دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

بازدید: 892 بازدید
چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

احتمالا بار ها برای شما پیش بیاید که از خود بپرسید، چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟ با ما همراه باشید، تا در پاسخ این سوال به شما کمک کنیم.

اگر از یک سری از مسائل چشم بپوشیم،باید بگوییم که همه ی ما دوست داریم از بهترین و بروز ترین صفحه نمایش های موجود در بازار استفاده کنیم. یعنی اگر ما قسمت اقتصادی یا همان هزینه خرید کالا را در انتخاب یک محصول در نظر نگیریم، مطمئنا با توجه به میزان فضای موجود بهترین و بروزترین مدل موجود را انتخاب می کنید.

نیووافت در این مقاله همه ی مشخصات یک تلویزیون خوب را تشریح می کند و فرق بین انواع تلویزیون ها و تکنولوژی موجود در آنها را بررسی می کند . تا همه افراد بتوانند، یک تلویزیون خوب خریداری کنند.
باید اقرار کنیم که تنوع بسیار زیادی در تلویزیون ها و بهترین صفحه نمایش ها موجود می باشد و همه ی آنها دارای روش های مختلف برای رسیدن به یک نتیجه ی یکسان می باشد. هر شرکت و برند و تولید کننده ای دارای نقاط برجسته و نقاط ضعفی می باشد.

به اصول اساسی که در زیر بیان می شود دقت کنید:

  • تلویزیون  های DirectLED )  LED ) و چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

در تلویزیون های LED از LED مستقیم استفاده شده که به آن Direct LED نیز گفته می شود. این LED ها را از آرایه ای از دیود ها میسازند، که نور را ساطع می کنند و به طور مستقیم در پشت صفحه نمایش نور پس زمینه ی تلویزیون می شوند. یکی از معایب آنها ایجاد کم رنگی موضعی می باشد. منظور از این کم رنگی موضعی نشان دادن نواحی روشن و تاریک تصویر به طور برجسته یا مؤثر می باشد. نسبت به LCD ها کنتراست بالاتری دارد. تلویزیون های LED ( ال ای دی )  دارای قدرت بیشتر و همچنین نسبت به مجموعه های CCFL طیف گسترده تری از رنگ ها را دارند. خود LED ها در تلویزیون ها گران قیمت می باشند، برای کاهش قیمت از صفحه نمایش های LED Edge-Lit  بر روی صفحه نمایش های LED یا  Full-Array استفاده می شود.

  • تلویزیون هایLED Edge ) LED )

در این مدل از LED نور پس زمینه تا امتداد لبه ها نصب شده، که با نصب LEDها در این قسمت می توان LEDها را نازک و نازکتر کرد و سطح کنتراست آن را به CCFL ارائه داد. ولی این لبه ها نمی توانند، کیفیت همان تصویری را تولید کند که LED های مستقیم آن را روشن می کنند. این مدل از LED ها به مراتب ارزان تر می باشند، به همین دلیل است که امروزه از این فناوری استفاده می گردد.

 تصویری زیر LED Direct و LED Edge و Full Array است: 

  • تلویزیون های OLED و چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

منظور از OLED دیود تابش کننده نور آلی می باشد. نور پس زمینه در OLED ها از عبور یک جریان الکتریکی از طریق یک فیلم تابشی که به آن الکترولومینسانس می گویند، حاصل می شود. باید بگوییم که در این تکنولوژی رنگ ها به مراتب بهتر و همچنین کنتراست بالاتر ظاهر می شوند.  توسط آن می توان تلویزیون هایی با ضخامت کمتر و انعطاف بیشتر تولید کرد. این فناوری صفحه نمایش برای شرکت های ال جی، سونی، فیلیپس، و پاناسونیک مقدس است و همگی آنها در آخرین مدل های خود آن را به کار گرفتند.

تصویر زیر لایه های تشکیل دهنده ی LCD و OLED است:

  • Quantum Dot ( نقطه ی کوانتمی )

نقطه کوانتمی یک فناوری جدید است، که شرکت سامسونگ از آن استفاده می کند و ادعا دارد که توسط آن می تواند تصاویر را با شفافیت بیشتر و وضوح رنگ بهتر نسبت به ال جی و سونی ارائه دهد. تلویزیون های شرکت های دیگر از جمله ال جی در SUPER UHD های خود از Quantum Dot به نام Nano Cell استفاده می کند.  همچنین شرکت هایسنس (  Hisense ) در سال جدید 2020 تعدادی تلویزیون Quantum Dot برای ایالات متحده و چین در دست تولید دارد.

  • Curved TV تلویزیون های خمیده یا منحنی و چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

تلویزیون های منحنی هم صورت جدیدی از صفحه نمایش ها می باشد، که در یک سری از مدل های سامسونگ وجود دارد. این مدل از تلویزیون ها متاسفانه محبوبیت زیادی ندارد. هرچند کیفیت تصویر در این مدل از صفحه نمایش ها بیشتر از صفحه نمایش های تخت می باشد.  اما به این دلیل که وقتی زاویه ی دید تغییر می کند و تصویر از حالت اصلی خود خارج و در مرکز جمع می شود،  نتوانسته که به آن صورت که باید در بازار جای خود را محکم کند. منحنی زمانی شروع به تاثیر گذاری بر تصویر می کند، که زاویه ی دید ما به 40 درجه و بیشتر برسد.

 Resolution رزولوشن تلویزیون ها

تعریف:

منظور از رزولوشن در تلویزیون ها تعداد پیکسل ها در صفحه نمایش در دو صورت عمودی و افقی می باشد، که آن را در تنظیمات تلویزیون ها و روی کارتن آنها با ضرب تعداد پیکسل های افقی در پیکسل های عمودی نشان می دهند.

HD و چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

در کل تلویزیون های HD خود بر دو نوع HD و FULL HD می باشند، که در تلویزیون های HD آمادگی تلویزیون برای نشان دادن حد اقل 720 پیکسل می باشد. به طور کلی دارای وضوح یا رزولوشن 1366*768 پیکسل هستند. این تعداد پیکسل برای تلویزیون های FULL HD بیشتر بوده و به تعداد پیکسل 1920*1080 می رسند. توصیه ی ما در این مورد کیفیت FULL HD می باشد.

Ultra HD & 4K کیفیت فوق العاده HD:

وضوح تصویر ها در فوق العاده HD یا Ultra HD دقیقا برابراست با، 4 برابر کیفیت تصویر FULL HD.  یعنی رزولوشن 3840*2160 پیکسل پس شما با این تصویر می توانید، یک تصویر بسیار دقیق و واضح ببینید. همین باعث می شود که شما هنگام ذخیره سازی به پهنای باند بیشتر و حجم زیادتری احتیاج پیدا کنید. در حال حاضر ویدیو های کمی برای این مدل از تلویزیون ها برای نمایش وجود دارند و این تلویزیون ها بیشتر  ویدیو های HD را به Ultra HD نمایش دهند.

اگر بخواهیم در مورد 4K مطالبی بیشتر بیان کنیم، حوصله شما عزیزان به سر می رسد. پس برای این منظور دوستانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتری از مدل 4K هستند، جزئیات آن را در مقاله ی تلویزیون های 4K مطالعه کنند.

8K و چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

بعد از کیفیت های 4K به کیفیت تصویر های 8K می رسیم.  وضوح در آنها 4برابر کیفیت تصاویر 4K می باشد. پس تصویری واضح تر از آن را می توانیم، دریافت کنیم. ولی مشکلی که اینجا به وجود می آید، محتواهای خیلی کمی از 8K در دسترس می باشد. به عنوان مثال می توان به NETFLIX اشاره کرد، که هیچ برنامه ای برای این کیفیت در آن وجود ندارد. پس باید این را نیز مورد توجه قرار داد، که این مجموعه نیاز به پردازش پیشرفته ای دارد تا بتواند محتوا های HD و 4K را در صفحه نمایش های 8K Upscale ایجاد کنند.

این فناوری هنوز مورد استقبال زیاد کاربران قرار نگرفت.  ولی باید مورد نظر شما عزیزان باشد. زیرا بازار تولید تلویزیون ها در آینده به این سمت پیش می رود.
اگر خواهان اطلاعات بیشتر در مورد فناوری 8k می باشید، به قسمت مقالات بروید و در آنجا 8k چیست را جستجو نمایید.

HDR:

اگر در فیلم ها تغییراتی ایجاد شود و به HDR برسد، شما شاهد تغییر بزرگ در کیفیت تصاویر می شوید. استفاده از تکنولوژی HDR در فیلم ها نیاز به روش های جدید فیلم برداری دارد. کیفیت تلویزیون هایی که در آنها از HDR استفاده میشود، بسیار بالا می باشد. زیرا توسط این فناوری شما می توانید ،جزئیات را در قسمت های روشن و تاریک فیلم بهتر مشاهده و درک کنید.

با این فناوری در قسمت های متحرک طیف وسیعی از انتهای نور و تاریک، طیف را گسترش می دهد.  همان طور که گفتیم جزئیاتی بیشتر را به نمایش می گذارد. این فناوری در تلویزیون های سامسونگ و در یک سری از صفحه نمایش های خاص استفاده گردید. البته ال جی و سونی نیز می توانند، از این فناوری در محصولات خود استفاده کنند. ولی برای آن باید یک سری سازگاری های نرم افزاری انجام گیرد.

در حال حاضر هیچ راهی برای استفاده مجدد از HDR در فیلم موجود وجود ندارد. هر فیلم را فقط یک بار می توانیم، با کیفیت HDR نظاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی HDR به مقاله ی HDR چیست نگاهی بیاندازید.

بغیر از مسائل بالا چه نکات دیگری هنگام خرید قابل توجه است:

امروزه خرید تلویزیون کار مهم و سرمایه گذاری قابل توجهی می باشد. نمیتوان خودسرانه اقدام به خرید یک تلویزیون کنیم. زیرا امروزه مدل های زیادی در بازار موجود می باشد و شما باید به نیاز های خود و همچنین یک سری نکات  دقت کنید.

اندازه ها:(چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟)

باید دقت کنید که اندازه ای که برای تلویزیون خود هنگام خرید در نظر می گیرید، متناسب با فضای مورد استفاده باشد. برای این کار باید شما ابعاد اتاق و فاصله ی نشستن تا تلویزیون را مورد توجه قرار دهید. ما در زیر تناسب تقریبی برای اندازه صفحه نمایش تلویزیون و فاصله ی نشستن از آن را برای شما عزیزان بیان میکنیم.

28 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 120 و حداکثر 230 سانتیمتر
32اینچ :  فاصله مناسب حداقل 190 و حداکثر 310 سانتیمتر
40 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 320 و حداکثر 410 سانتیمتر
42اینچ :  فاصله مناسب حداقل 360 و حداکثر 460 سانتیمتر
49 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 400 و حداکثر 480 سانتیمتر
50 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 430 و حداکثر 530 سانتیمتر
55 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 480 و حداکثر 580 سانتیمتر
60 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 550 و حداکثر 630 سانتیمتر
65 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 590 و حداکثر 660 سانتیمتر
70 اینچ :  فاصله مناسب حداقل 650 و حداکثر 740 سانتیمتر
75 اینچ : فاصله مناسب حداقل 700 و حداکثر 800 سانتیمتر
85 اینچ : فاصله مناسب حداقل 730 و حداکثر 910 سانتیمتر

اندازه های بالا به صورت تقریبی و بر اساس تحقیقات خود شرکت نیووافت می باشد.
برای داشتن ارتفاع مناسب هم باید به میزان ارتفاع تلویزیون از سطح اتاق دقت کنیم. ما این فاصله را بیشتر از 110 سانتی متر در نظر نمی گیریم. برای اطلاعات بیشتر در مورد اندازه تلویزیون ها به مقاله ابعاد دقیق تلویزیون ها سر بزنید.

نکته

  • در تلویزیون های 4K زمانی که شما صدای تلویزیون را به خوبی دریافت نکنید دلیل درست نبودن جای شما هنگام تماشا کردن تلویزیون می باشد.
  • اگر می خواهید اندازه ای تقریبا استاندارد را از فاصله ی نگاه کردن تا تلویزیون را بدست بیاورید، باید شما ارتفاع خود تلویزیون را در نظر گرفته و سه تا چهار برابر آن از تلویزیون فاصله بگیرید. البته این اندازه تقریبی می باشد.

آیا تعداد سوکت های HDMI مهم است؟(چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟)

در جواب این سوال باید بگوییم که بله. تعداد سوکت های HDMI در هنگام خرید تلویزیون مهم است. زیرا برای یک اتاق نشیمن شما باید حداقل 3 سوکت HDMI بر روی تلویزیون قرار دهید. تا از جدا کردن و وصل دوباره ی کابل ها جلوگیری کنید.

آیا تلویزیون را می خواهید به دیوار نصب کنید؟

اگر شما تلویزیونی  خرید کنید که بتوانید آن را آویزان کنید، باید هنگام خرید با یک نصاب یا مشاور شرکت تولید کننده گفتگو کنید. زیرا برای نصب تلویزیون شما به وسیله ای به نام براکت احتیاج پیدا می کنید، که باید هنگام خرید تلویزیون آن را در کارتن تلویزیون قرار دهید. اما قبل از نصب حتما با نصاب باید تماس بگیرید. زیرا نصب کردن تلویریون ها به دیوار کار راحتی نمی باشد. مخصوصا وقتی که تلویزیون شما سایز بزرگی را دارد.

سینمای خانگی را می توانم به آن وصل کنم؟

اگر می خواهید به تلویزیون خود سیستم سینما خانگی وصل کنید پس نیازی نیست شما پول بیشتری برای تلویزیون های با کیفیت صدای خوب بپردازید و می توانید پول خود را صرفه جویی کنید و اگر جواب شما منفی است باید در خرید بیشتر دقت کنید و محصولی را خرید کنید که دارای یک سیستم بلندگو داخلی بینظیر باشد تا لذت کافی را هنگام گوش دادن به آن دریافت کنید.

توصیه ی نیووافتی:

ما در این مقاله در مورد یک سری مسائل اساسی تجربه های شرکت و مشاوران را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. برای دریافت اطلاکات بیشتر و اطلاعاتی دقیق در مورد هر کدام از تلویزیون ها که شما قصد خرید آن را دارید ما همیشه آماده خدمت گذاری می باشیم و شما را در راستای خریدی مطمئن در حد توان خود یاری می کنیم و شما توسط شماره های موجود در انتهای صفحه ی اول می توانید شماره خود را از طریق پیامک ارسال کنید تا مشاوران با شما تماس حاصل فرمایند. لطفا مقاله های دیگر سایت را نیز مطالعه کنید.

 

دسته‌بندی تلویزیون ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت