دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟

بازدید: 777 بازدید
چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟

چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟

در این مقاله NEWWAFT ( نیووافت ) به شما میگوید چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟ همچنین سعی بر آن دارد تا مشتری های خود را که به بازی های کامپیوتری و نسل های جدید کنسول های بازی علاقمند هستند، بیشتر آگاه کند و به آنها و طرفداران این سری از محصولات که بیشتر جوانان بین 14 تا 35 سال هستند، کمک کند تا در مورد گذشته ی این بازی ها و وسایل کامپیوتری و الکترونیکی که از آن برای انجام این بازی ها استفاده می شود. اطلاعات مفید و بهتری کسب کنند.

این مقاله به آنها در خرید نیز کمک شایانی می کند. زیرا نیووافت بهترین این محصولات و جدیدترین و بروزترین آنها را در خود جایی میدهد. حتی شما عزیزان با خیال راحت می توانید، برای خرید و آشنایی بیشتر با کارشناسان و مشاوران دلسوز ما در ارتباط باشید. ما وظیفه ی خود می دانیم تا شما را کمک کنیم.

تاریخچه و تعاریف 

کنسول بازی های ویدئویی:  

همان طور که بیشتر شما بر آن اطلاع دارید وسیله ای که برای نمایش بازی رایانه ای از آن استفاده می شود، کنسول بازی نام دارد.  به این دستگاه می توان یک یا چند نفر وصل شود. سیگنال هایی که از این دستگاه خارج می شود، ویدیویی ویا تصویر بصری می باشد.

نکته 
از اصطلاح کنسول بازی برای جدا کردن این دستگاه که مخصوص بازی های ویدیویی است، با رایانه ها استفاده می شود. که مصرف کنندگان بدانند که از کنسول های بازی برای بازی استفاده می شود.

دستگاه بازی :

این دستگاه شامل یک رایانه یا کامپیوتر ( computer )، بازی ویدیویی، نمایشگر، کنترل کننده بازی که خود شامل ( جوی استیک، دکمه ها وغیره ) و همچنین بلندگو ها است. بلندگوها خود داخل شاسی های بزرگ و کوچک هستند.

رایانه خانگی ( رایانه شخصی ):

از این دستگاه برای مصارف و استفاده های شخصی و خانگی مختلف از جمله حسابداری، دسترسی به انترنت و همچنین بازی های ویدیویی طراحی شد.

نکته 
بازی ها و رایانه ها معمولا فنی و تخصصی و گران قیمت هستند. برای همین طراحان و تولید کنندگان کنسول های بازی ویدیویی را طراحی کردند، تا با قیمت مناسبی مردم بتوانند از آن برای بازی کردن و به عنوان سرگرمی استفاده کنند.

تاریخچه

یک سری از وسایل الکترونیکی هستند، که قالب آنها در صنعت استاندار است. این وسایل شامل اسپیکرها و پخش کننده های فیلم و موسیقی می باشند. ولی برخلاف این وسایل الکترونیکی کنسول های بازی دارای قالب های اختصاصی می باشند. به این معناست که هر کدام از تولید کنندگان یک قالب مشخص را برای خود انتخاب کردند و همین باعث رقابت با یکدیگر در بازار می شوند.

اولین کنسول توسط شخصی به نام Ralph Baer ( رالف بائر ) در سال 1966 ساخته شد. کنسول های بازی در دهه های 1990 و 2000 به بعد گسترش پیدا کردند و بعد از آن یک سری وسایل الکترونیکی دیگری مانند پخش کننده های CD ( سی دی )، دستگاه های پخش DVD ( دی وی دی )، دستگاه های پخش دیسک Blue-ray ( بلو ری )، مرورگرهای وب و غیره ارائه گشت و همین ها باعث پر طرف دار شدن بازی های رایانه ای شد.

-در زیر نمودار شروع بازی های ویدیویی به صورت نوار زمان یا همان ( overview of timeline ) از روز اول تا به امروز مشخص است:

 

کنسول های باز در انواع مختلفی عرضه می شوند در زیر به تعریف آنها می پردازیم:

1.    کنسول های بازی ویدیویی خانگی :(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

این دستگاه ها به صورت ثابت بودند و به طور مستقیم باید به یک منبع تغذیه ی برق وصل می شدند. پس قابل جابجای در هنگام بازی کردن نبودند. از نمونه های اولیه ی این مدل ها می توان به Atari 2600 وسیستم سرگرمی نینتندو و Sega Genesis اشاره کرد و از نمونه های جدید آن باید Play Station 4  ( پلی استیشن4 ) و Xbox One ( اکس باکس 1 ) نام برد.

2.    کنسول های بازی ویدیویی دستی :

از نامشان پیداست این دستگاه ها قابل حمل بوده و در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد. منبع تغذیه ی آنها باتری می باشد و باید باتری آنها را شارژ کرد.

چند مدل از کنسول های دستی را اینجا نام می بریم. 1) Game boy 2) PlayStation Vita 3) Nintendo DS 4)  Nintendo 3DS.

3.    کنسول های بازی های ویدیویی ترکیبی :

این مدل از کنسول ها دارای ترکیبی از عناصر و ویژگی های مشترک کنسول های دستی و خانگی هستند و در حال حاضر فقط یک مدل از این کنسول ها وجود دارد، که Nintendo Switch ( نینتندو سویچ ) نام دارد.

کنسول های بازی را از زمان اولین کنسول تا به امروز توسط 9 نسل معرفی کرده اند، که در زیر به معرفی هریک از این 9 نسل به صورت جداگانه می پردازیم.

نسل اول کنسول های بازی ویدیویی 

قبلا هم به این اشاره کردیم، که اولین بازی های ویدیویی در سال 1960 تولید شدند. این بازی ها را نمی شد به تلویزیون های آنالوگ آن زمان وصل کرد. بلکه آنها را به نمایشگرهای برداری وصل می کردند. ایده ی بازی ها را در همان سال ها رالف بائر درست کرد. که بعد از چند مدل طراحی، طرحی را ارائه کرد که قابل تغییر بود و قابلیت نشان دادن برروی تلویزیون را داشت این طرح در سال 1972 منتشر شد و نام Magnavox Odyssey  را به خود اختصاص داد.

این طرح دارای کنترل کننده ها یا همان سویچ ها بود که اجزای خاصی از کنسول را خاموش و روشن می کرد تا بازی های متفاوتی مانند تنیس، والیبال، هاکی و تعقیب را به نمایش در آورد. فروختن این دستگاه به 100000 عدد رسید و همین باعث موفقیت آنها شد و باعث معروف شدن بازی های آتاری پونگ ویدیویی و همچنین توجه بیشتر عموم مردم به این صنعت نو ظهور شدند و در سال های بعد بود که بازار شاهد کنسول های مشابه گردید.

-در زیر یک نمونه از دستگاه مگنا اودیسه را می توانید مشاهده کنید.

نسل دوم کنسول های بازی های ویدیویی(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

در نسل دوم کنسول ها سیستم هایی به وجود آمد، که از کاتریج ها استفاده می کردند. هرچند قبلا هم از کاتریج ها استفاده می شد. اما یا کاتریج ها اطلاعاتی در خود نداشتند و همان عملکرد را به صورت سویچ هایی انجام می دادند یا خود کنسول خالی بود و کاتریج همه ی اجزای بازی را شامل می شد.در نسل دوم کنسول ها ریز پردازنده هایی قابل برنامه ریزی به وجود آمدند و دستگاه هایی به نام VES که این ریز پردازنده ها را در خود جایی داد، در نتیجه کاتریج این مدل فقط به یک  ROM ( حافظه ) احتیاج داشت تا دستورالعمل های ریز پردازنده ها را ذخیره کند.

بعد از آن دو شرکت Atari2600 و  RCA Studio II کاتریج های مخصوص خود را برای کنسول های این شرکت ها تولید کردند.

-در زیر نمونه ATARI 2600 را میتوانید مشاهده کنید.

نسل دوم کنسول های بازی دستی با کاتریج های قابل تعویضی به نام (  microvision ) طراحی شد که در سال 1979 توسط میلتون _ بردلی به بازار وارد و فروخته شد. این محصول در بازار یک سال بیشتر دوام نیاورد، زیرا دارای صفحه ی LCD بسیار نازک و شکننده بود. بعد از این محصول در ژاپن نیزمحصولی ساخته شد ، که گرافیکی در حد آتاری های خانگی داشت . ولی زیاد فروش نرفت. بعد از این محصولات سری NINTENDO’S GAME & WATCH از سری سیستم های اختصاصی بود که موفق عمل کرد. تا سال 1991 بازی های ویدیویی دستی محبوب شد و بازی های این سری بعدا هم در سیستم های دستی نینتندو به صورت پیوسته منتشر گردید.

نکته 
در اوایل 1980 شرکت ها کنسول های بازی ویدیویی خود را منتشر کردند. این بازی ها بیشترشان از نظر فنی از ATARI2600 برتر بودند .اما ATARI 2600 در اوایل 1980 کلا بر بازار کنسول مسلط شد.

نسل سوم کنسول های بازی های ویدیویی(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

در نسل سوم کنسول ها شرکت نینتندو در سال 1983 بود، که FAMICOM را در ژاپن معرفی کرد. در فامیکوم از تکه هایی با وضوح و کیفیت بالا در پالت های رنگی بزرگتر و زمینه ی کاشی شده، استفاده شد. همین کار باعث طولانی تر شدن بازی می شد.

-فامیکوم را میتوانید در قسمت بعدی مشاهده بفرمایید.

در آن زمان بازار به صورت کلی سقوط کرد و فامیکوم مجبور شد، به ایالات متحده روی بیاورد ولی در آمریکا این بازی ها جذاب نبود. پس تلاش فامیکوم برای متمایز کردن خود باعث شد، تا خود را از سیستم کنسول های قدیمی جدا کرده و خود را به عنوان سیستم های سرگرمی ( Nintendo NES ) منتشر کند. در زیر میتوانید نینتندو NES را نگاه کنید.که از یک درگاه کاتریج جلوی بارگذاری می شد و شامل یک ربات پلاستیکی بود.

ابتدا این بازی به عنوان اسباب بازی تبلیغ شد. بازار بازی های ویدیویی با NES که پرفروشترین کنسول آمریکای شمالی بود احیا شد. بعد از این بود که ماریو از برادران SUPER MARIO به یک نماد جهانی تبدیل شد.

سیستم MASTER SEGA در این زمان بود که می خواست با NES به رقابت بپردازد ولی متاسفانه نتوانست. در ایالات متحده و ژاپن این کار را انجام دهد. در برزیل این کار با حاشیه ی گسترده ای خارج شد و MASTER MEGA  از NES محبوب تر گشت.

آتاری که از بازار سقوط کرد توسط جک ترامیل خریداری شد و کم کم خواست که با تحول آتاری به بازار برگردد و دوباره کنسول خانگی را به بازار آورد. که ارزان تر و بهتر بود و تقریبا از نسخه ی قدیمی خود یعنی ATARI2600 تقلید می کرد. بعد از آن آتاری 7800 منتشر شد، اما باز نتوانست سهم بازار را برای خودش برگرداند.

-شکل آتاری 7800 در قسمت  زیر مشخص است:

نسل چارم کنسول های بازی های ویدیویی

اولین کنسول نسل چهار با کامپیوتر شخصی وارد بازار شد. این کار توسط NEC همان شرکت NES انجام شد. کنسول های نسل چهارم بعدها در آمریکای شمالی تحت عنوان نام تجاری  TurboGrafx-16 عرضه شد. TurboGrafx-16 از قالب های غیر معمولی برای ذخیره ی بازی ها استفاده می کرد، که HuCard  نام داشت. همین کارت های کوچک ذخیره سازی به NEC اجازه میداد تا از این کنسول، کنسول های بازی دستی را نیز تولید کند.

در همین زمان در ژاپن PC Engine از فروش فوق العاده ای برخوردار بود و از رقیب خود TurboGrafx-16 پیشی گرفته بود. این کنسول ها در اروپا فروش و انتشار رسمی نداشت.

نکته(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

در این زمان شرکت NEC برای اینکه ثابت کند NES نسبت به قبل پیشرفت کرده ، کنسول های جدید خود را به نام 16 بیتی معرفی و برای آن تبلیغ کرد. همین باعث شد که کنسول های نسل چهارم به عنوان کنسول های 16 بیتی معروف شوند. نسل سوم کنسول ها نسل 8 بیتی و نسل چهارم کنسول ها نسل 16 بیتی در ذهن همه ی مردم باقی مانده است.

کنسول های نسل چهارم توسط شرکت های دیگری نیز استفاده شد و این رقابت ها باعث ایجاد نسخه های جدید در دهه ی 2000 شد. خوبی کنسول های نسل چهارم این بود که با توجه به اینکه دارای تراشه های گرافیکی بودند سبک های هنری را که در بازی ها و رایانه های خانگی رایج شده بودند را دو باره تولید کند. بازی های زیادی برای نسل چهارم وجود داشتند که یکی از ویژگی های عجیب این کنسول ها بشمار می روند.

موفقیت های کنسول های سگا و نینتندو

کنسول بازی های سگا و نینتندو از لحاظ تعداد بازی بسیار موفق بودند. پس برای اینکه هردو کنسول پیشرفت می کردند و استفاده بیشتری از آنها می شد، می بایست برنامه ریزی بهتری برای مونتاژ می کردند. این کار را برای یک سری از بازی ها انجام دادند و باعث تقویت و بهینه سازی آنها شدند هم در تقویت صدا و هم در پردازنده سریعتر آنها.

در اواسط نسل چهارم CD ( یا همان دیسک فشرده ) در دسترس شرکت ها قرار گرفت و هر شرکت به طور جداگانه می خواست که در کنسول های خود از CD استفاده کنند. دو شرکتی که مثل همیشه پا پیش گذاشتند NEC و  SEGA بودند که CD به کنسول های خود اضافه کردند. البته در قالب های  TurboGrafx-CD و Sega CD ولی هردو به اندازه ای متوسط در آن موفق بودند.

بعد از این اتفاقات بود که نینتندو با سونی شروع به همکاری روی SNES علاوه بر CD کار کند ولی این همکاری زیاد طول نکشید. زیرا سهم کنترلی که سونی می خواست بسیار زیاد بود. از آن به بعد سونی کارهای خود را بر پایه ی نینتندو برای کنسول بازی پلی استیشن استفاده کرد.

 نسل پنجم کنسول های بازی های ویدیویی(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

از اولین کنسول های نسل پنجم می توان به 3DO و Atari Jaguar اشاره کرد. این دو کنسول هرچند از کنسول های نسل چهارم بسیار قدرتمند تر بودند اما تهدیدی برای سگا یا نینتندو به حساب نمی آمدند. زیرا ارزانترین این کنسول ها از گرانترین کنسول های نسل چهارم گرانتر بودند. Atari چند خط تولید خود را در این زمان به خاطر جگوار لغو کرد که قمار بزرگی به حساب می آمد و متاسفانه باعث شد ضرر بسیار جدی ببیند.

-در زیر 3DO و آتاری جگوار را می توانید مشاهده کنید.

نکته
در نسل پنجم کنسول ها بود که رقابت بین شرکت ها برای استفاده بهتر از CD نسبت به کاتریج ها شکل گرفت.

پلی استیشن که از شراکت با نینتندو چیزی عایدش نشد و تلاشش برای ایجاد کنسول به شکست انجامیده بود، به نسل خود و بازاری مسلط شد که فروشش به بیش از 100 میلیون دستگاه با گسترش بازی های ویدیوی انجامیده بود. سونی این کنسول را مبتنی بر دیسک های فشرده برنامه نویسی کرده بود و معتقد بود آینده از آن بازی های سه بعدی است.

-در زیر می توانید پلی استیشن را در طراحی اولیه ببینید.

نسل ششم کنسول های بازی های ویدیویی(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

در نسل ششم کنسول ها، کم کم CD ها جای خود را به DVD ها دادند و در کنسول ها استفاده گردیدند.  همچنان معماری های رایانه ای شخصی در کنسول های بازی عوض شدند. در این نسل کنسول های آنلاین و کنسول هایی که دارای هارد دیسک و قدرت اجرای حافظه فلش را داشتند به آزمایش گذاشته شدند.

پلی استیشن 2 سونی در سال 2000 در استرالیا، در آمریکا شمالی، در اروپا به بازار عرضه و منتشر شد. این محصول بسیار موفقیت آمیز بود و همچنین اولین کنسولی بود که توانست DVD را در در کنسول بازی های خانگی استفاده و پخش کند. در سال 2004 سونی نسخه ای کوچکتر از کنسول پلی استیشن را دوباره طراحی کرد. دقت داشته باشید فروش پلی استیشن 2 از سال 2001 به بیش از 140 ملیون دستگاه رسیده است. همین امر آن را به پرفروش ترین کنسول خانگی تاریخ تبدیل کرده است و تا الان هم پرفروش ترین این کنسول ها می باشد. در زیر می توانید نظاره گر پلی استیشن 2 باشید.

نینتندو از صفحات نوری 8 سانتی متری به جای کاتریج ها استفاده می کرد و تا سال 2007 دوام آورد و بعد از تولید محصول Wii تولید کنسول قدیمی خود را قطع کرد.

( مایکرو سافت ) و ورود این شرکت به عرضه ی کنسول های بازی ویدیویی

مایکروسافت در سال 2001 شروع به تولید اولین کنسول بازی های خود با نام  Xbox کرد. اولین کنسول هایی که قابلیت داشتن حافظه ی هارد دیسک را داشتند، برای شرکت مایکروسافت بودند.

همچنین اولین دستگاهی بود که شامل درگاه اترنت برای اینترنت باند پهن بود، که از طریق آن سرویس آنلاین Xbox LIVE فعال و قابل استفاده بود.

Microsoft شرکتی بود که توانست توسط سیستم عامل ویندوز خود کسانی را جذب کند که به توسعه دهندگان رایانه شخصی اهمیت می دادند. اما در نهایت Xbox از محبوبیتی بیشمار در ایالات متحده برخوردار گشت.

-اولین XBOX  را در شکل زیر مشاهده کنید.

نسل هفتم کنسول های بازی های ویدیویی

در نسل هفتم نکته قابل توجه این است، که می توان از فرمت های جدید دیسک ها پشتیبانی و استفاده کرد. از طریق یک سری لوازم جانبی که مبلغی باید بابت آن پرداخت می کردند ،از Blue-Ray Disc بااستفاده از پلی استیشن 3 و DVD با پشتیبانی Xbox 360 پشتیبانی می شدند. همه ی کنسول ها در نسل هفتم از کنترلر های بی سیمی نیز پشتیبانی می کردند.

نینتندو، مایکروسافت و سونی و نسل هفت Xbox و PlayStation 3

  • Xbox 360(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

سال 2005 در ایالات متحده، اروپا، ژاپن و در سال 2006 در استرالیا،Xbox 360 نسل هفتم خود را آغاز کرد. این آغاز با قدرتی همراه بود اما تا یک سال بعد از آن و همه ی نقشه ها ی مایکروسافت با ورود Sony PlayStation 3 به هم خورد. XBOX360 را در تصویر زیر مشاهده کنید.

  • PlayStation 3 ( پلی استیشن 3 )

سال 2006 PlayStation 3 در آمریکای شمالی، اروپا و در سال 2007 در استرالیا منتشر شد. این مدل از پلی استیشن ها فیلم های دیسک Blue-Ray از جعبه پلی استیشن خارج می شدند. همچنین در این مدل بود که با استفاده از کابل HDMI می توانست خارج از آن از فیلم ها خروجی به وضوح 1080p گرفت. در نسل هفتم 7 کنترل کننده می توانستند توسط بلوتوث به کنسول متصل شوند. تصاویر طراحی پلی استیشن 3 را از راست به چپ در سال های 2006، 2009، 2012 می توانید مشاهده کنید.

نکته :

  • باید بدانیم چون تاریخ بازی های ویدیویی به آمریکا و ژاپن بر می گردد، یک سری از مدل هایی که توسط مایکروسافت و سونی تولید و منتشر می شدند. هرگز به کشور های دیگر نمی رسیدند و تولید آنها در همان ژاپن و آمریکا قطع می گشتند.  البته این را هم باید اضافه کنم که ورژن های جدید با ورژن های قدیمی خود نیز سازگار بودند.
  • در سال 2010 سونی بازی هایی را ارائه کرد که امکان کنترل حر کت را داشتند. البته در Xbox  نیز این امکان فراهم شده بود و هردو قادر به اجرای فیلم های Blue-ray و بازی های سه بعدی نیز بودند.

Wii نینتندو 

در سال 2006 در ژاپن، Wii نینتندو  در استرالیا و در اروپا منتشر شد. Wii از هارد داخلی نمی توانست پشتیبانی کند. ولی در عوض می توانست از 512 مگابایت حافظه داخلی فلش استفاده کند و همچنین از ذخیره سازی کارت های SD قابل جابجایی نیز پشتیبانی می کرد.

-شکل Wii را می توانید ببینید.

نکته(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

حداکثر رزولوشن در Wii به 480p می رسید، که تنها کنسول نسل هفتم بود، که خروجی گرافیکی آن از کیفیت بالایی برخوردار نبود.
قیمت این مدل از کنسول ها پایین بود و کنترل کننده های آن شبیه به ریموت و یا کنترل تلویزیون بودند. بازی های این مدل هم مانند سایر مدل ها در نسل هفتم با بازی های دستگاه های قبلی خود سازگار هستسند.

نسل هشتم کنسول های بازی های ویدیویی

تمرکزها در نسل هشتم کنسول های بازی های ویدیویی علاوه بر پیشرفت های سخت افزاری به اتصال بین کنسول و سایر رسانه ها خیلی بیشتر شده است. خب بیایید نگاهی بندازیم به Wii و Sony و Microsoft و کنسول های منتشر شده از آنها.

Wii ( نینتندو ) هیبرید کنترلر یا رایانه لوحی را معرفی و منتشر کرد، که از ویژگی های آن می توان به امکان واقعیت افزودن به بازی اشاره کرد. کنسول نسل هشتم سونی، پلی استیشن 4 بود که این مدل کنسول در سال 2013 منتشر گردید و امکان اشتراک گذاری محتوای بازی های ویدیویی بین چند دستگاه را امکان پذیر ساخت. شکل و ظاهر پلی استیشن 4 در زیر قابل دیدن می باشد.

بعد از آن مایکروسافت دست روی دست نگذاشت و Xbox One رادر نوامبر سال 2013 به بازار عرضه کرد.

 عکسی از Xbox 1 را می توانید در قسمت زیر نظاره کنید.(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

در نسل هشتم کنسول ها شرکت های سازنده به سیستم عامل های موبایل مانند IOS APPLE و همچنین سیستم عامل های اندروید گوگل به خاطر رقابت شدید، دقت و توجه زیادی کردند. پس بازی های ویدیویی ارتباط مستقیمی با گوشی ها پیدا کردند و تخمین زده شد، که در سال 2014 بیشتر از یک چهارم جمعیت جهان به بازی های کم هزینه برای این دستگاه ها روی می آورند که به گوشی های تلفن ارتباط دارند. مثالی که گویای این حقیقت می باشد، بازی Angry Birds بود که با بیش از 2 میلیارد بار در سراسر جهان چالش بزرگی را برای این نوع از سیستم عامل ها به وجود آورد.

موفقیت کنسول های نسل هشتم:

در کنسول های نسل هشتم، سونی و مایکروسافت از نینتندو پیشی گرفتند. سونی با اعلام فروش 2 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 در 2 کشور در 24 ساعت و مایکروسافت با اعلام فروش 1 ملیون دستگاه Xbox 1 در 13 کشور در 24 ساعت رقابت خود را آغاز کردند، که در این رقابت جای برای نینتندوی قدیمی نبود. از سال 2014 به بعد نزدیک به 7 میلیون پلی استیشن 4 و بیشتر از 5 میلیون Xbox 1 در سراسر جهان ارسال شده اند، که سهم نینتند و 2.8 میلیون کنسول Wii U به فروش رسانده بود، که اصلا طبق پیش بینی ها خود شر کت نبود.

-در زیر نینتندو Wii U را به نمایش گذاشته ایم.(چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

هم سونی و هم مایکروسافت از کنسول های نسل هفتم خود بسیار فراتر رفته بودند. مایکروسافت و سونی که خیلی در رقابت بودند به فکر تجدید سخت افزاری کنسول های خود در سال 2016 بودند. تنها هدف آنها همسان سازی خود و مقاومت در سیستم عامل ها در سال های پیش رو بود تا بتوانند پشتیبانی بسیار بهتری از محتوا و واقعیت مجازی 4K داشته باشند و از قافله ی پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی جا نمانند. د اوایل سال 2017 نینتندو Wii U را قطع و در اواخر همان سال کنسول ترکیبی جدیدی را به نام Nintendo Switch منتشر کرد.

-نمایی از نینتندو سویچ را می توانید مشاهده کنید.

کنسول های آینده

در 2019 دو شرکت مایکروسافت و سونی اعلام کردند، کنسول جدید را در اواخر سال 2020 جانشین نسل هشتم خود کنند. کنسول های نسل جدید مایکروسافت Xbox Series X نام گرفت و در ماه مارس 2020 منتشر شد. از ویژگی های این کنسول جدید می توان به عملکرد اسمی 60 فریم بر ثانیه با وضوح 4k اشاره کرد. اما قادر است، تا 120 فریم بر ثانیه وحتی پشتیبانی رزولوشن و وضوح تصویر 8k را داشته باشد.

همچنین در این سری جدید سازگاری نرم افزاری از جمله ( تمام بازی های ایکس باکس وان و همچنین بازی های ایکس باکس و ایکس باکس 360 ) و سخت افزاری از جمله ( کنترل کننده های ایکس باکس 1 ) بین آن و نسل های قدیمی خود برقرار است. در زیر سری x  کنسول xbox را در تصویر می بینید.

شرکت سونی نیز در کنفرانس CES سونی در سال 2020 از پلی استیشن 5 خود را رسما اعلام کرد. که او هم مانند مایکروسافت می توانست از رزولوشن 8k پشتیبانی کند. همچنین انتظار می رفت که او هم از سازگاری عقب برخوردار باشد و بتواند پلی استیشن 4 و پلی استیشن VR را پشتیبانی کند. البته سونی این سازگاری ها را برای تغییرات خاصی در بازی که مورد نیاز بود در نظر گرفته بود که به اختلاف زمان بندی نیاز داشت. در زیر تصویری از پلی استیشن 5 را که به تازگی رونمایی شده است ببینید.

توصیه ی نیووافتی (چگونه یک کنسول بازی را بشناسیم؟)

شرکت و سایت نیووافت به شما اطمینان می دهد تا در مورد خرید کنسول های بازی می تواند راهنمایی هایی بسیار مفید به شما عزیزان بدهد. ما کلیه ی کنسول های بازی را به صورت مستقیم وارد ایران می کنیم و می خواهیم جنس اصلی و بدون واسطه را با بهترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار دهیم. خواستار فرصتی هر چند اندک از شما عزیزان هستیم ،تا ثابت کنیم کنار شما هستیم. سود کنسول های بازی برای فروشگاه اینترنتی ما بسیار ناچیز می باشد ولی ما با افتخار اجناس اصلی را برای شما عزیزان فراهم می آوریم. با خرید خود از نیووافت مستقیم می توانید با چین و دبی در ارتباط باشید. ما آماده پذیرش سفارشات شما عزیزان از خارج و داخل کشور هستیم.

 

 

دسته‌بندی تلویزیون ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت