دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

گیم پدها یا دسته های بازی اصلی

بازدید: 768 بازدید
گیم پدها یا دسته های بازی اصلی

گیم پدها یا دسته های بازی اصلی

موضوع این مقاله گیم پدها یا دسته های بازی اصلی است.

ما در نیووافت مقاله ای حرفه ای به زبانی ساده برای شما عزیزان در مورد کنسول های قدیمی و آنهایی که در حال حاضر در بازار موجود است و حتی در مورد نسل های آینده هم نوشتیم. لطفا به مقاله ی کنسول های بازی مراجعه کنید.
اما ما در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین کنترل کننده های بازی نیز اطلاعاتی مفید برای شما عزیزان قرار دهیم تا بدانید که تولید دسته ها از آغاز چگونه بوده و امروزه در نسل نهم کنسول ها این کنترل کننده ها یا همان دسته های بازی به چه صورت در آمده است.

با خواندن این مقاله شما به راحتی می توانید این کنترل کننده ها را در نیووافت خریداری نمایید. البته دسته های بازی در نیووافت اصلی  بوده و شما با خرید آنها لذتی واقعی را تجربه می کنید. دسته های بدل و غیر اصلی امکان لذت واقعی را از شما عزیزان می گیرد. ما پل ارتباطی شما با دنیایی مدرن هستیم. ما در اینجا فقط حرف نمیزنیم بلکه عمل می کنیم. از صبر و شکیبایی شما بزرگواران بسیار ممنونیم.

Game controller کنترل کننده بازی 

وسیله ای است برای ورود به یک بازی که با استفاده از آن می توان، یک شی یا کاراکتر که در بازی هست را با آن کنترل کرد. نکته قابل توجه این است، تا قبل از نسل هفتم کنسول ها این کنترل کننده ها به صورت سیمی بودند. اگرچه از آن به بعد کنترل کننده های سیمی به کنترل کننده های بیسیم، تغییر پیداکردند و نیازی به درگاه های ورودی برای کنترل کننده ها روی دستگا ها نداشتند. کنترل کننده های بیسیم توسط باتری ها تغذیه می شدند.

به جز کنترل کننده های سیمی یک سری از کنترل کننده ها بودند، که از طریق درگاه USB به رایانه متصل می شدند و این دستگاه ها ی ورودی که به عنوان کنترل کننده ها استفاده می شدند. شامل صفحه کلید یا کیبورد، گیم پدها، دسته های بازی، جوی استیک ها و همچنین یک سری وسایل مخصوص که خود شامل فرمان های کنترل کننده، برای بازی های رانندگی و اسلحه های سبک برای بازی های جنگی و تیر اندازی نیز می شدند.

نکته

 
کنترلر های بازی طی چندین سال به شکل های امروزی در آمده است ،که می تواند رضایت مشتری را جلب کند.
اولین کنترل کننده های بازی های ویدیویی فقط یک دکمه ساده داشتند، که از آن برای کنترل بازیی به نام Tennis for two  استفاده می شد و از آن زمان به بعد بود که کنترلرها تکامل یافتند و به آنها پدهای جهت دار، تعداد دکمه های بیشتر، میله های آنالوگی، جوی استیک ها، سنسور های تشخیص حرکت، صفحه نمایش های لمسی و یکسری ویژگی های دیگر اضافه گردیدند.

در زیر به انواع کنترلر ها و شکل و ظاهر آنها می پردازیم 

  • Gamepads (گیم پدها یا دسته های بازی اصلی)

گیم پدها جزو کنترل کننده های مشهور بازی ها هستند، که در نوع خود متفاوت و معروف می باشند. یک گیم پد یک جوی پد مشهور به حساب می آید و در هر دو دست با انگشت شست و انگشتان دست به کار می رود. گیم پدها همزمان می توانند، تعدادی دکمه ی عمل و تعدادی دکمه ی کنترل کننده همه کاره  را داشته باشند.

وسیله ی اصلی ورودی اکثر کنسول های بازی های مدرن همین گیم پدها می باشند. از این گیم پد ها به جای ماوس و صفحه کلید برای ورودی در رایانه ها و شبیه سازها و همچنین به خاطر ظاهری کاربر پسند بر روی کنسول ها استفاده شده اند.

بر روی گیم پد ها یک سری دکمه های وجود دارند که به آنها، دکمه های شانه ای می گویند و در امتداد لبه های پد قرار دارند و دکمه هایی که در مرکز پد است و روی آن برچسب شروع و انتخاب و حالت زده شده است و یک موتور ویبره داخلی که برای هیجان بیشتر و بازخورد حیرت آور است. در زیر چند مدل از گیم پدها را می توانید مشاهده کنید. ( دسته های بازی پلی استیشن سونی از آغاز تا سال 2020 )

  • Paddle ( دست و پا زدن )

از مدل های کنترلر دست و پازدن یا همان پیدل است، که خود دارای چرخ گرد و یک یا چند دکمه آتش است. برای کنترل حرکت پخش کننده و یا یک جسم در امتداد یک محور صفحه ویدیو از چرخ به طور معمول استفاده می شود. سرعت کنترل بازی فشرده و سخت می شود، وقتی چرخ را از حالت پیش فرض دور کنیم.

این کنترل کننده ها ( paddle ) از اولین کنترلرهای آنالوگ بودند و وقتی بازی های نوع دست و پا و توپ از حالت مطلوب خارج شدند. این کنترلرها نیز از محبوبیت خود به شدت افتادند. در اتاری 2600 نیز این کنترلر ها ظاهر شدند. که مخصوص یک سری بازی بودند. در زیر شکل کامل یک پادل را می توانید ببینید.

  • Joystick ( گیم پدها یا دسته های بازی اصلی)

این کنترل کننده می توانست، در هردو محور بالا و پایین و راست و چپ کج شود و در اطراف تقریبا یک سوم چرخش پیدا کند. از این کنترل کننده اغلب برای شبیه سازی های پرواز استفاده می شد. کنترل کننده های HOTAS جزو محبوب ترین کنترلرهای جوی استیک می باشد، که از یک جوی استیک و یک چهار گوش برای دریچه گاز تشکیل و طراحی شده بود.

اغلب جوی استیک ها برای کسانی که راست دست بودند طراحی شده بودند که وقتی با آن کار می کردند اول با دست راست با آن بازی می کردند و پایه ی آن را با دست چپ نگه می داشتند. بر روی این کنترلر ها چند دکمه وجود داشتند که از آن برای بازی استفاده می شد.

  • Trackball ( پیستبال )

نوع دیگری از کنترلر ها هستند که به فضای کمتر نسبت به موس احتیاج داشتند. این کنترلر شامل یک گوی صاف برای بازی کردن با آن بود. سرعت آن برای بازی بیشتر از سرعت موس بود و برای یک سری از بازی های ویدیویی قابل استفاده بود. در زیر یک ترک بال را ببینید.

  • Steering wheel ( فرمان )

باید این طور گفت که این مدل کنترلر نسخه بزرگتری از یک کابین است که در بازی های مسابقه ای و یا شبیه سازی های مسابقه ای کاربرد دارند. اولین این مدل ها در نسل های پنجم کنسول ها برای سیستم های خانگی در پلی استیشن و نینتندو 64 تولید شدند. این کنترلر به گونه ای درست شده است که همان تجربه ی واقعی رانندگی ماشین را به کاربر می دهد اما در کل این را نیز بدانیم واقع گرایی این امر به خود بازی نیز بستگی دارد. در این مدل کنترل به وسیله ی پدال های گاز و ترمز امکان پذیر است. یک مدل کنترلر فرمان در زیر نمایش داده شده است.

 

این مدل از کنترلرها بسیار شبیه به فرمان ها هستند و در بازی های پرواز هواپیما از این کنترل کننده ها استفاده می کنند. گاها یوک ها دارای وسایل اضافی همراه خود هستند که به طور مستقیم برای شبیه سازی هواپیماها بکار گرفته می شوند. بعضی از آنها شامل چهار چرخ، گاز و پدال نیز می باشند. در زیر یک نمونه از آنها را می توانید مشاهده کنید.

  • Pedals ( گیم پدها یا دسته های بازی اصلی )

از پدال ها نیز برای شبیه سازی های رانندگی و شبیه سازی پرواز ها استفاده می گردد و اغلب دستگاه ورودی آنها فرمان می باشد. می توان با آن مجموعه ی از پدال ها، ترمز، شتاب دهنده ها، پدال کلاچ و غیره را شبیه سازی کرد و برای پرواز هواپیما نیز همین شبیه سازی را می توان انجام داد. البته بعد ها با متصل کردن سنسور ها به پدال و میلگرد های دوچرخه توانستند دوچرخه ی فیزیکی را به یک کنترلر برای بازی های دنیای مجازی روی سیستم عامل ها تبدیل کنند. یک مدل از فرمان و پدال کنترلر بازی های ویدیوی نشان داده شده است.

  • Mouse and keyboard ( موس و صفحه کلید )

این دو کنترلر دستگاه های ورودی برای رایانه شخصی می باشند و تا به امروز جزو اصلی ترین کنترل کننده های بازی های رایانه ای می باشند. از ماوس بیشتر برای دست یابی به سرعتی بیشتر، راحتی، دقت و حرکتی آرام در گیم استفاده می کنند. حتی برخی از کنسول ها هم برای کنترلر های بازی خود نیز می توانند از کیبورد و ماوس استفاده کنند. در بازی ها برای کنترل شخصیت بازی استفاده می گردد و از ماوس برای کنترل دوربین و فضای بازی استفاده بیشتری می گردد.

البته در بازی های جنگی و اسلحه از ماوس برای هدف گذاری و نشانه گذاری استفاده می گردد. البته برای یک سری از بازی ها ماوس و کیبورد مخصوص بازی تولید شده اند که گیمرها از آنها استفاده می کنند. به کیبورد حرفه ای Zboard و لوازم جانبی Razer  می توان اشاره کرد. موس و صفحه کلید حرفه ای را در این تصویر مشاهده کنید.

  • Touchscreen ( صفحه لمسی )

خب یکی دیگر از کنترلر ها صفحه لمسی ها هستند که مانند سایر کنترلر ها جزو دستگاه های ورودی هستند و به کاربر این امکان را می دهد تا با رایانه تعامل مستقیم داشته باشد. اولین تلاش را شرکت سگا در مورد کنترلر های لمسی انجام داد ولی به دلیل هزینه بالا در آن زمان محبوبیت زیادی پیدا نکرد. بعد از آن شرکت نینتندو برای یک سری از بازی ها این کار را انجام داد و توانست توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. در زیر کنترل کننده های لمسی را نگاه کنید.

نکته

صفحه لمسی پلی استیشن ویتا سونی دارای صفحه لمسی OLED می باشد که اندازه ی آن 5 اینچ در نظر گرفته شده است البته NINTENDO SWITCH نیز از صفحه لمسی در کنترلر خود استفاده کرده است که اندازه ی آن 6.2  اینچ می باشد.

  •  Breathing controllers ( گیم پدها یا دسته های بازی اصلی)

در این کنترلر ها با استفاده از نفس کشیدن و اتصال یک سری از حسگرها می توان بازی را اداره کرد البته این مدل از کنترلر ها گران بوده و بسیار باب طبع خریداران نمی باشد و صرفا برای یک سری از بازی ها کاربرد دارند.

  • Motion sensing ( سنجش حرکت )

 

در این مدل از کنترل کننده حرکت های بدنی شخص خوانده می شود و امکان حرکت کامل بدن فراهم می شود. ولی باید بدانیم تولید این مدل کنترل کننده یک شکست تجاری بود زیرا تمایل مردن نسبت به آن کم و همچنین دقت آن بسیار پایین بود. بعد از سال 2006 این تکنولوژی دوباره بکار گرفته شد و هر کدام از شرکت ها برای کنسول های بازی خود یک سری کنترلر سنجش حرکت مخصوص تولید کردند. نینتندو برای کنسول خود Wii Remote استفاده کرد که از شتاب سنج ها برای نشان دادن و جهت گیری و تشخیص استفاده می کند.

پلی استیشن 3 از این قابلیت توسط یک سری کنترلرهای خاص بهره مند بود. بعد از پلی استیشن سونی شرکت مایکروسافت در سال 2010 کنترلر Kinect را برای Xbox 360 خود معرفی کرد برخلاف شرکت های دیگر که از سنسورها استفاده می کردن شرکت مایکروسافت از یک سری دوربین برای ردیابی حرکت بازیکنان استفاده می کرد. با ارتقا ایکس باکس 360 به ایکس باکس وان این کنترلر نیز ارتقا پیدا کرد تا با کنسول جدید مایکروسافت سازگار باشد. در تصویر زیر می توانید آن را مشاهده کنید.

  • Light Gun (گیم پدها یا دسته های بازی اصلی)

این کنترلر همان طور که از اسمش پیداست، برای نشانه گرفتن و شلیک اسلحه می باشد و صرفا برای یک سری از بازی ها بدرد می خورد. این مدل از کنترلر حتی در نسل های اولیه کنسول ها هم بکار گرفته شده است. تصویری از یک اسلحه ی سبک از کنترلر های بازی را ببینید.

  • Rhythm game controllers ( کنترل کننده های بازی ریتم )

این کنترلر ها که در شهر بازی ها و یا خانه ها استفاده می شد و حالت ریتمی داشت. این کنترلر ها بر روی گیتار های دستی که شامل پنج دکمه بودند و یا برروی زمین که بر روی آنها پا می گذاشتند و صدای موسیقی پخش و با آن رقص میکردند و فلش هایی را که روی صفحه نمایش بود را دنبال می کردند. استقبال از این مدل کنترلر ها نسبتا خوب بود. در زیر هم گیتار کنترلر و هم دستگاه رقص بازی را می توانید مشاهده کنید.

  • Wireless ( بی سیم )

خب این مدل از کنترل کننده ها بسیار پیشرفت کرده اند و بشدت در بین مردم محبوب می باشند، از این مدل می توان به صفحه کلید های بیسیم و ماوس ها و جوی پدها اشاره کرد.

نکته مهم

اگر بخواهیم کنترلر های بازی های ویدیویی را بسیار دقیق بررسی کنیم می بینیم، که از زمان پیدایش بازی های ویدیویی شرکتها برای هرکدام از کنسول ها و حتی یک سری از بازی ها کنترلر های مخصوص را تولید کرده اند و بسیاری از آنها به شکست منجر و بعضی از آنها بسیار محبوب گشته اند. نیووافت در اینجا از مهم ترین آنها در بالا توضیح داده است و مابقیه ی کنترلر ها را نیاز ندانسته، که در اینجا بیان کند. زیرا وقت وزمان مشتری برای ما با ارزش می باشد. پس ما در اینجا در مورد کنترلر ها بسنده می کنیم.

توصیه ی نیووافتی(گیم پدها یا دسته های بازی اصلی)

باید به صراحت بگوییم، نیووافت یکی از بهترین پل های ارتباطی شما عزیزان با دنیای مدرن و تکنولوژی های پیشرفته می باشد. همیشه سعیمان بر این بوده است، که بهترین ها و جدیدترین کالا ها را برای شما دوستان عزیز در داخل سایت نیووافت قرار دهیم. تا با خیالی راحت خرید خود را به انجام رسانید. در مورد کنترلر های بازی نیز ما همین کار را انجام داده ایم و از جدید ترین کنترلر ها رونمایی کرده ایم. امید واریم با رای دادن و گذاشتن نظرات خود در مورد مقالات ما را در کار خود کمک کنید.

 

 

دسته‌بندی وسایل خانگی کوچک
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت