دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر

بازدید: 779 بازدید
مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر

مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر

قبل از باز کردن مبحث مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر باید از شما همراهان همیشگی نیووافت تشکر کنیم. مچکریم که که ما را به عنوان یکی از بهترین سایت های موجود در داخل کشور انتخاب میکنید و به مطالب و مقاله های ما اعتماد دارید. این اعتماد باعث شد، که ما با انرژی بالاتر و دلگرمی بیشتری به نوشتن محصولات و مقالات بپردازیم و تمام سعی خود را بکار گیریم تا هیچ گونه اطلاعات نادرستی در اختیار مشتری های عزیزمان قرار ندهیم.

این مقاله نیز به درخواست شما عزیزان است. ما به شما کمک می کنیم که با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی بتوانید با توجه به نیاز خود یکی از سه دستگاه ضروری توستر، سولاردام یا مایکروویو را انتخاب کنید.

اگر مقاله های ما را مورد توجه قرار دهید ، می دانید که یک مقاله ی جامع در مورد مایکروویوها ارایه دادیم و هر آنچه را که لازم و ضروری باشد در آن وجوددارد.

لینک مقاله ی مایکروویوها را در اینجا قرار می دهم، تا به راحتی به آن دسترسی داشته و مطالعه نمایید.


نیووافت در اینجا فقط به مقایسه ی این سه محصول می پردازد و شما عزیزان خودتان باید، با توجه به نیازهای خود خرید نهایی را انجام دهید. البته ناگفته نماند این سه محصول از یک خانواده می باشند، که کارایی آنها و نحوه ی پخت متفاوتی دارند.  همین باعث می شود، کار ما در انتخاب یکی از آنها سخت شود. این سه محصول هر کدام به صورت جداگانه دارای مارک ها و مدل های مختلف از برندهای مختلف می باشند و ما در اینجا به مدل خاصی اشاره نمی کنیم. می توانید بهترین های آنها را در فروشگاه اینترنتی نیووافت در قسمت لوازم خانگی مشاهده و خریداری نمایید. در آخر مقاله می توانید لینک محصولات را مشاهده بفرمایید.

تعاریف توستر، مایکروویو و سولاردام به صورت جداگانه(مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)

نیووافت به خاطر اینکه شما را با هرکدام از این محصولات آشنا کند و بتواند دیدی کلی از این محصولات را بدهد. هر کدام از آنها را به صورت جداگانه تعریف می کند. این تعاریف تقریبا نحوه ی کار کردن دستگاه را نیز بیان می کند.

1.    توستر :

توسترها از انواع وسایل خانگی داخل آشپزخانه به حساب می آیند، که بسته به مدل آنها دارای کارایی های مختلفی می باشند. از یک محفظه ی استیل با درب شیشه ای ساخته میشوند، که برای گرم کردن و پختن غذا از آن استفاده می شود. توسترها برای گرم کردن و عمل پختن از المنت استفاده می کنند و توسط دکمه هایی که دارد می توان از آن استفاده های گوناگونی کرد. عمل پختن در آنها از بیرون مواد غذایی به داخل مواد غذایی می باشد.

2.    مایکروویو یا مایکروفر :

مایکروویوها امروزه همانند لباسشویی ها و ظرفشویی ها و … یکی از لوازم ضروری خانه و آشپزخانه به حساب می آیند و شاید از پرکاربردترین آنها نیز باشند. مایکروفرها نیز همانند توستر ها، از یک محفظه ی فلزی با یک درب شیشه ای ساخته  میشوند. اما برای عمل پختن از امواج الکترومغناطیسی در فرکانس های تابشی استفاده میشود.

مایکروویوها نیز دارای برند ها و انواع مختلفی می باشند .ولی همان طور که بیان شد، کار آنها بر مبنای امواج الکترومغناطیسی می باشد. نحوه ی عملکرد آنها این گونه است، که امواج الکترومغناطیس به مولکول های آب داخل مواد غذایی می تابد و آنها را داغ می کند و مولکول ها این انرژی را به بقیه ی مولکول های موادغذایی می دهند. آنها باعث می شوند کل مواد غذایی موجود در مایکروویو گرم و یا پخت شود. عمل پختن برعکس توستر بوده و از قسمت های داخلی به قسمت های خارجی مواد غذایی می رسد.

3.    سولاردام :

سولاردام ها باید گفت که همان مایکروویوها هستند. اما علاوه بر پخت مواد غذایی می توانند، آن را نیز به قول معروف قهوه ای و برشته کنند. یعنی عمل توستر و عمل مایکروویو را باهم انجام می دهند. برای عمل پختن از همان امواج الکترومغناطیس در فرکانس های تابشی استفاده می کند و علاوه بر آن از منبع نور هالوژن نیز استفاده می کند، که به قسمت بیرونی مواد غذایی کمک می کند پخت کامل شود. سولاردام ها نیز دارای انواع مختلفی می باشند . تولید کنندگان زیادی نیز هستند، که این محصول را تولید می کنند.

نکته مهم(مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)


بین سولاردام ها و مایکروویوها تفاوت آنچنانی وجود ندارد و نحوه ی پخت و کارایی آنها نیز یکی می باشد. ولی در سولاردام ها منبع نور هالوژن وجود دارد ،که باعث می شود مواد غذایی حالت برشته و قهوه ای را به خود بگیرند. پس ما در ادامه بیشتر به مقایسه ی بین توسترها و مایکرویوها، پرداخته و سولاردام ها را نیز از زیر مجموعه ی مایکروویوها به حساب می آوریم.

مقایسه ی پخت غذا 


همان طور که در تعاریف هم به آن اشاره کردیم، توسترها توسط یک المنت که در داخل محفظه ی فلزی قرار دارد ،باعث گرم شدن غذا می شوند.  پخت غذا از خارج به داخل انجام می گیرد که مدت زمان بیشتری را نسبت به پخت مایکروویو صرف می کند. اما این روند پخت در اجاق های مایکروویو فرق دارد و عمل پخت غذا توسط امواج الکترومغناطیسی انجام می گیرند، که با گرم شدن مولکول های آب موجود در غذا به یک باره غذا را می پزند. پس پخت غذا توسط مایکرویوها سریع تر از توسترها می باشند.

مقایسه ی تست کردن، برشته شدن و قهوه ای شدن مواد غذایی 


المنت های گرم کننده در در توسترها باعث می شوند ،مواد غذایی بسیار بهتر قهوه ایو برشته تر شوند. این قابلیت در مایکرویوها وجود ندارند و نمی توان با آنها مواد غذایی را تست کرد. ولی در سولاردام ها با استفاده از تکنولوژی هالوژن نوری می توان مواد غذایی را تست کرد.

Crisping  یا تردی مواد غذایی 


یکی از قسمت های دیگری که توسترها در آن ها برتری دارند، Crisping یا تردی مواد غذایی می باشد، که می توان در بیکن یا پوست مرغ ایجاد کرد. در مایکروویو غذاها بعد از پختن معمولا خیس به پایان می رسد و سخت می توان با آن غذایی را ترد کرد. البته این مشکل در سولاردام ها وجود ندارد و می توان با استفاده از هالوژن نوری غذا را ترد و تست کرد.

Heating Bread گرم کردن نان (مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)


توسط توستر ها ما می توانیم، نون های بیات را آنقدر گرم کنیم که از بیرون ترد شده و در داخل نرم و گرم باشد. حتی می توان آن را به اندازه ی دلخواه گرم کرد، به طوری که ترد نشود. متاسفانه گرم کردن نان توسط مایکروویوها، نتیجه ی مطلوبی ندارد و باعث می شود نان خشک و بسیار ترد شود. البته می توان نان را قبل از گذاشتن داخل مایکروویو مرطوب کرد. ولی باز امکان مرطوب بودن نان بعد از گرم شدن وجود دارد.

پختن سیب زمینی 


باید قبول کنیم که پختن سیب زمینی در توسترها نتیجه ی مطلوبی را می دهند. اما این را نیز نباید فراموش کنیم، که مدت زمان بیشتری برای پختن طول می کشد. این کار توسط مایکروویوها بسیار سریع تر انجام می گیرد. اما نتیجه ی آن به اندازه ی پخت با توستر مطلوب نیست.

پخت و پز غذاهای منجمد 


اگر پخت غذاهای منجمد را توسط توسترها و مایکروویوها در نظر بگیریم باید بگوییم هر دوتای آنها در پخت غذاهای منجمد عالی هستند اما نکته ی قابل توجه مدت زمان و حالت تردی بعد از پخت می باشد. باید بگوییم زمان پخت غذاهای منجمد توسط مایکروویوها بسیار سریع تر انجام می شود ولی اگر تردی مواد غذایی را به آن اضافه کنیم باید اصلاح کنیم که مایکروویوها هیچ گونه تردی به مواد غذایی نمی دهند. البته در توسترهای مدل بالاتر خاصیت یخ زدایی در محصولات وجود دارند اما با وجود آنها باز سرعت مایکروویوها از آنها بیشتر می باشند.

پختن پیتزا (مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)


برای پختن پیتزا نیز ما توسترها را پیشنهاد می کنیم. زیرا اندازه ی داخل اجاق آنها بزرگ می باشد.  می توان به راحتی سایز بزرگ پیتزاها را در آن ها قرار دهیم. همچنین می توانیم بر روی پیتزای خود یک لایه ی ترد خوشمزه ایجاد کنیم. اما پختن پیتزا توسط مایکروویوها بسیار سریع تر انجام می پزیرد، که متاسفانه نمی تواند آن لایه ی ترد را بر روی پیتزا ایجاد کند.

 پختن حجم زیاد مواد غذایی


زمانی که حجم غذا کمتر باشد، توسترها می توانند عملکردی بهتر را ارایه دهند. ولی زمانی که حجم غذاها بالا باشد، نمی توان از توسترها استفاده کرد.  باید از مایکروویوها استفاده نمود، تا بتوان پختی کامل و بدون عیب داشت. البته در مدل های جدید توسترها می توان مرغ کامل را داخل آن قرار داد، به طوری که کاملا پخته شود.

گرم کردن دوباره ی غذاها 


قطعا گرم کردن مجدد موادغذایی توسط مایکروویوها بسیار بهتر می باشد. زیرا مدت زمان بسیار کمی را صرف آن می کند و همچنین حجم غذای بیشتری را می توان به اندازه ی مشخص گرم کرد. البته قبلا هم گفتیم، برای گرم کردن نان ها نمی توان مایکرویو را به عنوان گزینه ی اصلی انتخاب نمود.

گرم نگهداشتن غذا (مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)


تنها راه گرم نگه داشتن غذا در داخل توسترها این است، که ما دمای پایینی را برای اجاق توستر انتخاب نماییم و غذا را داخل آن بگذاریم. اما ما می توانیم با مایکروویوها غذا را پخته و آن را بعد از پختن و تمام شدن تایمر مایکروویو خارج نکنیم ،تا همان طور گرم بماند و یا بعد از گرم کردن دوباره ی غذا آن را خارج نکنیم، تا همان طور گرم بماند.

Cleaning تمیز کردن 


قطعا می دانید که در داخل توستر ها به دلیل وجود عوامل گرمایشی یا همان المنت ها و همچنین سینی های فلزی و یا گردان سخت جدا شونده، وجود دارد که باعث می شود تمیز کردن توستر سخت شود. ولی ما این مشکلات را در مایکروویوها نداریم و به راحتی می توانیم، پایه ی فلزی و شیشه ی داخلی را در ظرف شویی قرار دهیم و داخل اجاق را به راحتی تمیز کنیم.

گرمای داخل و خارج بعد از استفاده 


اجاق توستر ها متاسفانه بعد از استفاده بشدت گرم می شود ،که این گرم به بیرون اجاق نیز انتقال می یابد و باید مواظب مواد پلاستیکی و یا پارچه ای در اطراف توستر باشید. این گرما در داخل اجاق بسیار بیشتر است و قسمت های داخلی اجاق ممکن است، باعث سوزاندن دست شما هنگام خارج کردن غذا شوند. برای همین باید با دستکش های مخصوص ظرف غذا را خارج نمایید. در مایکروویوها ما همچین مشکلی نداریم و محفظه ی داخلی و خارجی گرم نمی شوند. تنها جایی که گرم می شود مواد غذایی می جود در داخل اجاق می باشد.

قابلیت جابجایی 


زمانی جابجایی محصولات مناسب است، که سبک بوده و سایز کوچکتری باشد. یعنی فضای کمتری را اشغال کند. توسترها در این گزینه برتری دارند. زیرا سایز کوچکتری داشته و وزن آنها نسبت به مایکروویوها پایین تر است. در نتیجه جابجایی آن راحت تر می باشد. ولی مایکروویوها دارای وزن بیشتری بوده و جابجایی آن مشکل تر است و امروزه تقریبا در داخل کابینت های آشپزخانه جای مخصوصی برای آن قرار می دهند.

میزان مصرف انرژی(مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)


مصرف انرژی در توسترها تقریبا دوبرابر مایکروویوها می باشد. معمولا میزان انرژی صرف شده برای پخت و پز در توسترها بین 1300 تا 1900 وات می باشد، که این اعداد برای مایکروویوها تقریبا از 750 تا 1400 وات است و این مصرف انرژی در اجاق های گازی بسیار بیشتر می باشد. پس همان طور که مشاهده می کنید، استفاده از توسترها برای مصارف روزانه اصلا به صرفه نمی باشد. اگر قرار است که به صورت مداوم از این محصول استفاده شود، بهتر است انتخاب خودتان را به مایکروویو ها و سولاردام ها محدود کنید.

نکته ی مهم


اگر از توسترها در خانه استفاده می کنید و یا قصد خرید آن را دارید، حتما دقت کنید که موقع گذاشتن مواد غذایی داخل آن نباید مواد غذایی به عناصر گرمایی یا همان المنت ها بچسبد. زیرا در بعضی مواقع موجب آتش سوزی می شوند.


در بالا ما به مقایسه ی بین توسترها و مایکروویوها و سولاردام ها در حالت های مهم پخت و پز پرداختیم. هدف از مقایسه ی این سه محصول سنجش میزان نیاز هر خانواده به آنها می باشد. اگر حالت اقتصادی را در نظر بگیریم در هر خانه لازم نمی باشد، که شما این سه محصول را با هم بخرید. زیرا تقریبا کارایی یکسانی دارند.  شما با مطالبی که در بالا بیان کردیم می توانید انتخابی درست انجام دهید. یکی دیگر از مطالب مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که هر کدام از این سه محصول دارای برند ها و تولید کننده های متنوعی هستند. ولی ما در نیووافت بهترین آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، تا خیال شما را راحت کنیم که انتخاب درستی را دارید.


قیمت این محصولات با توجه به شرکت تولید کننده متفاوت است. اما اگر حالت کلی آن ها را در نظر بگیرید،  توسترها از مایکروویوها و همچنین مایکروویوها از سولاردام ها ارزان تر می باشند. مایکروویوها دارای مدل های توکار نیز می باشند، که قیمت آن ها باز بالاتر می باشد.

توصیه ی نیووافت(مقایسه ی سولاردام با مایکروویو و توستر)


نکته ی پایانی که باید بیان کنیم، این است که شما باید خریدتان را با توجه به نیازتان انجام دهید و همچنین حالت اقتصادی آن را نیز در نظر بگیرید. در بسیاری از مواقع لازم نیست ،که هزینه های بالاتری بابت محصولی بپردازید که نیازی به آن ندارید. در حالی که می توانید با صرف هزینه ی کمتر، محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید. اما ما بدون در نظر گرفتن قسمت اقتصادی، آن باید بگوییم که سولاردام ها از مایکروویوها و همچنین مایکروویوها از توسترها ، بسیار بهتر می باشند و در وقت شما بسیار صرفه جویی می کند و می توانید با داشتن آن لذت آشپزی را تجربه کنید.

دسته‌بندی وسایل خانگی کوچک
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت