دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب

بازدید: 742 بازدید
چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب

چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب

این مقاله چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب را به شما میگوید.. بو قویترین حس ما می باشد. پس ارتباط مستقیمی با حافظه ی ما دارد. ما با احساسات ارتباط عمیقی می توانیم، برقرار کنیم و به خاطر همین واکنش ما به عطرها سریع و قوی است. اگرچه در حال حاضر درک ما از آن در مرحله ی نوزادی می باشد. پوشیدن عطر یک روش متمایز برای بیان خود ما می باشد.  بسته به رایحه ای که انتخاب می کنیم، پوشیدن یک عطر می تواند ما را جذابتر و نزدیکتر جلوه دهد.

عطر چیست؟

رایحه های عطر مخلوط های پیچیده ای از آنچه مردم صنعت به عنوان مواد اولیه است،میباشند.  این مواد اولیه می تواند، عصاره هایی از منابع طبیعی یا مواد اولیه مصنوعی باشند.
روغن ها در یک سری محلول که معمولا الکل می باشند، حل می شوند. تا از بوی تند عطر ها جلوگیری و از خشبو شدن آنها لذت برد. قدرت عطر ها تعیین می کند ، که مدت زمان استفاده از این عطر بر روی پوست چقدر بادوام  می باشد.

چرا و چگونه باید و می توان از عطرها استفاده کرد؟(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

باید یک نکته خیلی مهم در مورد عطر ها را همین الان برای شما بیان کنم. این نکته چیزی نیست جز بخش نامرئی سبک شخصی شما، که تاثیر قابل توجهی در نحوه ی درک افراد از شما را بیان می کند.

عطر ها یا همان بخش نامرئی سبک شخصی چه توانایی هایی دارند؟

  1.  تاثیر در افزایش سطح جذابیت.
  2. افزایش میزان اعتماد بنفس.
  3. تاثیر در کاهش سطح استرس.
  4. افزایش سطح اطمینان.
  5. تاثیر در افزایش سطح هوشیاری.
  6. افزایش شانس دریافت شماره تلفن از زنان و بلعکس.

اما چیزی که مهم است این است، که مردم با وجود دانستن این تاثیرات هنوز 80% آنها به طور مرتب از عطراستفاده نمی کنند.

 

چرا مردها از استفاده مرتب عطرها مردد هستند؟(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

اولین دلیل این کار کمبود آگاهی مردان، نسبت به اطلاعات اولیه از عطرها و همچنین ترس از انتخاب کردن بوی بد و ساده می باشد.

یک استایل خوب و شیک فقط میتواند، با یک بوی خوب و خوشایند کامل شود.چیزی که همیشه در ذهن و خاطر ها باقی می ماند. یکی از مهمترین چیزهایی که برند های مطرح دنیا دنبال آن هستند، تولید و پخش رایحه منحصر به فردی است که توجه همه را جلب کند . یک رایحه ی خوش بو می تواند به ما اعتماد به نفس و حس نشاط و شادآبی بیشتری به زندگی ما بدهد.

عطر وادکلن ها بر دورایحه هستند:

  • گرم و خنک:

بسیاری از ما از عطر و ادکلن فقط در مواقع خاصی استفاده می کنیم. ولی داشتن رایحه خوب تاثیر زیادی در دیدار و ملاقات های ما با دیگران دارند.
رایحه های گرم بیشتر در فصول سرد سال بکار میروند. ولی افرادی هم هستند، که از این رایحه ها در فصول گرم هم استفاده می کنند. این رایحه ها بیشتر نشان دهنده ی جسور بودن و خاکی بودن فرد می باشد. برای افرادی که شب زنده دار هستند، استفاده بیشتر ار ان حس بهتری برایشان دارد.

رایحه های خنک برای فصل های گرم استفاده می شوند. عضو جدا نشدنی تابستان هستند. این رایحه ها بیشتر نشان دهنده ی خون سرد و آرام بودن فرد می باشند و بیشتر افرادی که عاشق مدیریت و رهبری کردن هستند، از آن استفاده می کنند.

فرق بین عطر و ادکلن و ادو تویلت:(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

خب اول بیاید بدانیم که آیا بین این سه مدل از محصولات فرقی هست یا نه؟ خب خیالتان را همین جا باید راحت کنم که بین این سه مدل رایحه هیچ فرقی وجود ندارد.  تنها فرق آنها در میزان غلظت روغن عطر در الکل و آب آن می باشد و بر اساس این میزان غلظت آنها را نام گذاری کردند.
در شکل زیر میزان غلظت و همچنین میزان ماندگاری رایحه ها را به طور مفید و مختصر نشان می دهیم:

 

نکته

  • پس باید برای تعریف عطر بگوییم، که به طور کلی یک اصطلاح unisex برای هر بو است که از مقدار معینی روغن عطر رقیق شده در الکل و آب می باشد.
  • عطر بسته به غلظتی که پیدا می کند، نام دیگری به خود اختصاص می دهد.

Eau fraiche 

این مدل رقیق ترین نسخه رایحه می باشد، که معمولا دارای یک تا سه درصد روغن عطر در الکل و آب است. در این نسخه میزان ماندگاری کمتر از یک ساعت طول می کشد.

( Cologne ( eau de cologne (چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

کلن یا ( ادکلن ) قدیمی ترین نسخه اصطلاح عطر می باشد، که در آمریکای شمالی برای رایحه های مردانه مورد استفاده قرار گرفت. از مشخصات این نسخه می توان به سبکی، تازه بودن و میوه ای بودن رایحه نام برد. رایحه ی آن از دو تا چهار درصد روغن های عطر در الکل و آب است . میزان ماندگاری آن تقریبا دو ساعت طول می کشد و افراد جوان از طرفداران این رایحه می باشند.

( Toilette ( eau de toilette

توالت ( ادو تویلت ) که ترکیبی از اسپری سبک با پنج تا 15 درصد جوهر عطر خالص که در الکل حل می شود و معمولا تا سه ساعت میزان ماندگاری آن طول می کشد.

( Perfume ( eau de parfume

خود عطر که از نظر جنسیتی فرقی ندارد و هم برای زنان و هم مردان استفاده می گردد. پس بهترین اصطلاح برای توصیف یک رایحه می باشد. در عطر حدود 15 تا 20 درصد جوهر عطر خالص وجود دارد و میزان ماندگاری آن 5 تا 8 ساعت به طول می انجامد.

Perfume(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

عطر خالص که از بخار حاصل می شود. گران قیمت ترین و متمرکزترین رایحه می باشد. عطر خالص از پارفوم که 20 تا 30 درصد روغن جوهر عطر خالص تشکیل میشود. که هر کاربرد واحد آن می تواند تا 24 ساعت ماندگارباشد.

چرخه زندگی یا ماندگاری عطرها:

عطر ها در حالت کلی دارای سه بخش می باشند، که به این چرخه ها چرخه عمر نقاط می گویند. به صورت یک هرم می باشد که شکل آن را در زیر گذاشتیم. هر سه بخش دارای عطر های جداگانه ای است. این قسمت ها به صورت بلوک های ساختمانی بوی خاص است و این بخش ها هرکدام شامل رایحه های بالا، متوسط، و پایه است.

در زیر هر قسمت را به صورت جداگانه توضیح میدهیم: 

  •  نت برتر :(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

نت برتر همان نت اصلی می باشد. رایحه ی اولیه و سبکتر را شامل می شود که در ابتدا به بینی می رسد. نت برتر حدود 20 دقیقه تا 2 ساعت ماندگار می باشد. بعد از نت برتر نت معمولی می باشد. نت های معمولی بالا و وسط مانند رایحه های مختلف گل، رایحه های میوه ای، نت های دریایی، آبزیان و ادویه جات ترشی جات مانند دارچین است. نمونه هایی از این نت ها هم شامل مرکبات، رایحه های پودری وگل های سبک است.

  •  نت متوسط :

به این نت ها همچنین نت های میانی با قلب میگویند. در این نت عناصر اصلی عطر را به نمایش می گذارد. این نت ها پس از پاکسازی نت برتر حدود 30 دقیقه و بعد از پاشش می توانند حتی 3 تا 5 ساعت هم ماندگار باشند. این نت ها اغلب شامل عطر گل های سنگین تر از نت برترمی باشند. نت های میانی و پایه، لایه های اضافی از رایحه می باشد که بوی خاصی به عطر می بخشند.

  • نت های پایه :

این نت آخرین موردی می باشد، که ایجاد می شود. توسط این قسمت است که می توان بوی پوست بدن را از بین برد و رفع کرد. در اینجاست که شما بوی اصلی و دلپذیر رایحه را احساس می کنید و با داشتن ماندگاری بیشتر، مورد توجه قرار می گیرد. نت های پایه، پایه ی عطر را تشکیل می دهند و تعیین می کنند هنگام ماندگاری روی پوست بوی آن چگونه باشد. نت های پایه ماندگاری به اندازه ی 5 تا 10 ساعت را دارند. این نت ها شامل چوب صندل، وتیور، وانیل، تار، چرم، دود، تنباکو و مشک می باشد.

در زیر به صورت یک شکل کامل نت ها را نشان میدهیم:

 

 

نکته(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

شما با یک نکته مهم می توانید، اصلی و بد بودن عطرها را تشخیص بدهید. با خشک شدن سه نت بالا رایحه ها تغییر می یابد و باعث می شود عطر ها تکامل یافته و جالب تر شوند. پس یکی از علایم رایحه های معمولی با کیفیت پایین زمانی است، که در طول زندگی عطر بوی آن یکنواخت بماند.

عطرهای خطی و غیر خطی و اهداف آن ( Linear vs Non Linear )

همه ی عطرها با گذشت زمان تمایل ندارند، سه لایه ی نت را تغییر دهند. مثلا عطر های خطی تمایل دارند، تا زمانی که لباس را بشویید همان بورا برای شما حفظ کند. اما رایحه های غیر خطی بعد از تعامل با پوست شما طعم بو را تغییر می دهند. پس هر کدام از آنها اهداف مخصوص خود را دارند. بیشتر بدانید.

 

انواع عطرها از لحاظ طراحی و فروش

  •  عطر های طراح :

این مدل عطر ها همان هایی هستند، که توسط کمپانی هایی مانند آرمانی ( Armani )، بوربری (  Burberry )، چنل ( Chanel ) و سایر مارک های دیگر طراحی شد.  در اکثر فروشگاه ها مشاهده می شوند. این مدل از عطرها، از مدل های دیگر عطرها ایمن تر و ارزانتر نیز می باشند.

  • عطرهای جایگاه ( Niche ) :(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

رایحه های نیچه از مواد با کیفیت تر و گران تر تولید می شوند. این مدل از عطرها توسط هنرمندان صنعت ساخته می شوند و افراد خاصی می توانند از این مدل عطرها استفاده کنند. انتخاب این عطرعا یک انتخاب جسورانه یا منحصر به فرد می باشد.  عطرهای نیچه جذابیت جهانی ندارند. زیرا دارای طعم و رایحه ای هستند، که می خواهند رایحه های قابل قبول را مورد فشار قرار می دهند. قیمت عطر های نیچهتقریبا دوبرابر و نیم عطرهای طراح می باشند.

نکته

قیمت گذاری عطرها لزوما ربطی به مواد تشکیل دهنده ی رایحه های آنها ندارند. چیزی که در قیمت گذاری ها مهم است ،میزان بازاریابی و برند یک محصول می باشد. پس بهترین کار برای خرید یک عطرجدید این است، که بگذارید بینی شما تصمیم بگیرد.

قدرت یک ادکلن:

قدرت ادکلن تعیین می کند، که عطر تا چه اندازه ای  حرکت میکند. در ادکلن های قوی می توان بوی آن را تا چند قدم دورتر نیز حس کرد. در صورتی که عطرهای ملایم فقط توسط کسی بوش احساس می شود، که خیلی نزدیک به آن شخص باشد. این نکته را مورد توجه قرار دهید، همیشه ادکلن های با قدرت بالا مناسب نیستند.

چه عواملی در کیفیت خوب و بد بودن ادکلن ها موثر می باشند؟

ماندگاری، منحصر به فرد بودن بو و طرح ریزی از مهم ترین دلایل قابل وضوح هستند. همین باعث می شود ا،فرادی که قادر به بو کردن شما نیستند و از عطر شما قدردانی می کنند.

 

منظور از پوشیدن عطر چیست؟

منظور از پوشیدن همان تداوم بو در انواع فصول سال می باشد. مثلا عطرهای زمستانی به طور معمول طولانی تر از رایحه های تابستانی می باشند. ماندگاری رایحه های تابستانی در یک عطر خوب باید بین 5 تا 7 ساعت به طول بی انجامد. عطرهای زمستانی دارای نت های پایه ای شدید تری می باشند که همین باعث می شود که تمایل به ماندگاری در آنها بیشتر شود. ماندگاری در عطر های خوب زمستانی باید به 10 ساعت برسد.

نکته مهم(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید یک عطر خوب نحوه ی تست آن می باشد. شما باید قبل از خرید مقداری از آن را بر روی مچ خود اسپری کنید و آن را در طول روز بپوشانید تا ماهیت در حال گذر و طول عمر بو را درک کنید. هنگام تست یک عطراز پاشیدن آن به روی کاغذ خودداری کنید زیراکاغذ فقط نت های برتر را نشان می دهد و نشانگری ضعیف برای نشان دادن چگونگی ترکیب نت های عطر با پوست بدن شما می باشد.

در حالت کلی برای خرید کردن یک عطر مناسب توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

1.    طبق مطالعات انجام شده شما باید عطری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با بوی طبیعی بدن خود همخوانی داشته باشد. هرگز اجازه ندهید کسی برای شما بوی خاصی را انتخاب کنند البته شما می توانید از آنها کمک بگیرید ولی در آخر باید تصمیم انتخاب رایحه ی عطر بر عهده ی شما باشد.
2.    کورکورانه انتخاب نکنید. زیرا قبلا هم به آن اشاره کرده ایم که عطر ها سبک نامرئی شخصیت شما هستند.
3.    شما باید بویی را انتخاب کنید که تکمیل کننده بوی طبیعی بدن شما باشد. در فروشگاه های بزرگ جایی برای امتحان و تست عطرها وجود دارد. شما در هر بار خرید کردن عطرها باید حداقل چهار طعم را تست کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی را انجام دهید.

نحوه تست طعم های مختلف عطرها(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

1.    روی هر مچ و هر آرنج داخلی یک نوع از اسپری را بپاشید.
2.    بعد از هر بار بو کردن طعم ادکلن ها کام خود را با دانه های قوی مانند قهوه که در دسترس است تازه کنید.
3.    ازانتخاب بو توسط نوارهای کاغذی که عطر را بر روی آن پاشیده اند خودداری کنید.
4.    اولین بویی که از عطر استشمام می کنید شاید تا آخر روزهمان بو را نداشته باشد.
5.    بعد از پاشیدن عطر بر روی مچ دستتان به دور فروشگاه حرکت کرده و بقیه ی ادکلن ها را در فواصل تست بزنید.

انواع سایزهای مختلف عطرهای موجود

عطر ها معمولا در اندازه های مختلف بطری های درب دار عرضه می شوند که سایز آنها از 1 اونس تا 3.4 اونس متغییر می باشد.
به این بطری ها گلدان نیز گفته می شود.
سایزهای کوچک این گلدان ها برای کسانی که برای اولین بار عطر ها را استفاده می کنند بهتر است. البته این سایز از عطرها ارزانتر نیز می باشند.

نکته:

  • به پاشیدن عطر بر روی لباس و بدن پوشیدن عطر نیز گفته می شود.
  • منحصر به فرد بودن رایحه اغلب توسط بیشتر مردان نادیده گرفته می شوند که کار خوبی نمی باشد. زنان اغلب به بوی مردان توجه می کنند حتی آنها این بو ها را به عنوان خاطره در ذهن خود ذخیره می کنند. عطرها نیز مانند لباس ها بیان گر حالت بیرونی شما می باشد.

یک سری از قوانین کاربردی عطرهاچگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

  • عطرها را ترجیحا برروی پوست خشک و بعد از دوش گرفتن می پاشند.
  • نازل اسپری باید فاصله ای 3 تا 6 اینچ را از پوست بدن داشته باشد.
  • به نقاط نبض توجه داشته باشید زیرا گرمای بدن باعث می شود تا رایحه در روز به وجود بیاید و یک دنباله رایحه خوب که به آن سیلوژ می گویند ایجاد کند. این نقاط شامل قفسه سینه، گردن، فک پایین، مچ دست، ساعد، آرنج داخلی و شانه می باشد.
  • درصورت لزوم باید دوباره اسپری بزنید و بسته به ماندگاری عطر خود می توانید از اسپری بیشتری استفاده کنید.
  •  نت ها را نکشید. منظور از کشتن نت ها این است که مالیدن عطرها به پوست کار معقولی نمی باشد زیرا این کار پیوندهای مولکولی را می شکند و عطر را ضعیف تر می کند.
  •  عطر را روی لباس های خود اسپری نکنید. عطر مجاز به مخلوط کردن با روغن های دیگر نمی باشد. پس روند طبیعی خود را نمی تواند روی لباس بگذراند.
  •  عطر را نباید بیش از حد اسپری کرد. زیرا این کار باعث زده شدن و حتی سردرد گرفتن انسان می شود. شما فقط با فشار دادن انگشت برروی سر ادکلن به میزان مناسب آن را بپاشانید.
  •   عطر باید کشف شود نه اینکه زننده باشد مردم باید به عطر نزدیک باشند ولی نباید عطر بر آنها غلبه کنند.

توسط یک شکل نقاط حساس بدن را مشخص کرده ایم

 

 

طول متوسط عطرها

متوسط طول عمر بطری عطرها 3 تا 5 سال از تاریخ تولید آنها می باشد.
میزان مصرف عطر بر اساس حجم و تعداد اسپری ها
1.    هر 100 میلی لیتر به تعداد 1000 تا 1500 اسپری می باشد و باید 14 تا 16 ماه دوام بیاورد.
2.    همچنین میانگین تعداد اسپری برای بطری های 50 میلی لیتری 735 است که باید 7 الی 8 ماه دوام بیاورد.

نکته

شما عزیزان می توانید با نگه داشتن عطر در محیط های خنک، تاریک و خشک ( مثلا در اتاق خواب خود ) طول عمر آن را افزایش دهید. فضای گرم باعث تبخیر شدن عطر شده پس باید از محکم بودن درب بطری اطمینان حاصل کرد. نور آفتاب نیز همین کار را کرده و باعث از بین بردن پیوند مولکول ها می شود.

توصیه ی نیووافتی(چگونگی تشخیص یک عطر یا ادکلن خوب)

نکته قابل توجه در مورد رایحه ها که خیلی خیلی کم به آن توجه می شود نحوه ی نگهداری آن می باشد. ما در نیووافت نحوه ی جدیدی ازنگهداری عطر و ادکلن ها برای شما تشریح می کنیم. عطرها را می توانید چندین سال نگهداری کنید. اما از آنجایی که به نورو دما بسیار حساس هستند توصیه می شود برای اینکه بوی اولیه ی خود را از دست ندهند آنها را از پوشش فویل آلومینیومی پیچیده و در داخل یخچال نگهداری کنید. شاید خنده دار به نظر برسد ولی این کار تاثیر زیادی در ماندگاری بوی عطرو ادکلن ها دارد. ما در نیووافت چند برند معروف دنیا با ماندگاری عالی را به شما معرفی می کنیم و به شما هم توصیه می کنیم به این برند ها نگاهی دقیق بندازید.

 

 

 

دسته‌بندی آرایشی و بهداشتی
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت