دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

کولرگازی های سامسونگ

بازدید: 899 بازدید
کولرگازی های سامسونگ

کولرگازی های سامسونگ

یکی از کالاهای شرکت سامسونگ کولرگازی ها می باشند. در مورد کولر گازی و نحوه ی کار و عملکرد آن نیووافت در قسمت مقالات به صورت تخصصی آن ها را مورد بررسی قرار داده است. اما ما در این جا ما می خواهیم در مورد کولر گازی سامسونگ مطالبی را ارائه دهیم، تا بتوانیم در انتخاب شما عزیزان سادگی و اطمینان خاطر ایجاد کنیم.

امروزه کولر گازی ها یکی از اساسی ترین کالاها در داخل خانه و مغازه به حساب می آیند. چند دلیل اساسی وجود دارد که باعث شده است، کولر گازی ها محبوبیت زیادی را در بین مردم پیدا کنند. ما توسط کولر گازی می توانیم زودتر دمای اتاق را به دمای مورد نظر برسانیم علاوه بر آن می توانیم، مدیریت دمای خانه را در دست بگیریم و آن را بالا یا پایین بیاوریم.

مصرف برق توسط کولرگازی بسیار پایین تر می باشد . اگر ازتکنولوژی اینورتر در داخل آن استفاده شده باشد، باز مصرف برق آن بسیار پایین تر می آید. هوای اتاق که توسط کولر گازی گرم یا خنک می شود بسیار مطبوع است. در کولر گازی های جدید خود کولرگازی می تواند دمای اتاق را تنظیم و ثابت نگه دارد.

ما  می خواهیم به مسائل اساسی در مورد کولرگازی سامسونگ و نحوه ی نگهداری و نصب آن  بپردازیم. با ما همراه باشید.

فیلترهای کولرگازی

یکی از قسمت های کولر گازی که باید به آن دقت کنیم، فیلترها می باشد. فیلترها که در واحد داخلی کولر گازی قرار دارند باید به طور مرتب و تقریبا هر ماه یکبار تمیز گردند. تمیز نگه داشتن فیلتر باعث می شود که هوای خروجی از پنل کولر گازی همیشه مطبوع باشد. باید به هنگام تمیز کردن فیلترها مواظب باشید تا به فیلتر و دست خود صدمه نزنید. ما می توانیم در دو قسمت عمل تمیز کردن فیلتر را انجام دهیم.

قسمت اول : بررسی کردن فیلتر تهویه ی هوا 

زمانی شما می توانید فیلتر را تمیز کنید که بررسی کنید که آیا گرد و غبار باعث کاهش هوای پنل کولر گردیده است یا نه. سطح بالای گرد و غبار باعث کاهش طول عمر دستگاه و کاهش باد واحد داخلی می شود و حتی در بسیاری از مواقع باعث ایجاد صدای غیر طبیعی می گردد.

بعضی از کولر گازی ها بر روی پنل خود یک نمایشگر کوچک دارند، که بعضی از خطاها را به ما می تواند نشان دهد. یکی از این خطاها کد CF می باشد که مخصوص یادآوری تمیز کردن فیلتر کولر می باشد. بعد از تمیز کردن فیلتر حواستان باشد که مجددا قسمت یاد آوری فیلتر را تنظیم کنید. البته مدت زمان تمیز کردن فیلتر هم بسته به شرایط محیطی متفاوت می باشد. وقتی ما در محیطی هستیم که گرد و غبار زیاد است شاید قبل از ظاهر شدن خطای CF مجبور باشیم که فیلتر را تمیز کنیم. تقریبا تمیز کردن فیلتر هر یک ماه یکبار انجام می گیرد که در بعضی مواقع باید آن را هر دو هفته یکبار تمیز کرد.

قسمت دوم : عمل تمیز کردن فیلتر 

برای این قسمت دو حالت دارد. حالت اول کولرهای دیواری است و حالت دوم کولر های پایه است. در حالت اول ما می توانیم هم پنل و هم فیلتر را تمیز کنیم اما در حالت پایه ما فقط می توانیم فیلتر را تمیز کنیم.
قبل از هر چیزی باید کولر را خاموش کنیم و منبع تغذیه ی آن را که برق است از دستگاه جدا کنیم.

شما با کشیدن کناره های پنل می توانید آن را جدا کنید. در این حالت شما می توانید فیلتر را ببینید و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و آن را جدا کنید. فیلتر را توسط برس نرم تمیز کنید و یا می توانید این کار را با پارچه خیس شده با آب ولرم و مرطوب انجام دهید. برای تمیز کاری از بنزین و الکل یا استون استفاده نکنید. اگر میزان گرد و غبار روی فیلتر زیاد است می توانید آن را زیر آب قرار دهید.

این کار را می توانید برای پنل نیز استفاده کنید. علاوه بر شستن پنل و فیلتر شما باید هنگام خشک کردن نیز دقت کافی داشته باشید، تا مانع از تغییر شکل فیلترها شوید. نباید فیلتر را در برابر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. بعد از خشک کردن می توانید اول فیلتر و بعد پنل را در جای خود قرار دهید و دوباره کولر را روشن کنید.

عملکرد های کولرگازی در حالت A/C(کولرگازی های سامسونگ)

·         خودکار یا AUTO

حالت های زیادی برای عملکرد کولر وجود دارد . یکی از این حالت ها که با فشار دادن دکمه ی MODE کنترلر فعال می شود ،حالت خودکار است که 2 مزیت اساسی دارد. اول اینکه در حالت خودکار گولرگازی به طور خودکار سرعت فن و دما را تنظیم می کند، دمای تنظیم شده به دمای اتاق بستگی دارد. زیرا با دمای اتاق می تواند آن را تشخیص دهد. علاوه بر سرعت فن و تنظیم دما در حالت خودکار در صورت استفاده از چند سیستم عملیات تنظیم عملکرد مناسب سرد و یا گرم در آغاز عملیات انتخاب می شود ، که آن هم بر اساس دمای اتاق است.

·         حالت سرد یا COOL

یکی از حالت های دیگر که با فشار دادن دکمه ی مود می توانیم، آن را فعال کنیم حالت COOL است. با این حالت تهویه ی هوا برای خنک شدن درفصل گرما انجام می شود. اگر دمای هوای خارج از محیط بسیار بالا باشد. یعنی از دمای داخل بالاتر باشد ممکن است، مدت زمانی نیز طول بکشد تا دمای داخل به دمای مورد نظرمان برسد. علاوه بر این اگر MODE حالت آرام را انتخاب کنیم باعث می شود تا هنگام کار کردن واحد داخلی برای خنک کردن هوا سر و صدا کمتر باشد.

·         حالت خشک یا DRY

یکی از حالت هایی که در مناطق مرطوب و شرجی از آن زیاد استفاده می شود، قرار دادن MODE بر روی حالت خشک است. در این حالت شما می توانید هوای داخل محیط را از حالت مرطوب خارج کنید و طراوت بیشتری به آن بدهید. برای به حداکثر رساندن عملکرد کار کردن این محصول شما می توانید ، از کنترل از راه دور استفاده کنید و آن را برای دماهای بالاتر یا پایین تر از دمای تنظیم شده تنظیم کنید.

  • حالت پنکه یا FAN(کولرگازی های سامسونگ)

این حالت را بیشتر برای تهویه ی محیط انتخاب می کنند. با فعال کردن فن کولرگازی ما می توانیم تازه سازی هوا را انجام دهیم.

·         حالت گرما یا HEAT 

کولرگازی ها علاوه بر حالت های بالا حالت گرما را نیز دارد، که با آن می توان هوای اتاق را گرم نگه داشت.  برای پخش کردن گرمای کولر فن آن نیز روشن می شود. اما در چند دقیقه ی اول برای جلوگیری از گرم شدن کولر فن روشن نمی شود.  حالت آرامی در MODE قرار دارد، که در زمان استفاده از حالت گرما سر وصدا کمتر می شود. روند کار در این حالت به گونه ای است که کولر گازی توسط واحد خارجی انرژی را از هوای بیرون می گیرد و با آن می تواند فضای اتاق را گرم کند.

نکته 

اگر از کولرگازی برای گرم کردن محیط های باز استفاده می کنید، به یاد داشته باشید برای جلوگیری از وارد آمدن فشار به کولر باید از یک وسیله ی گرمایشی دیگر نیز استفاده کنید تا با پایین آمدن دمای محیط کولر انرژی بیشتری را برای بالا بردن دوباره دما صرف نکند.

منظور از اینورتر هوشمند در کولرگازی های سامسونگ چیست

امروزه برای همه ی ما مهم است که میزان مصرف برق و انرژی در وسایل برقی چقدر است. پس شرکت سامسونگ هم برای پایین آوردن مصرف برق بعضی از محصولات خود از این فناوری استفاده کرده است. با داشتن این فناوری ما می توانیم با حداقل مصرف برق سرمایش و گرمایش بسیار بیشتری را از کولر دریافت کنیم. پ شما در قبض های پرداختی برق خود شاهد کاهش 50 درصدی مصرف برق می شوید، بدون اینکه از راحتی و آسایش شما کم شده باشد.

ما در کولرگازی های اینورتر شاهد یک مدار اینورتر هستیم که توسط آن جریان برق از متناوب یعنی AC به غیر متناب یعنی مستقیم DC و سپس تبدیل آن به متناوب یعنی AC انجام می گیرد. اما شاید برایتان جای سوال باشد خب این چه کمکی می کند؟ در طول تبدیل ولتاژ و فرکانس تغییر می کند پس ما می توانیم به صورت آزادانه سرعت چرخش کمپرسور و خروجی کولرگازی را تنظیم کنیم.  ما با مدیریت کولرگازی اینورتر می توانیم تهویه ی مطبوع تر اقتصادی و مقرون به صرفه را داشته باشیم.

مزیت های کولرگازی های سامسونگ اینورتر هوشمند

1.  

مهمترین مزیت فناوری اینورتر در کولر گازی نگه داشتن دمای اتاق در یک محدوده می باشد. در محصولات قدیمی کمپرسور با تمام قدرت کار می کرد و انرژی زیادی را مصرف می کرد ،تا به دمای مورد نظر برسد . بعد از رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می شد و زمانی که تعادل دما به هم می خورد دوباره باید آن را روشن می کردیم و باز این عمل از سر گرفته می شد. کمپرسور با تمام قدرت راه اندازی می شد، تا خود را به دمای مورد نظر برساند.

این نوسانات در سمت چپ به صورت نموداری در دوعکس نشان داده شده است تا درک بهتری از مزیت فناوری اینورتر داشته باشید.

2.  

از ویژگی های دیگر این فناوری که شرکت ساموسنگ در کولرگازی های اینورتر خود استفاده کرده است، این است که ما می توانیم سرعت عملکرد مناسبی را داشته باشیم. در مدل های قدیمی اکثر شرکت ها از اینورتر معمولی استفاده می کردند که از کنترل استاندارد اینورتر AC کمک گرفته می شد.در این مدل هم میزان مصرف انرژی پایین می آمد اما کاهش کل انرژی 20 درصد بود اما سامسونگ یک قدم جلوتر آمده و از اینورتر هوشمند در یک سری از محصولات خود استفاده می کند.

اینورتر هوشمند توسط میکرو رایانه ساخته می شود و میزان کاهش مصرف انرژی در آن ها به عدد 40 درصد می رسد. پس با داشتن این فناوری یعنی کنترل هوشمند اینورتر اطمینان حاصل می کنیم که در اکثر اوقات سیستم تهویه مناسب و با ظرفیت کم کار می کند بخصوص زمانی که همه ی افراد در هنگام شب در خانه حضور دارند.

شکل سمت راست تشریحی از کل این پاراگراف می باشد.

3. (کولرگازی های سامسونگ

از مزایای دیگر اینورتر هوشمند در کولرگازی سامسونگ می توان به مهار کردن موتور در سریع ترین زمان ممکن اشاره کرد. یعنی ما می توانیم ،توسط کولر گازی در کمترین زمان ممکن به دمای مورد نظر برسیم. برای کولرهای گازی اینورتر هوشمند سامسونگ فرقی نمی کند در حالت سرمایش باشد یا گرمایش. ظرفیت آن به طور قابل توجهی بیشتر از انواع غیر اینورتر است. یعنی در نیمی از زمان آنها به دمای تنظیم شده ی مورد نظر می رسد.

توسط شکل زیر شما می توانید تفاوت آنها را دریابید.

4.  

با داشتن یک کولر گازی اینورتر هوشمند شما به هنگام راه اندازی می توانید ببینید ،که موتور با حداکثر ظرفیت کار می کند تا به دمای تنظیم شده برسد . اما بعد از رسیدن به دمای مورد نظر به خوبی آن را مدیریت می کند تا بتواند با هر تغییری هماهنگ شود. پس توسط آن ما می توانیم به راحتی هرچه تمام نوسانات کمتری را شاهد باشیم و در عرض چند دقیقه دمای محیط را برای خود مطلوب کنیم.

5. 

کارایی فوق العاده در عین اقتصادی بودن کولرگازی اینورتر هوشمند باعث شده است، که ما بتوانیم از 100 درصد ظرفیت گسترده تر نسبت به سیستم تهویه ی مطبوع AC استفاده کنیم. مدل های معمولی و قدیمی تر که AC بودند دارای ظرفیت های ثابتی بودند و نمی توانستند آن را کنترل کنند.

به نمودار های سمت چپ دقت کنید.

6. 

اینورتر هوشمند سامسونگ می تواند همکاری خوبی را  با کمپرسورهای چرخشی جدید که SAMSUNG DC است، داشته باشد. این هماهنگی و همکاری باعث می شود ما انرژی بیشتری را نسبت به کمپرسورهای متناوب AC داشته باشیم. در این حالت ما شاهد گسترده ترین ظرفیت های عملیاتی می باشیم.

شاید برایتان سوال باشد که کمپرسورهای چرخشی چه کاری انجام می دهند. باید گفت کمپرسورهای چرخشی DC می توانند در بالاترین و یا پایین ترین سرعت عملکرد یکنواخت و بدون لرزش را تضمین و کنترل کنند. چند ویژگی مهم این کمپرسور که به آن می توان اشاره کرد : 1. صرفه جویی در مصرف انرژی در مصرف سالانه نسبت به سیستم های تهویه ی معمولی به میزان 65 درصد. 2. راحتی مداوم و تنظیم دمای اتاق. 3. یک سیستم با اطمینان بالا و پیشرفته با جلوگیری از هزینه های نگهداری. 4. کم صدا و بدون لرزش های اضافی است.

7. (کولرگازی های سامسونگ)

آخرین ویژگی از ویژگی های کولرگازی اینورتر هوشمند سامسونگ که باید به آن اشاره کنیم، سهولت به هنگام نصب می باشد. این کولرگازی ها علاوه بر عملکرد و کارایی بالا به دلیل نصب شدن آسان و هزینه ی کم تعمیر شهرت پیدا کرده اند. سیم کشی کولر با هم دیگر ادغام شده و باعث کاهش زمان به هنگام نصب و همچنین کاهش هزینه های آن می شود. علاوه بر آن سیستم کارگزاری شده در این مدل از کولرهای گازی از نوع مبرد بدون شارژ است که نیازی به شارژ در محل ندارد پس عمل نصب را آسان می کند. به لطف الگوریتم هوشمند اینورتر ما می توانیم از لوله های تا 15متر طول نیز بدون شارژ اضافه استفاده کنیم. البته با شارژ آن می توانیم از لوله های منعطف تا 30 متر نیز استفاده کنیم پس باید بدانید هزینه ی نصب به طور قابل توجهی پایین می آید. بیشتر بدانید.

حالت خواب خوب در کولرگازی سامسونگ

یکی از کارایی های کولرگازی سامسونگ استفاده از حالت خواب خوب است. اما سوال اینجاست که چگونه از این حالت استفاده کنیم؟ این حالت برای زمانی کاربرد دارد که شما خوابیده باشید. در مدت زمانی که شما خوابیده اید با فعال کردن این حالت میزان مصرف انرژی پایین می آید و باعث صرفه جویی آن می شود. این حالت می تواند به صورت خودکار دما و رطوبت را برای خوابی آرام تنظیم کند. علاوه بر آن دمای بدن را برای نهایت استراحت حفظ می کند. اگر ما این حالت را با حالت خنک کننده ی کولر مقایسه کنیم ، 36 درصد مصرف انرژی در این حالت کمتر است.

حالت خوب خواب طی سه مرحله انجام می گیرد(کولرگازی های سامسونگ)

  1. خوابیدن : در این مرحله دمای تنظیم شده 1 یا 2 درجه کاهش می یابد.  این کاهش دما تقریبا در طول یک ساعت انجام می گیرد.
    2. خواب صدا : دمای بدن ما در این مرحله افزایش می یابد. البته این افزایش دما بخاطر خواب بدن است. پس کولر به طور خودکار دمای خود را 1 یا 2 در جه ی سانتیگراد نسبت به دمای تنظیم شده افزایش می یابد. میزان زمانی که برای این مرحله طول می کشد بین 2 تا 7 ساعت است و توسط کاربر تنظیم می شود.
    3.بیداری : در این مرحله که بدن در حالت بیداری قرار می گیرد باید هوا متناوب و هم دمای بدن باشد، تا بدن احساس سر زندگی و شادابی کند. پس دما تا 3 در جه ی سانتیگراد می رسد و در این محدوده نوسان می کند.

در شکل زیر می توانید این مراحل را بر روی نمودار ببینید. این نمودار هم برای حالت گرمایشی کولر و هم برای حالت سرمایشی آن است.

برای فعال کردن عملکرد حالت خواب مراحل زیر را پشت سر هم انجام دهید:

  1.  اولین کار انتخاب حالت گرما یا سرما از دکمه ی By Mode است.
  2. بعد از انتخاب حالت گرمایشی یا سرمایشی با سه بار فشار دادن دکمه ی تایمر نماد خواب برروی کنترلر نشان داده می شود.
  3. انتخاب زمان خواب را در این مرحله با فشار دادن دکمه ی SET که با یک پیکان در کنترلر تنظیم می شود را باید تأیید کنیم.
  4. مرحله ی بعدی تنظیم دما با استفاده از + و – کنترلر است.
  5. حالت بدون خواب را می توان در اینجا انتخاب کنین با استفاده از دکمه ی Wind-Free .
  6. این حالت با دکمه ی SET / Cancel فعال و غیر فعال می شود.

چند نکته در مورد مراحل بالا(کولرگازی های سامسونگ)

  •  مدت زمان تنظیم شده ی پیش فرض 8 ساعت می باشد.
  • میزان دمای تنظیم شده برای خنک سازی بین 27-25 درجه سانتیگراد متغییر است. این میزان دما برای حالت گرمایش 21-23 درجه سانتیگراد است.
  • حالت Wind-Free برای حالت گرمایشی استفاده نمی گردد.
  • بعد از انجام مراحل بالا توسط دکمه ی bio sleep نباید دکمه ی SET / Cancel را  فشار دهیم. زیرا به حالت قبلی باز می گردد.
  • دکمه ها و نوع کنترلرها در انواع محصولات متفاوت می باشد.

نحوه ی استفاده از حالت گرمایش برروی کولر گازی 

در کولرهای گازی سامسونگ ما می توانیم بلافاصله بعد از راه اندازی گرمایش را داشته باشیم. البته این کار به دو صورت انجام می گیرد در حالت اول از آن برای تهویه ی هوا در تابستان استفاده می گردد و در حالت دوم از آن به عنوان بخاری در زمستان استفاده می گردد. زمانی که ما از حالت گرمایشی کولر استفاده می کنیم ،می توانیم یک محیط یا فضا را خیلی سریع گرم کنیم البته در بالا هم به آن اشاره شد تا 5 دقیقه ی اول امکان دارد فن کولرگازی روشن نگردد تا کولر بتواند انرژی لازم برای گرم کردن را بدست بیاورد .اما بعد از آن و با روشن شدن فن ما می توانیم محیطی گرم داشته باشیم.

نکته

کولرگازی برای ایجاد گرما از هوای بیرون انرژی لازم را می گیرد اما زمانی که دمای هوای بیرون خیلی پایین باشد برای گرم کردن محیط ممکن است توانایی گرمایش کاهش یابد پس باید از یک وسیله ی گرمایشی دیگر کمک بگیرید.

چگونه کنترل دما را با کنترل از راه دور کولر انجام دهیم

  • اولین کار با دکمه ی پاور روی کنترل از راه دور کولر را روشن می کنیم.
    •   با دکمه ی mode حالت عملکرد کولر را تعیین کنید هر کدوم از حالت ها را در بالا توضیح داده ایم. برای تغییر حالت عملکرد هر بار باید دکمه ی auto را فشار دهید تا بر روی حالت مورد نظر قرار بگیرد. ( خنک، خشک، گرم، فن ).
    •    بعد از انتخاب حالت مورد نظر ما باید دمای مود نظر خود را انتخاب و تنظیم کنیم.
    •    مرحله ی بعدی تنظیم سرعت فن می باشد که با دکمه های کنترل از راه دور انجام می گیرد.

عمل یخ زدایی توسط کولرگازی های سامسونگ چگونه انجام می گیرد

همان طور که می دانید کولرگازی ها دارای دو واحد داخلی و خارجی هستند. واحد خارجی در بیرون محیط و در فضای باز و واحد داخلی در محیط داخلی نصب می گردد. در زمستان ها و مواقعی که دمای هوا بسیار کاهش می یابد و رطوبت نیز زیاد است ممکن است واحد خارجی یا مبدل حرارتی دچار یخ زدگی شود.

برای برطرف شدن یخ زدگی کولرگازی سامسونگ به طور خودکار عملکردی را انجام می دهد که به defrost مشهور می باشد. این عملکرد که به مدت 5 تا 12 دقیقه انجام می گیرد باعث می شود مبدل حرارتی از وضعیت یخ زدگی خارج شود. اگر دقت کنید می بینید که واحد داخلی بر روی نشانگر خود df را نمایش می دهد. روش کار آن به این گونه است که وقتی نشانگر df را نشان می دهد بخاری بر روی واحد خارجی قرار می گیرد و کولرگازی متوقف می شود تا از خروج هوای سرد واحد داخلی جلوگیری کند. در هنگام این عمل شما با کنترل از راه دور نمی توانید هیچ گونه عملکردی را انجام دهید.

عملکرد تمیز کردن خودکار تهویه ی هوا توسط کولرگازی های سامسونگ چگونه انجام می گیرد

یکی از عملکردهایی که شرکت سامسونگ برای کولرگازی های خود بکار گرفته است، عملکرد تمیز کردن خودکار می باشد. اما سوال اینجا پیش می آید که عملکرد تمیز کردن خودکار چه کاری انجام می دهد. این فرآیند به صورت خودکار انجام می پزیرد و با خشک کردن رطوبت در داخل واحد داخلی باعث می شو،د از رشد میکرو ارگانیسم های مضر جلوگیری شود. البته علاوه بر آن مانع از زنگ زدن سیم پیچی ها نیز می شود. البته استفاده از تمیز کردن خودکار به تعداد استفاده از کولر و کاربر بستگی دارد. اما برای داشتن هوای تمیز و سالم سعی کنید از آن به طور منظم استفاده کنید.

زمانی که ما از تمیز کردن خودکار استفاده می کنیم ،در واحد داخلی شما می توانید CL را ببینید. این عملکرد به مدت 10 دقیقه طول می کشد ولی در بعضی از موارد تا 30 دقیقه هم می تواند به طول بیانجامد. در همان نمایشگر واحد داخلی شما می توانید روند تمیز شدن را از 1 تا 99 درصد ببینید. بعداز تمیز کاری کولرگازی به صورت خودکار خاموش می گردد.

چگونه عملکرد تمیزکاری خودکار در کولرگازی های سامسونگ را فعال کنیم 

این عملکرد بلافاصله بعد از خاموش شدن کولر شروع و راه اندازی می گردد و زمانی که در هنگام تمیزکاری عملکردی را فعال کنیم تمیز کاری به صورت خود کار باز نشانی می شود. یعنی با اتمام عملکرد دوباره راه اندازی می گردد.

  1.  اولین قدم ثابت نگه داشتن دکمه ی گزینه ها یا ( OPTION ) به مدت 3 ثانیه و یا بیشتر است.
    2.    با استفاده از دکمه های فلش دار چپ و راست گزینه ی Clean را روی صفحه ی کنترل از راه دور پیدا کنید.
    3.    برای راه اندازی تمیز کردن خودکار باید دکمه ی تنظیمات را فشار دهید.

چگونه عملکرد تمیزکاری خودکار در کولرگازی های سامسونگ را غیر فعال کنیم 

  1. باید همانند فعال کردن آن برروی دکمه ی گزینه ها یا همان option 3 ثانیه و یا بیشتر آن را فشار دهیم.
    2.    با استفاده از دکمه های چپ و راست کلمه ی clean را پیدا می کنید.
    3.    برای غیر فعال کردن آن رو دکمه ی set کلیک می کنیم.

چگونه عملکرد تمیزکاری خودکار در کولرگازی های سامسونگ در حین کار را لغو کنیم 

  • برای این کار باید دو بار دکمه ی روشن / خاموش کردن را روی کنترل از راه دور فشار دهیم، تا این عملکرد غیر فعال شود.

اگر دمای کولرگازی های سامسونگ شما به اندازه ی کافی سرد نباشد راه کار چیست

کولرگازی های سامسونگ به صورت حرفه ای طراحی میشوند. پس حالت خنک کنندگی بالایی دارند و بسیار سریع می توانند در محیط تغییرات دمایی ایجاد کنند. اما اگر دمای کولرگازی شما به اندازه ی کافی باعث خنک کنندگی نشود لطفا شرایط زیر را بررسی کنید.

1.    تنظیمات دما را باید مجددا تنظیم کنید.

دقت کنید دمای انتخاب شده، بر روی دماهای پایین باشد.
با دکمه های + و – دمای کولر را تغییر و دوباره تنظیم کنید.
زمانی که شما از کولرگازی برای خنک کردن محیط استفاده می کنید، باید درب و پنجره ها را ببندید.

2.    اطراف کولر را بررسی کنید.

نباید هیچ گونه موانعی در برابر واحدهای داخلی و خارجی قرار بگیرد. زیرا باعث می شود واحدها هوای کافی را دریافت نکنند و نتوانند تهویه ی هوا را به درستی انجام دهند.

3.    ظرفیت کولر نسبت به فضا را مورد توجه قرار دهید.

اگر ما از کولرگازی با سایز کوچک برای فضایی بزرگ استفاده کنیم، پس طبیعی است برای خنک کردن مدت زمان بیشتری طول می کشد. پس موقع انتخاب سایز کولر باید به آن توجه کنیم، چون در میزان مصرف برق نیز تأثیر زیادی دارد.

4.    بررسی کردن فیلتر هوای کولرگازی های سامسونگ

از موارد دیگری که باید به آن توجه کنیم فیلترهای هوا می باشند. گرد و غبار زیاد باعث می شود که کولرگازی نتواند قدرت کافی برای جذب هوا را داشته باشند. پس شما باید هر دو هفته یک بار یا زمانی که صفحه نمایش پنل کد CF را نشان می دهد فیلتر را تمیز کنید. ( کد CF به معنای یاد آوری تمیز کردن فیلتر است که در بالا در مورد آن توضیح داده ایم ).

تمیز کردن انواع فیلتر کولرگازی های دیواری

  1. خارج کردن فیلتر از واحد داخلی.
    2.   با جارو یا برس نرم گرد و غبار و بقایای روی فیلتر را از بین ببرید.
    3.    اگر با مرحله ی دوم فیلتر تمیز نشد شما می توانید فیلتر را به مدت 30 دقیقه در آب صابون خیس کنید و بعد آن را آب بکشید.
    4.    بعد از اتمام شستشو آن را در محلی که تهویه ی مناسب دارد بگذارید تا خشک شود.
    5.    فیلتر را در جای خود قرار دهید.

نکات مهم کولرگازی های سامسونگ

  • فیلتر را با برس زبر و یا دارای موی سفت و سایر وسایل تمیز کننده خشن  نباید پاک کرد.
    باید فیلتر کاملا خشک شده باشد زیرا اگر فیلتر مرطوب باشد و آن را در داخل پنل قرار دهیم بوی بدی را ایجاد می کند.
    فیلتر در مقابل نور مستقیم خورشیدنباید قرار بگیرد.

تمیز کردن فیلتر کولرگازی های سامسونگ از نوع Floor Stand

اگر کولرگازی شما از نوع ایستاده از کف اینورتر باشد، باید مراحل زیر را مورد بررسی قرار دهید. مدل ایستاده اینورتر خود دارای دو نوع فیلتر می باشد. فیلتر اول که به آن فیلتر Full HD می گویند و مانع از ورود ذرات بزرگ گرد و غبار می شوند. فیلتر دوم که به آن صفر فیلتر می گویند تقریبا تمامی ریزگردها را به دام می اندازد. این فیلتر نیز قابل شستشو است و به صورت نیمه دائمی می توان از آن استفاده کرد.

روند تمیز کردن فیلترها به صورت زیر است:

  1. فیلتر FULL HD را با توجه به تصاویر گذاشته شده، می توانید تمیز و دوباره نصب کنید.
    2.    تمیز کردن فیلتر صفر نیز همانند فیلتر FULL HD می باشد.

در زیر مراحل تمیز کردن آنمشخص است.

فیلتر هوا

علاوه بر فیلترهای بالا که گفته شد یک فیلتر دیگر هم در کولرگازی سامسونگ وجود دارد، که به آن فیلتر هوا می گویند. برای تمیز کردن آن هم فیلتر را باید به سمت راست بکشیم و با استفاده از جاروبرقی و یا برس باید تمام گرد و غبار را از فیلتر هوا پاک کنیم. اگر با این کار فیلتر تمیز نشد می توانید آن را جلوی آب روان بگذارید تا تمیز شود و برای خشک کردن آن باید آن را در جای خشک که تهویه ی مناسب دارد قرار دهید. با کشیدن فیلتر به سمت چپ می توانید، فیلتر هوا را جمع و آن را تنظیم کنید. نحوه ی تنظیم آن توسط فشار دادن دکمه ی فیلتر هوا بر رو کنترل از راه دور و سپس فشار دادن دکمه SET می باشد.

مشکل نشتی گاز از سیستم تهویه ی هوا یا کولرگازی های سامسونگ

در زمان نشتی گازکولر قبل از اینکه کاری بکنیم، باید اول بررسی هایی را انجام بدهیم. اول اینکه مبرد کولر گازی بو ندارد. اگر بویی شبیه به بوی بنزین به مشامتان رسید، پنجره ها را باز کنید و به هیچ وجه از وسایل و محصولات الکترونیکی استفاده نکنید. لوله های گاز موجود در محل و محیط را بررسی کنید که نشتی نداشته باشند. بعد از این مراحل می توانید تهویه را بررسی کنید.

بررسی کردن هوای سرد در حالت سرعت یا Turbo

یکی از راه هایی که می توانیم از آن استفاده کنیم، تا برایمان معلوم شود که گاز کولرگازی خالی است یا نه؟ استفاده از حالت سرعت کولر گازی است. کولرگازی را روشن کنید و آن را در حالت سرعت قرار دهید. بگذارید در مدت 3 تا 5 دقیقه روشن بماند و با سرعت کار کند. اگر هوای خروجی از آن سرد و خنک باشد، پس کولرگازی روال طبیعی خود را طی می کند و گاز آن خالی نشده است و اگر گاز موجود در کولرگازی نشت کرده باشد هوای سرد از پنل خارج نمی گردد.

توصیه ی نیووافتی

مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم، کلا برگرفته از خود سایت اصلی شرکت سامسونگ می باشد و می توانید به آن اعتماد کنید. این مطالب برای کلیه ی کولرگازی های سامسونگ مفید و کاربردی می باشد. البته یک سری از کولر گازی های سامسونگ که اینورتر و اینورتر هوشمند می باشند، نیز در اینجا مورد بررسی قرار گرفتند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کولر گازی های سامسونگ و سایز و قیمت آنها می توانید با مشاوران خانگی نیووافت در ارتباط باشید. امیدواریم شما را در انتخاب جنس مورد علاقه و مورد نیاز شما یاری کنیم. با پیشنهادات و نظرات خود در مورد مقاله ی بالا ما را در بهبود مقالات یاری کنید.

 

دسته‌بندی کولرگازی ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت