که نباید چشم و هم چشمی کنیم.

  • نخریدن وسایلی که کاربرد آنها یکی است :

کاربرد یک سری از وسایل یکی است، پس قطعا باید آنها را از لیست خرید حذف کرد.

  • خرید وسایل مارک و گران قیمت :

ما در نیووافت برای حل مشکل مردم در این مورد آماده هستیم و میخواهیم توسط مشاوران و همکاران با تجربه ی خود بهترین جنس های مارک بازار رو با مناسب ترین قیمت در خدمت مشتریان عزیز نیووافتی بگذاریم و حتما به همه ی زوج های جوان پیشنهاد میکنیم ما به شما کاری نداریم که پولدار باشید یا کم پول ما وظیفه ی انسانی خود می دانیم که بهترین جنس ها را در اختیار شما قرار دهیم.

این کار شاید برای خیلی ها کار دشواری باشد. اما ما به دلیل دست اول بودن و خرید های مستقیم و تجربه ای ده ساله که داریم، این کار را برای شما محقق می کنیم.  این امکان را برای شما فراهم می آوریم ، که بتوانید کالاهای مارک و گران قیمت و جدید را با قیمت هایی بسیار ارزان تر درب خانه خود تحویل بگیرید.

  • نقش و کمک نیووافت در تکمیل جهیزیه در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

ما تیم پشتیبانی نیووافت آماده هستیم هم در تهیه ی چک لیست های جهیزیه به شما عزیزان کمک کنیم و همچنین شما را در انتخاب اقلام ضروری برای انواع شرایط سخت یا آسان راهنمایی کنیم. نیووافت خود را با شرایط حال حاضر کشور وفق داده و خود را از مردم و برای مردم می داند و می خواهد برای رفاه حال زوجین تازه عروس و داماد تخفیف های ویژه و پک های آماده را به دوست داران نیووافت ارائه دهد همچنین می خواهد برای همه ی سلیقه ها پک های ویژه ی جهیزیه را معرفی کند.

نیووافت همان نامی است که ما می خواهیم در ذهن شما عزیزان جاودانه بماند. ما برای این کار نهایت تلاش خود را به انجام می رسانیم.
در زیر چک لیست مهمی از همه ی اقلام جهیزیه ضروری و غیر ضروری برای شما عزیزان موجود می باشد، که شما عزیزان می توانید در قسمت pdf آن را دانلود و پرینت کنید و هنگام خرید با خود همراه داشته باشید.

لیست کامل جهیزیه عروس تفکیک شده توسط سایت نیووافت 

قران، رحل

وسایل کلی منزل :

سرویس مبلمان – فرش – میز تلویزیون – پرده – لوستر – سرویس خواب – کنسول دراور – روتختی – رخت خواب مهمان – میز اتو – رومیزی – چوب آویز لباس

وسایل با اولویت کمتر در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

میز ناهار خوری مهمان – میز ناهار خوری دونفره – بوفه – کنسول – رومیزی ترمه – میز تلفن – وسائل تزیینی (مجسمه، قاب و …) – روفرشی – شمعدان – آواژور – جاکلیدی – سطل زباله – جای دستمال کاغذی – روتختی دم دستی – میز عسلی – ظروف داخل بوفه – جعبه ابزار – جعبه کمک های اولیه – پا دری – مبل جدا از مبل اصلی – چرخ خیاطی – کتابخانه – جعبه خیاطی – گل و گلدان – دفترچه تلفن – جا روزنامه – لوستر اتاق خواب – چراغ مطالعه – چراغ اضطراری – ساعت دیواری

ظروف آشپزخانه :

  • ظروف آشپزخانه  ضروری

سرویس قابلمه – سرویس غذاخوری – سرویس پذیرایی – سرویس قاشق و چنگال – سرویس پلاستیک – کتری و قوری – ست چاقو – کفگیر – ملاقه – قندان – نمکدان – شکر پاش – رنده – ظروف حبوبات – شیشه آب، سرکه و آبلیمو – سبد سیب زمینی و پیاز – تخته گوش – گوش کوب – سرویس دستگیره و دم کنی – سطل زباله – سطل برنج و قند و شکر – سرویس چارچ و لیوان – لیوان دم دستی – سفره – سفره یکبار مصرف – زیر انداز – دستمال گردگیری – دستمال یکبار مصرف

  • ظروف آشپزخانه  غیر ضروری

جای کره و پنیر – زیر تابه ای – ظروف فریزری و مایکروفری – سرویس قهوه خوری – جای نان – جای سیخ – سبد داخل یخچال – چای صاف کن – قیچی آشپزخانه – هاون – الک – الک و صافی – سیرکوب – وردنه – گردو خرد کن – در باز کن – قوری زعفران – ترازو – اسفند دود کن – شعله پخش کن – زیر قابلمه ای – زیر قاشقی

کنار گاز – ظروف کریستال – ست جا ادویه – زیر سیگاری – سبد مسافرتی – ظروف مسافرتی – پوست کن – ظرف خلال دندان – فلاسک چای – کلمن – پیک نیک – آب پاش – فندک آشپزخانه – سیخ کوبیده – سیخ کباب چوبی – قیف – قالب یخ – قالب کیک – جا اسکاجی – جا شیر – ظرف شیرینی خوری – ظروف مربا و ترشی – مربا و ترشی دردار – سبد تفاله گیر ظرف شوری – رولت خوری – سفره پاک کن – ست ظروف سیلور – ست ظروف مسی – ست ظروف چدن – ست ظروف لعابی – کاور وسایل برقی – جارو و خاک انداز – تی

وسایل برقی آشپزخانه در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

  • وسایل برقی آشپزخانه ضروری

یخچال و فریزر – گاز یا فرگاز- لباس شویی

  • وسایل برقی آشپزخانه غیر ضروری

ماشین ظرف شوری – مایکروویو یا فر –  آسیاب – مخلوط کن – پلو پز – چای ساز – چرخ پوشت – غذاساز – ساندویچ ساز – گوشت کوب برقی – آبمیوه گیری – آب مرکبات گیری – بخار پز – تستر – آرام پز – سلاردم – سرخ کن – قهوه جوش – کباب پز – سبزی خرد کن برقی – همزن برقی – زودپز – هواپز – میوه خشک کن – چاقو تیز کن – سه راه برق – لوستر آشپزخانه

ظروف سرویسی آشپزخانه

سرویس چینی دوازده نفره – سرویس آرکوپال ۶ نفره – سرویس قاشق و چنگال ۱۲ فقره – سرویس قاشق و چنگال رومیزی ۶ نفره – ست چاقو میوه خوری – ست چاقو آشپزخانه – ست ظروف پیرکس – ست ظروف ملامین – ظروف فر – کریستال یا بلور لیوان پایه بلند – کریستال یا بلور لیوان پایه کوتاه – کریستال یا بلور پارچ و لیوان – کریستال یا بلور سرویس چای خوری – کریستال یا بلور قندان – کریستال یا بلور آجیل خوری – کریستال یا بلور بستنی خوری – کریستال یا بلور میوه خوری پایه دار – ست دیس مرغ و ماهی – ست سینی – چنگال سالاد – چنگال یخ – یخدان رو میزی

وسایل بهداشتی آشپزخانه

شیشه پاک کن – گاز پاک کن – لوله باز کن – کیسه زباله – کیسه فریزر – کاغذ آلومینیوم – کبریت – کیسه آب گرم – مگس کش – حشره کش – اسکاج – سیم ظرفشویی – جا مایع ظرفشویی – جا مایع دستشویی

وسایل برقی منزل

  • وسایل برقی منزل ضروری

اتو – جارو برقی – تلفن – تلویزیون – پنکه

  • وسایل برقی منزل غیر ضروری

بخار شور – جارو شارژی – اتو پرسی – سینما خانگی – بخاری

وسایل داخل چمدان عروس و داماد در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

سشوار – ست حوله – لباس زیر – ریش تراش – اتو مو – لوازم آرایش – چادر نماز – سجاده – لوازم اصلاح – ست مانیکور – لباس خانگی – لباس خواب – لباس بیرون – کیف و کفش – پارچه – ست برس و عطر – کاور لباس – جا جورابی – ست کمربند و کیف – ست افتر شیو – کیف اصلاح – ست برس – ادکلان – ژل – تافت – مام – دمپایی روفرشی – پیراهن – مانتو – شلوار – روسری – کیف پول – اپیلاتور – لوازم آرایشی

وسایل حمام و سرویس بهداشتی

شامپو – صابون – ژیلت – دمپایی – سفید آب – نرم کننده – حوله – مسواک – جای دستمال کاغذی – سطل زباله – فرچه – جا صابونی – ست آینه و لوازم بهداشتی دستشویی و حمام – لگد حمام در سایزهای مختلف – چوب رخت داخل حمام – نرم کننده لباس – پودر لباس شویی – پتو مسافرتی – چاه بست توالت – درپوش راه آب – حوله دستشویی – جای حوله حمام – جای شامپو حمام – نگهدارنده صابوی جامد و مایع – سنگ پا – لیف مردانه – لیف زنانه – دمپایی مخصوص حمام – آفتابه – اسکاج شست و شو

جعبه ابزاردر لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

دریل و پیچ گوشتی دستی – متر – اره آهن بر – اره چوب بر – میخ – پیچ و رل پلاک – واشر فلزی و پلاستیکی – کاغذ سمباده – چسب آکواریوم – چسب تفنگی – چسب مایع – چسب دوقلو – چسب شیشه ای – چسب برق – روغندان – آچار فرانسه – ست آچار آلن – چکش – انبر دست – سیم چین – چراغ قوه

داروهای مورد نیاز در جعبه کمک های اولیه

قرص هاي مسکن و ضد درد و ضروري از قبيل استامينوفن ضد درد و مسکن. – قرص هيوسين ضد اسپاسم عضلات و دل درد و کليه درد. – قرص ديفنوکسيلات ضداسهال. – قرص Adult Cold براي رفع سرما خوردگي. – قرص آنتي هيستامين دوکنژستانت ضدحساسيت، آلرژي و سرماخوردگي. – قرص متوکلوپراميد يا پلازيل جهت رفع حالت تهوع و استفراغ و سر گيجه و ديگر داروهاي ضروري. – قرص رانیتیدین برای دل درد. – ژلوفن برای سر درد. – شیاف برای دردهای قائدگی. – پماد کالامین دی برای خارش و گزیدگی. – پماد آد برای خشکی. – پماد مخصوص کمر درد. – قرص مفنامیک اسید برای کاهش خون ریزی قائدگی.

تذکر در لیست کامل وسایل ضروری جهیزیه عروس

ما در اینجا به نام و خواص این دارو ها فقط برای آشنایی اشاره کرده ایم. قبل از استفاده از هر کدام از این داروها، حتما باید با یک پزشک که دارو را تجویز می کند مشورت کنید. این را نیز مد نظر قرار دهید، که دارو ها را باید هر 6 ماه یک بار از لحاظ تاریخ انقضا کنترل کرد.  آن دسته از دارو ها که تاریخ انقضایشان تمام شده را دور بریزید. بیشتر بدانید.

 

دسته‌بندی جهیزیه عروس
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت